• 1
  • 2
2014-08-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskeey
Jaha, ja då är jag med på noterna - det där vredet ska gå att vrida.
Sitter det stumt för dig, eller rör det sig utan att det händer något?

Har du lite mek vana och tillgång till insexnyckel kan du lossa på gaffeln och skicka iväg bara den, se till att paketera den väl. (Bubbelplast, pappkortong och silvertejp) Jag brukar åka till lokala tv-butiken och be om stora tv-kartonger när jag ska skicka en cykel iaf, det är ett tips. Annars hittar du säkert någon lämplig låda du kan få ner gaffel in.

Är vredet stumt så är det inget att fundera på, då är gaffeln felaktig och ska skickas tillbaka för reparation det är en självklarhet. Däremot om du kan vrida på vredet så kanske det är så att du bara inte känner skillnaden på returen.

Personligen tycker jag att du ska skicka iväg den, det är bättre att skicka iväg den och riskera att få betala för frakten än att fortsätta cykla med en felaktig produkt som du betalat för - oavsett om det har någon påverkan på din cykling. Jag har ingen erfarenhet av Canyon så jag kan inte svara på hur dom sköter sånna ärenden men det bör inte vara något problem. Prova att ringa till dom, det brukar gå bättre och snabbare då - stå på dig och påpeka att det är fel på returen så löser det sig.
Fyfan, bara att bita i det sura äpplet.. Drygt o skicka tillbaka grejer, vill ju använda min cykel! Men det är väl det vettigaste. Det går att rucka lite men man kan inte skruva på den, åt något håll.
Citera
2014-08-13, 20:56
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1337-5P34K3R
Fyfan, bara att bita i det sura äpplet.. Drygt o skicka tillbaka grejer, vill ju använda min cykel! Men det är väl det vettigaste. Det går att rucka lite men man kan inte skruva på den, åt något håll.

Jag tror också att det är det vettigaste. Canyon har dessutom mig veterligen en bra hantering kring returer och reklamationer. Returvredet ska trots allt gå att vrida på.
Citera
2014-08-13, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xdr
Jag tror också att det är det vettigaste. Canyon har dessutom mig veterligen en bra hantering kring returer och reklamationer. Returvredet ska trots allt gå att vrida på.
Ja precis, det jobbigaste är att jag har väntat på cykeln HELA sommaren. Flera månader. När den till slut kommer så är det såklart något som är deffekt.. Nästan så att man vill kräva nån form av plåster på såren.
Citera
2014-08-14, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1337-5P34K3R
Ja precis, det jobbigaste är att jag har väntat på cykeln HELA sommaren. Flera månader. När den till slut kommer så är det såklart något som är deffekt.. Nästan så att man vill kräva nån form av plåster på såren.

Ett annat alternativ är väl att du tar den till närmaste cykelverkstad och frågar om dom bara kan se över den lite snabbt utvändigt och frågar efter deras åsikt och efter det bestämmer om du måste skicka in den eller inte. Det kan vara så att gaffeln bara behöver plockas isär och sättas ihop igen om returen inte är korrekt monterad på något vis.

Du kan alltid fråga men om du får något för dina bekymmer så är det bara good will från deras sida. Värt ett försök iaf!
Citera
2014-08-18, 17:33
Medlem
Jag tog med cykeln på tåget och begav mig till tre olika cykelbutiker, ingen ville hjälpa mig eller ens kolla på cykeln. Men nu är problemet är löst efter att ha ringt till cykelcity i Lund som berättade vad jag skulle göra! Jag drog ut vredet och satte i det igen, sen tog jag en skiftnyckel o vred - då lossnade den! Nu funkar det felfritt Tack för hjälpen ändå!
Senast redigerad av 1337-5P34K3R 2014-08-18 kl. 17:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in