2014-08-07, 10:17
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Jag ska bränna ut en konsert på dvd och vill ha varje låt som ett eget kapitel så att man kan hoppa direkt till vald låt. Inget konstigt med det egentligen förutom att det uppenbarligen inte går att göra.
Jag har iMovie 10.0.4 och iDVD som jag fått tanka ner då det inte ingick när jag köpte min MacBook Pro förra året.

Hursomhelst, i iMovie går det inte att sätta ut kapitel, och inte i iDVD heller. Jag sökte runt på Appstore och trodde att iSkysoft DVD creator skulle göra jobbet så jag köpte det, men det går ju inte där heller Det kostade iof bara 109 kr, men det var ändå helt bortkastat. Vad fasen ska jag använda för program som inte kostar skjortan? Och hur svårt kan det vara att ha den funktionen i ett dvd-brännarprogram?

Mycket tacksam om någon kan hjälpa mig.
Citera
2014-08-07, 10:35
Medlem
Om jag inte är helt ute och cyklar så bör du väl kunna klippa i konserten vid varje låtslut/start eller mellan spel eller vart du nu vill klippa och göra egna kapitel.
Sätter namn från 01 och uppåt så bör dom hamna i ordning sen bränna som en dvd-film.
Det kan funka men jag är inte helt säker då jag aldrig har haft anledning att testa.
Citera
2014-08-07, 14:27
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
När jag har kollat tutorials på nätet så verkar det som att det går att sätta chapter marks på tidigare versioner av iMovie, men inte nu längre.
Citera
2014-08-07, 22:07
Medlem
Kan det här vara något?

http://dator.wingwit.com/Programvara...l#.U-PcePmSx8E
Citera
2014-08-07, 22:34
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Tack så mycket, men det där var för Windows-användare. Jag har mac. :-)
Citera
2014-08-07, 23:41
Medlem
Då får du skaffa pc då
Citera
2014-08-08, 10:50
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Det bör finnas en enklare lösning än att köpa en nya dator. Därför är frågan ställd i mac-avdelningen på forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in