2014-08-06, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Om det nu inte är du själv som gjort detta och du misstänker att någon olovligen har varit inne på dina konton så är det ett dataintrång som du kan polisanmäla. Denna anmälan kommer knappast att leda någonvart men den kan ändå vara bra att göra.

Kan det se bra ut på pappret om detta målet går vidare?
För jag har tappat bort ett papper med lösen och sedan kan vem som helst ha skrivit på forumet det är frågan om.
detta lär de väl aldrig göra en utredning av? saken är att det skrevs via tor, då måste de verkligen göra en enorm utredning a la piratebay för lite hot.

vågar inte tala rätt ut då jag är väldigt paranoid just nu
Citera
2014-08-07, 00:39
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerfulness
Kan det se bra ut på pappret om detta målet går vidare?
För jag har tappat bort ett papper med lösen och sedan kan vem som helst ha skrivit på forumet det är frågan om.
detta lär de väl aldrig göra en utredning av? saken är att det skrevs via tor, då måste de verkligen göra en enorm utredning a la piratebay för lite hot.

vågar inte tala rätt ut då jag är väldigt paranoid just nu
Ja det ser antagligen bra ut på pappret.

Men det spelar ingen roll att det är gjort via tor, tror inte polisen lär pusha massa hemsidor att lämna ut IP-adresser för ett så svagt brott. Antagligen kollar man bara konto och du säger att det är ett googlekonto så ja, det kommer ju peka på dig. Då är det bra att själv kunna peka på en anmälan om intrång.
Har svårt att tro att det ens går så långt. Det lär bara bli ett papper i högen om offret anmäler.

Du verkar vara extremt nojjig över det här?
Är det personen du hatar och har internetstalkat som du gjort något mot?

(Jag undrade om din ålder tidigare eftersom att jag läste din posthistorik och det verkade inte direkt vara myndiga personer som skrivit vissa saker. Jag antar att även ditt flashbackkonto blev kapat?)

Mvh
Citera
2014-08-07, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Ja det ser antagligen bra ut på pappret.

Men det spelar ingen roll att det är gjort via tor, tror inte polisen lär pusha massa hemsidor att lämna ut IP-adresser för ett så svagt brott. Antagligen kollar man bara konto och du säger att det är ett googlekonto så ja, det kommer ju peka på dig. Då är det bra att själv kunna peka på en anmälan om intrång.
Har svårt att tro att det ens går så långt. Det lär bara bli ett papper i högen om offret anmäler.

Du verkar vara extremt nojjig över det här?
Är det personen du hatar och har internetstalkat som du gjort något mot?

(Jag undrade om din ålder tidigare eftersom att jag läste din posthistorik och det verkade inte direkt vara myndiga personer som skrivit vissa saker. Jag antar att även ditt flashbackkonto blev kapat?)

Mvh

tack för svaret även om jag tycker du gör onödiga utvikningar iom att du börjar prata om ålder.

Nu har jag förstört hårddisken som jag hade i datorn, alltså fysiskt, tagit ut skivorna och repat dem.
Enda polisen har är att jag står på ett googlekonto, eller egentligen bara mejl till kontot för på kontot står X Y som inte är jag.

Ja jag är nojig av mig. Vill inte att en yrkesbög ska sätta en prick på mig.

De kan alltså omöjligen säga att jag skrev "dödshot" från min dator då de varken har disken eller något ip då detta hände via tor.

OCh jag antar väl ändå att nämndemännen inte är så sjuka att det räcker med att man har ett konto skrivit som någon har reggat ett forumkonto på. Där tog sig som sagt någon in med hjälp av den lappen med alla lösen som ja ghar. Dessutom använder jag samma lösen till allt.

Det skrevs av y att han hoppades att K*'''' skulle dö, sedn när en fanboy påpekade att ke*** nära kunde se detta så skrev jayg att det var y minsann likgiltig inför.
Detta var tydligen mordhot framställda av y.
Utöver detta ställde y några frågor om huruvida K betedde sig och tänkte kring hans asocialitet.

Allt lämnar spår och dessa spår vill jag nu inte ska användas emot mig, då man aldrig vet vad någon skicklig polis kan få detta till, därför vidtar jag åtgärder.
Senast redigerad av Powerfulness 2014-08-07 kl. 01:40.
Citera
2014-08-07, 15:50
Medlem
Dynamiks avatar
Du var alltså inloggad på ett google-konto när du satt och hotade/trakasserade din stackars kursare? Smart, det räcker i princip att du har använt samma konto med din riktiga ip om han skulle polisanmäla. Vilket jag hoppas han gör, vore extra komiskt om ärendet hamnade inför disciplinnämnden.
Citera
2014-08-07, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Du var alltså inloggad på ett google-konto när du satt och hotade/trakasserade din stackars kursare? Smart, det räcker i princip att du har använt samma konto med din riktiga ip om han skulle polisanmäla. Vilket jag hoppas han gör, vore extra komiskt om ärendet hamnade inför disciplinnämnden.

Alltså va..

jag tappade bort ett papper med alla mina lösen för ett tag sedan.
någon har reggat ett konto på ett forum, med min mejl (googlekonto). Det kommer inte att gå att påstå att det har skrivits från min ipadress, det enda som går att påstå är att jag är reggad på ett mejlkonto.

Vad du menar med att det räcker förstår jag inte och varför i helvetet det skulle hamna i disciplinnämnden är ju bara lol.
Citera
2014-08-07, 16:55
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Alltså va..

jag tappade bort ett papper med alla mina lösen för ett tag sedan.
någon har reggat ett konto på ett forum, med min mejl (googlekonto). Det kommer inte att gå att påstå att det har skrivits från min ipadress, det enda som går att påstå är att jag är reggad på ett mejlkonto.

Vad du menar med att det räcker förstår jag inte och varför i helvetet det skulle hamna i disciplinnämnden är ju bara lol.

Citat:
Det skrevs av y att han hoppades att K*'''' skulle dö, sedn när en fanboy påpekade att ke*** nära kunde se detta så skrev jayg att det var y minsann likgiltig inför.

Alltså, om du har hotat killen genom ett forumkonto som även har använts med din riktiga ip så finns det i loggar som kommer lämnas ut i samband med en eventuell polisutredning.
Citera
2014-08-07, 16:58
Bannlyst
Citat:

Alltså, om du har hotat killen genom ett forumkonto som även har använts med din riktiga ip så finns det i loggar som kommer lämnas ut i samband med en eventuell polisutredning.

Forumkontot reggades samma dag som hoten kom från det, kontot fick sammanlagt cirka 10 inlägg. NEJ JAG HAR ALDRIG SKRIVIT FRÅN KONTO MED MIN HEMIP. typ loggat in på det med vanlig browser

förövrigt använder jag formen "jag", då jag utgår från worst case scenario, om någon nu vill yrka på att jag gjort det.
Senast redigerad av Powerfulness 2014-08-07 kl. 17:01.
Citera
2014-08-07, 17:06
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Forumkontot reggades samma dag som hoten kom från det, kontot fick sammanlagt cirka 10 inlägg. NEJ JAG HAR ALDRIG SKRIVIT FRÅN KONTO MED MIN HEMIP. typ loggat in på det med vanlig browser

förövrigt använder jag formen "jag", då jag utgår från worst case scenario, om någon nu vill yrka på att jag gjort det.
Jaha, det kommer hur som helst visa sig. Alla ip:n som har vart inloggade på kontot finns i loggar. Spoofade din kompis MAC-address? Annars blir TOR ganska meningslöst.
Citera
2014-08-07, 17:14
Bannlyst
Citat:
Jaha, det kommer hur som helst visa sig. Alla ip:n som har vart inloggade på kontot finns i loggar. Spoofade din kompis MAC-address? Annars blir TOR ganska meningslöst.

Men herre fucking gud....

jag har inte varit inloggad på det jävla kontot (forumkontot) med min ip..........
googlekontot (eposten) har jag såklart använt då den är fucking min. hoppas det är tillåtet.
Senast redigerad av Powerfulness 2014-08-07 kl. 17:16.
Citera
2014-08-07, 17:26
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
I värsta fall tänker jag formatera och skriva över, hur gör man det så att alla spår tas bort?
Ladda ner Privazer och skanna hela din dator. Om du vill så kryptera din dator med Truecrypt, om du hellre vill ominstallera Windows så rensa hela hårddisken med DBAN och sedan installera Windows på nytt.

Du bör vara lugn TS, polisen har mycket viktigare saker att ta hand om än ett bus som detta.

Citat:
MAC-adresser överlever inte routerhopp, det är INTE en del av HTTP-reglementet och kommer inte på något sätt loggas i några webbservrar utan i så fall interna nätverk för att hålla koll på datorerna i LAN.

Tor blir inte meningslöst... Tvärtom. Sen är det från server till server om de loggar IP-adresser, det är ingen lag på att logga detta samt så kan loggar manipuleras så de kommer inte anses som säkra utan enbart som ledtrådar.

Alla fel hade du alltså.
Senast redigerad av .Chloe 2014-08-07 kl. 17:28.
Citera
2014-08-07, 17:30
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Men herre fucking gud....

jag har inte varit inloggad på det jävla kontot (forumkontot) med min ip..........
googlekontot (eposten) har jag såklart använt då den är fucking min. hoppas det är tillåtet.
Ok, blir svårt att besvara dina frågeställningar när du ändrar förutsättningarna hela tiden.

Citat:
Sen alltså kompisar, det är någon som gått in på mina konton, kan vara en i klassen en i skola eller en bekant, har tappat ett papper med lösen nyligen.
Det är alltså en för dig okänd person som har gjort detta, men det har skett genom din stationära dator som du nu har förstört? Märkligt. Din kompis har dessutom dokumenterat alltsammans på flashback, är det också genom TOR? Annars kommer det ju komma upp i och med att loggar lämnas ut från ISP. Om det var genom din stationära, spoofade personen MAC? Anledningen till att jag nämnde disciplinnämnden var bara en liten avstickare i och med att din kursare har hotat en annan student, då blir det ofta konsekvenser som avstängning osv om personen blir dömd.

Sedan spelar annat in, som huruvida du har använt en chrome-browser som typiskt sett är sammankopplad med google-konton.
Citera
2014-08-07, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Ladda ner Privazer och skanna hela din dator. Om du vill så kryptera din dator med Truecrypt, om du hellre vill ominstallera Windows så rensa hela hårddisken med DBAN och sedan installera Windows på nytt.

Du bör vara lugn TS, polisen har mycket viktigare saker att ta hand om än ett bus som detta.

MAC-adresser överlever inte routerhopp, det är INTE en del av HTTP-reglementet och kommer inte på något sätt loggas i några webbservrar utan i så fall interna nätverk för att hålla koll på datorerna i LAN.

Tor blir inte meningslöst... Tvärtom. Sen är det från server till server om de loggar IP-adresser, det är ingen lag på att logga detta samt så kan loggar manipuleras så de kommer inte anses som säkra utan enbart som ledtrådar.

Alla fel hade du alltså.

Tack för ditt svar!
Jag är extremt jävla orolig, ser poliser överallt...
Jag har fysiskt tagit isönder mina hårddiskar igår, öppnade hårddisken och repade och krossade själva skivan.
Den bärbara har jag kört erase på så nu kan jag inte göra mer än att öppna bios...
funderar på att förstöra de minnena med.
Senast redigerad av Powerfulness 2014-08-07 kl. 18:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in