2014-08-09, 00:23
Medlem
OT: Hur pyrt till ligger din grannes syster?[/quote]
Det klarar sig än vinden låg åt rätt håll men har man investerat 1.5 miljoner som dom gjort så ligger det nog och pyr i skallen om nätterna..
Nåväl dom lär märka om det börjar brinna i knutarna
Citera
2014-08-09, 00:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kimzter
OT: Hur pyrt till ligger din grannes syster?
Det klarar sig än vinden låg åt rätt håll men har man investerat 1.5 miljoner som dom gjort så ligger det nog och pyr i skallen om nätterna..
Nåväl dom lär märka om det börjar brinna i knutarna[/quote]

Mm, det brukar ju kunna hetta till när en gammal flamma plötsligt dyker upp.
Citera
2014-08-09, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Nåväl dom lär märka om det börjar brinna i knutarna

[/quote]
Ja brand nyheten spred sig som en löpeld till flashback som blev det hetaste ämnet!
Citera
2014-08-09, 00:46
Avslutad
Citat:
Tycker inte heller att denna tråden är rolig, för jag hade ingen släkting alls och som dog i denna branden.

Oj, men nu fick jag det visst hett om öronen här, för fick just kastad in en brandfackla i PM här och där det påstås att där som det är tänt där har jag visst släkt?
Måste ju vara någon jä- a dysläcktiker, det.
Aja, bad iaf vederbörande att sticka och brinna.

(EDIT: fan, stavning, alltså).
Senast redigerad av hee4r 2014-08-09 kl. 00:55.
Citera
2014-08-09, 00:53
Avslutad
Citat:

Ja brand nyheten spred sig som en löpeld till flashback som blev det hetaste ämnet![/quote]

Ja, inte lätt ens för självaste Flashback att befinna sig mitt i korselden......... och därmed tvingas hålla lågorna ifrån sig! Men brinner man för en sak, så...?
Citera
2014-08-09, 01:00
Medlem
Sverige tackade ju nej till Rysslands erbjudande om att dom skulle skicka ett plan som kunde vattenbomba med 40 kubik per gång.. Det måste BRÄNTS någon säkring när dom tackade nej och ansågs frankrikes plan vara HETARE som bara kunde ta 7 kubik.
Det är nästan lika illa att tacka nej till hjälp och låta skogen gå upp i rök som Gudrun skymans 100 tusen gå upp i rök..
Men bränt barn skyr elden så kanske dom lär sig något på misstaget.
Citera
2014-08-09, 01:16
Avslutad
Citat:
Sverige tackade ju nej till Rysslands erbjudande om att dom skulle skicka ett plan som kunde vattenbomba med 40 kubik per gång.. Det måste BRÄNTS någon säkring när dom tackade nej och ansågs frankrikes plan vara HETARE som bara kunde ta 7 kubik.
Det är nästan lika illa att tacka nej till hjälp och låta skogen gå upp i rök som Gudrun skymans 100 tusen gå upp i rök..

Nä, men usch! Finns väl inget som luktar så illa som ett bränt barn?!
Hoppas därför inga barn stRÖK med här i branden?
Citera
2014-08-09, 01:21
Avslutad
Citat:

Nej, men varför det? Hela Sverige brinner ju och har så gjort under en lång och längre tid nu.
Gäller ju, och av Sverige, att hålla lågan levande, eller hur?
Svenskarna och i majoritet har ju brunnit och som i en, enda slags "allians" nu och det brinnande intresset skall man väl ändå inte släcka, eller hur?
Men visst, bränn ÄNNU en häxa på bål så värmer brasan ÄN mer
Senast redigerad av hee4r 2014-08-09 kl. 01:27.
Citera
2014-08-09, 01:26
Medlem
Citat:
Nä, men usch! Finns väl inget som luktar så illa som ett bränt barn?!
Hoppas därför inga barn stRÖK med här i branden?
Får hoppas på att inga ryker ihop där i värmen och eldar upp sig för småsaker..
Om situationen hettar till mellan medborgarna på plats så hoppas jag på att brandmännen kyler ner dom.
Annars kanske det är läge för mig att åka dit ty jag satt eldvakt i lumpen 1 gång..
Citera
2014-08-09, 01:29
Avslutad
Citat:
Får hoppas på att inga ryker ihop där i värmen och eldar upp sig för småsaker..
Om situationen hettar till mellan medborgarna på plats så hoppas jag på att brandmännen kyler ner dom.
Annars kanske det är läge för mig att åka dit ty jag satt eldvakt i lumpen 1 gång
..

Ptja, "eldvakt" och "eldvakt", men frågan är hur lång slangen är?
Vi är ju ändå på Flashback, men eller hur?
Och en(1)gång är ingen gång, 2 ggr är en vana.
Känns som regeringen här är rökt?
Citera
2014-08-09, 01:33
Medlem
Citat:
Nej, men varför det? Hela Sverige brinner ju och har så gjort under en lång och längre tid nu.
Gäller ju, och av Sverige, att hålla lågan levande, eller hur?
Svenskarna och i majoritet har ju brunnit och som i en, enda slags "allians" nu och det brinnande intresset skall man väl ändå inte släcka, eller hur?
Så sant som det är sagt..
Håll liv i lågan snart är det vinter och Sverige är lite som flickan med svavelstickorna, snart är sista stickan brunnen och då är till skog svensken flyr och då är det gott med värme..
Citera
2014-08-09, 01:37
Avslutad
Citat:
Så sant som det är sagt..
Håll liv i lågan snart är det vinter och Sverige är lite som flickan med svavelstickorna, snart är sista stickan brunnen och då är till skog svensken flyr och då är det gott med värme..

Ja, den sista flickan är f- n inte utbränd än, sade hon som höll i den sista stickan.
Senast redigerad av hee4r 2014-08-09 kl. 01:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in