Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-08-06, 15:56
Bannlyst
Hej.

saken är att mina kompisar skrev hot till en kille på ett forum igår, dock via TOR. Men jag är orolig att polisen ska koppla ihop något som inte finns då jag loggat in på dessa konton och de kan därmed påstå att det var jag...

Har två datorer.. en stationär, där jag gjort mig av med hårddisken och så den här laptopen. Måste jag kryptera den nu eller vad bör jag göra?

I värsta fall tänker jag formatera och skriva över, hur gör man det så att alla spår tas bort?

Allt skedde via Tor men det var på konton som var registrerade (google konton) på mig, nu har jag inte använt mina uppgifter (riktiga namn och adress o.s.v.) på dessa konton men jag tänker om de kopplar återställningsfunktionerna till min riktiga epost.
Citera
2014-08-06, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerfulness
Hej.

saken är att mina kompisar skrev hot till en kille på ett forum igår, dock via TOR. Men jag är orolig att polisen ska koppla ihop något som inte finns då jag loggat in på dessa konton och de kan därmed påstå att det var jag...

Har två datorer.. en stationär, där jag gjort mig av med hårddisken och så den här laptopen. Måste jag kryptera den nu eller vad bör jag göra?

I värsta fall tänker jag formatera och skriva över, hur gör man det så att alla spår tas bort?

Allt skedde via Tor men det var på konton som var registrerade (google konton) på mig, nu har jag inte använt mina uppgifter (riktiga namn och adress o.s.v.) på dessa konton men jag tänker om de kopplar återställningsfunktionerna till min riktiga epost.

Stå för vad du har gjort! Ärlighet vinner i längden och betraktas av många som en moraliskt eftertraktansvärd egenskap.
Citera
2014-08-06, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sminkat
Stå för vad du har gjort! Ärlighet vinner i längden och betraktas av många som en moraliskt eftertraktansvärd egenskap.
.....
Jag ska stå för något min kompisar har gjort. Nej tack!
Citera
2014-08-06, 16:36
Medlem
Adikatpws avatar
Kryptera alla hårddiskar med ett +30 tecken långt lösenord. När polisen kommer och knackar på så säger du att det inte är dina datorer eller att du har glömt lösenordet.
Citera
2014-08-06, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adikatpw
Kryptera alla hårddiskar med ett +30 tecken långt lösenord. När polisen kommer och knackar på så säger du att det inte är dina datorer eller att du har glömt lösenordet.

Hårddisken till den stationära funderar jag på att förstöra manuellt så att säga..

Saken är att jag lätt några polare ha tillgång till mina grejer och detta skiter ju polisen i. De satt bakom tor men om polisen är sugen så vet man ju aldrig. Om jag raderar mina hårddiskar så har de bara att gå efter att jag är skriven på en epost till en epost. Detta kan väl inte vara tillräckligt för någonting?
Citera
2014-08-06, 16:43
Bannlyst
Polisen kommer aldrig komma och knacka på dörren. Det kommer ramla in ett brev från polismyndigheten.
Citera
2014-08-06, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Obdurate.
Polisen kommer aldrig komma och knacka på dörren. Det kommer ramla in ett brev från polismyndigheten.

Jag kommer säga som det är. att jag har tappat bort mina lösenord för jag hade en lapp med alla lösen och det var enkla lösen med.

polisen bör väl egentligen inte ens starta en utredning. det känns väldigt overkill, men om de nu gör det så har de ju inga bevis som kan göra att jag blir dömd till något?
Citera
2014-08-06, 17:27
Bannlyst
Citat:
Jag kommer säga som det är. att jag har tappat bort mina lösenord för jag hade en lapp med alla lösen och det var enkla lösen med.

polisen bör väl egentligen inte ens starta en utredning. det känns väldigt overkill, men om de nu gör det så har de ju inga bevis som kan göra att jag blir dömd till något?

Jag vet inte vad som har skrivits. Men det kan starta en utredning om hot på nätet." Av egen efrearenhet "

Men som du skrev så är det overkill att det kommer utreda det vidare.
Citera
2014-08-06, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Obdurate.
Jag vet inte vad som har skrivits. Men det kan starta en utredning om hot på nätet." Av egen efrearenhet "

Men som du skrev så är det overkill att det kommer utreda det vidare.

Ja för de måste verkligen utreda och kontakta stora företag för allt detts sägs hänt bakom tor. så någon direktkoppling är det inte tal om. Dessutom är det inte tal om något hot som "jag ska döda dig jag kommer till lägenhet X".
Citera
2014-08-06, 20:47
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Hur gammal är du och dina kompisar?
Citera
2014-08-06, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Hur gammal är du och dina kompisar?

Spelar väl ingen roll..

Sen alltså kompisar, det är någon som gått in på mina konton, kan vara en i klassen en i skola eller en bekant, har tappat ett papper med lösen nyligen.

Nu undrar jag hur jag ska minimera mina risker behöver inte få sådana frågor
Citera
2014-08-06, 22:59
Medlem
Citat:
Spelar väl ingen roll..

Sen alltså kompisar, det är någon som gått in på mina konton, kan vara en i klassen en i skola eller en bekant, har tappat ett papper med lösen nyligen.

Nu undrar jag hur jag ska minimera mina risker behöver inte få sådana frågor
Om det nu inte är du själv som gjort detta och du misstänker att någon olovligen har varit inne på dina konton så är det ett dataintrång som du kan polisanmäla. Denna anmälan kommer knappast att leda någonvart men den kan ändå vara bra att göra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in