• 1
  • 2
2014-08-06, 17:58
Medlem
Hej.
Tänkte kolla hur/om det går att flytta appar från min nuvarande s3 till en ny s4 el s5?
Har några spel som barnen spelat ett tag och följer isåfall de med till min nya telefon eller måste alla banor som är klarade spelas om?
Tacksam för svar
Citera
2014-08-06, 18:38
Medlem
lorebfs avatar
Använd kies
Citera
2014-08-06, 21:24
Medlem
Oki får man över alla appar då?
Och spelen som de är på s3an?
Räcker det inte att använda samma Google konto på den nya telefonen som man hade på den gamla?
Citera
2014-08-06, 23:52
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikfred
Oki får man över alla appar då?
Ja
Citat:
Och spelen som de är på s3an?
Ja
Citat:
Räcker det inte att använda samma Google konto på den nya telefonen som man hade på den gamla?
Nej
Citera
2014-08-07, 00:14
Medlem
Kies är en pain in the ass, riktigt jävla vidrig är den. Om du får igång den, grattis, om inte, försök inte förlänge, fungerar det inte första andra eller tredje gången så kommer de inte fungera någon gång heller.

Att använda samma google konto går, men då måste du ladda ner apparna igen, men data från tex spel kommer inte följa med.
Citera
2014-08-07, 08:56
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostskalare
Kies är en pain in the ass, riktigt jävla vidrig är den. Om du får igång den, grattis, om inte, försök inte förlänge, fungerar det inte första andra eller tredje gången så kommer de inte fungera någon gång heller.

Att använda samma google konto går, men då måste du ladda ner apparna igen, men data från tex spel kommer inte följa med.
Det funkade iaf klockrent när sambon bytte från sgs4 till sgs5. Inga bekymmer öht..
Citera
2014-08-07, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Det funkade iaf klockrent när sambon bytte från sgs4 till sgs5. Inga bekymmer öht..
Med kies eller google play?
De erfarenheter jag har haft med kies tillsammans med många andra är att man kan sitta och dra ut och in kabeln flera hundra gånger, men skiten vill ändå inte synca.
Citera
2014-08-07, 12:53
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Med kies eller google play?
De erfarenheter jag har haft med kies tillsammans med många andra är att man kan sitta och dra ut och in kabeln flera hundra gånger, men skiten vill ändå inte synca.
Kies.
Det är däremot problem med en av datorerna jag har, men min vanliga dator fungerar. Kan vara hårdvarurelaterat eller bero på Windows.
När jag skulle roota min note2 så fungerade det enbart med en av mina datorer..
Citera
2014-08-07, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Kies.
Det är däremot problem med en av datorerna jag har, men min vanliga dator fungerar. Kan vara hårdvarurelaterat eller bero på Windows.
När jag skulle roota min note2 så fungerade det enbart med en av mina datorer..
Svårt att säga, jag har inte lyckats på någon av mina tre datorer, och spenderat timmar på att få det att fungera.
Jag tror det beror på brister i programmet som gör att det inte kan arbeta korrekt med drivrutiner och usb-kortet. De har försökt i flera år, men det har inte blivit ett smack bättre.
Citera
2014-08-07, 17:44
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Svårt att säga, jag har inte lyckats på någon av mina tre datorer, och spenderat timmar på att få det att fungera.
Jag tror det beror på brister i programmet som gör att det inte kan arbeta korrekt med drivrutiner och usb-kortet. De har försökt i flera år, men det har inte blivit ett smack bättre.
Du får köpa en dator till din mobil
Acer extensa 5630 funkar
Citera
2014-08-08, 08:15
Medlem
Oki så det jag ska testa med är kies, funkar det har jag tur, fungerar det inte så är jag inte ensam om problemet.
Annars är det bara att logga in med mitt Google konto från s3 på min nya.
Citera
2014-08-08, 10:19
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Oki så det jag ska testa med är kies, funkar det har jag tur, fungerar det inte så är jag inte ensam om problemet.
Annars är det bara att logga in med mitt Google konto från s3 på min nya.
Du får inte med dig app-data med ditt googlekonto.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in