Jo, detta känner jag igen.
Jag tror det kan bero på känslan av att man inte känner att livet riktigt är
värt det, du vet? Inte ständigt outhärdligt, men aldrig heller värt, som sagt. Från det du skriver så låter du faktiskt rätt deppig, inte på ett sorgset sätt utan mer likgiltig, och likgiltighet är lika jävla illa som sorg.
När du säger att du "mår bra", mår du verkligen bra då? Eller är det bara lättare att orka? Det är inte så ovanligt att man glömmer bort vad "bra" är när man mår skit, och då helt enkelt antar att det är "bra" när det inte är fullständig skit. Har du verkligen hittat det du gillar att hålla på med i livet? Har du hittat det som gör det
värt? Jag vill nästan lova dig att när du hittar det så kommer döden inte vara det mer tillfredsställande för dig.
Ingen person som mår bra har gnagande självmordstankar, inklusive du. Och det är en lögn att du "behöver" en anledning, shit happens ändå.
Gå och prata ut med någon, när man har grävt lite på ytan och kommer ner en bit så brukar man gråta niagarafall
Sedan, försök låsa upp dig själv från hur du tror att livet ska vara. Hitta din egen grej, och tillåt dig själv att må dåligt ett tag. Och framförallt, ta hand om dig!