• 4
  • 5
2016-09-03, 18:12
Medlem
Det handlar om vilken mental nivå man ligger på. En 30 åring med en 18 åring hade aldrig funkat ifall både inte funnit sig på samma mentala nivå.
För mig personligen så brukar jag ha ett tak på 10 år. Jag är själv 30. Sen så kan man träffa någon som är totalt omogen som 29 åring jämfört med någon som är mogen som 18 åring. Som sagt så handlar allt om vilken mental nivå man ligger på.
2016-09-04, 02:34
Medlem
Beror mycket på hur jämngamla man ser ut och beter sig. Samt skillnaden i livsstil och status.

En 40-årig politiker som dejtar en 27-årig tjej kanske är märkligt.
Men man reagerade kanske inte jättemycket på att Beyonce vid den åldern var ihop med JayZ, som då va 40. Hade hon däremot varit ihop med Anders Borg hade åldersskillnaden sett enorm ut, trots att han bara är 2 år äldre än Jay.
2016-09-05, 01:59
Medlem
8711s avatar
Det är svårt att säga och finns ju ingen exakt gräns, sen beror det på personligheter och mognad vad som känns bra eller okej och vad som känns dåligt och inte okej.

Men att man är ganska jämnåriga är väl det vanligaste skulle jag tro, och i andra hand att mannen är några år äldre än kvinnan. Skulle jag säga spontant vad jag tycker så är det optimalt om mannen är 0-5 år äldre än kvinnan. Sen beror det såklart som sagt på ju längre ålderskillnaden blir, men oftast skulle jag säga att 10 års åldersskillnad är märkbar och mycket. Men det beror på vilka åldrar man är i, mognad, hur personligheterna hos personerna är osv. Det är mycket som avgör och går inte att döma rakt av.

Men oftast är det i mina ögon att föredra om mannen är 0-5 år äldre.
5-10 år börjar bli kännbart och mer än så känns oftast fel beroende på åldrarna såklart.
Senast redigerad av 8711 2016-09-05 kl. 02:02.
2016-09-05, 08:49
Medlem
MrFishboys avatar
Använd befintlig tråd: (FB) Åldersskillnad

Hänglås.

/moderator
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto