2014-08-06, 15:46
Medlem
Provokatörs avatar
Eftersom det redan börjat skämtas och blajjats i det tråden om den "Stora skogsbranden i Västmanland sommaren 2014" och ansvariga själva inte tar det på allvar så kommer denna tråd att fylla sin funktion och undertecknad slipper få varningar och poster raderade.

Har skrattat högt åt flera inlägg i huvudtråden, jag har själv inga egna skämt och jag vill heller inte sno några, men att man inte får använda det franska släckningsmedlet av miljöskäl tycker jag verkar skummt.

/Provokatör
Citera
2014-08-06, 16:30
Avslutad
Det ryktas att det var Mr_Nygren som tuttade på:
http://hantisverige.wordpress.com/2014/08/04/victor-nygren-anlade-skogsbranden-utanfor-sala/
Citera
2014-08-06, 17:02
Medlem
fistvakts avatar
En av bilderna från Aftonbladets bildspel med bilder från branden/evakueringar osv.
Riktigt kul i mina ögon, fick också ett PM från en gapflabbandes medlem som också gillade det.

http://gyazo.com/f648593f4f46702824b76f197edcb6b0
Citera
2014-08-07, 03:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Eftersom det redan börjat skämtas och blajjats i det tråden om den "Stora skogsbranden i Västmanland sommaren 2014" och ansvariga själva inte tar det på allvar så kommer denna tråd att fylla sin funktion och undertecknad slipper få varningar och poster raderade.

Har skrattat högt åt flera inlägg i huvudtråden, jag har själv inga egna skämt och jag vill heller inte sno några, men att man inte får använda det franska släckningsmedlet av miljöskäl tycker jag verkar skummt.

/Provokatör

Vaddå skumt? Ingen rök utan eld, visste ju t. o. m våran Konung och som var på besök där fastän han, och som vanligt, inte såg skogen för alla träd.
Förresten: Skogens Konung, blev det ngn intervju med honom? Eller gick han upp i rök, han?

Apanaget har visst sjunkit så pass lågt nu att Knugen uppsöker skogsbränder i hopp om att få i sig litet billigt röka.
Citera
2014-08-07, 05:21
Medlem
Att Svenska myndigheter köper in medel man blandar ut med vatten för att bekämpa elden med men inte använder, är humor bara det.

Men nu börjar vi:

Alla barnen försökte undfly skogsbranden i Västmanland förutom Zelda, för det var hon som elda!

Alla barnen försökte släcka elden i Västmanland förutom Link, för han hade ingen hink!

Katt åt kåda, blev till eldsvåda!

Det verkar som om folket i Västmanland vill visa sig vara bättre än folket i förorterna!

Det stod nyss på nyheterna att antalet försäkringsbedrägerier i Västmanland flammat upp rejält!

Dom tog mig 5 minuter att lista ut! Kom igen nu Flashback!
Citera
2014-08-07, 23:25
Medlem
Nu ska jag lyssna på en låt tillägnad folket runt Sala. Elden av Lars Winnerbäck.
Citera
2014-08-07, 23:41
Medlem
Uncle Dukes avatar
Jag tycker inte alls att denna tråd är rolig, jag har en släkting som dog i branden.

Han ramlade ner från vakttornet.
Citera
2014-08-08, 23:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-tack
Att Svenska myndigheter köper in medel man blandar ut med vatten för att bekämpa elden med men inte använder, är humor bara det.

Men nu börjar vi:

Alla barnen försökte undfly skogsbranden i Västmanland förutom Zelda, för det var hon som elda!

Alla barnen försökte släcka elden i Västmanland förutom Link, för han hade ingen hink!

Katt åt kåda, blev till eldsvåda!

Det verkar som om folket i Västmanland vill visa sig vara bättre än folket i förorterna!

Det stod nyss på nyheterna att antalet försäkringsbedrägerier i Västmanland flammat upp rejält!

Dom tog mig 5 minuter att lista ut! Kom igen nu Flashback!

Men snacka om att ha eld i baken. Är du från Västmanland, eller?
Bra trådstart iofs, men man kan ju inte begära att ALLA här på Flashback skall bli eld och lågor över densamma, eller hur?
Citera
2014-08-09, 00:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jag tycker inte alls att denna tråd är rolig, jag har en släkting som dog i branden.

Han ramlade ner från vakttornet.

Tycker inte heller att denna tråden är rolig, för jag hade ingen släkting alls och som dog i denna branden.
Citera
2014-08-09, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Tycker inte heller att denna tråden är rolig, för jag hade ingen släkting alls och som dog i denna branden.
Haha..
Där kom natt humorn in
Min grannes syster bor där och dom skyddar sig mot elden för fulla muggar vatten..
Citera
2014-08-09, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kimzter
Haha..
Där kom natt humorn in
Min grannes syster bor där och dom skyddar sig mot elden för fulla muggar vatten..

Ja, vi alla tänder ju på olika saker, eller hur?

OT: Hur pyrt till ligger din grannes syster?
Senast redigerad av hee4r 2014-08-09 kl. 00:16.
Citera
2014-08-09, 00:20
Medlem
[quote=hee4r|49871944]Ja, vi alla tänder ju på olika saker, eller hur?[/QUOT
Ja vissa tänder på majbrasa andra på augusti brasa..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in