Tjo. Jag råkade snubbla över några askar med 20mg plåster, ganska många, tog dagligen i ca 4-5 månader. Jag har tidigare gått på opiater men det var för ca 8 år sedan.
Grejen är att helvetes vilken abstinens jag fick av dessa plåster, la dem på tungan, i början ca 2-4 mg men ganska snart var jag uppe i "taket" 1 & 1/2 plåster (30mg), det gick inte att bli mer påverkad av att ta mer.
Tillslut tog jag mitt förnuft till fånga och bestämde mig för att lägga ner opiaterna, men det var som vanligt lättare sagt än gjort.
Benso har varit livlinan men jag vill helst lägga ner dem också då de endast håller huvudet ovanför vattenytan inget mer.
Finns det någon som har något råd på hur man får vardagen att funka utan opiater eller benso, bara tanken får mig att kallsvettas
Varken cannabis (äkta eller syntetiskt) eller tjack hjälper. Alkohol i stora mängder hjälper men jag försöker hålla skenet uppe, inte torskat på ca 8 år och har körkort, jobb och kids så jag vill helst undvika "hjälp" från någon myndighet eller dylikt, samt att jag inte pallar att dricka längre, får riktigt elaka bakrus och så måste man ta benso för att dämpa o sen är man tillbaks på ruta 1
Någon därute som kan ge några seriösa alternativ att ha och trappa ner på?
Vore mycket tacksam, buprenorfinet är fan värre att lägga ner än när jag sluta jaga drake, och benzon är inte heller lätt att trappa ner när man har nästintill obegränsat. Vill inte ens tänka på vad detta hade kostat i pundarvärlden, inget illa menat jag vet att jag själv är lika torsk bara att jag har haft turen att hålla mig ifrån storebror de senaste 8 åren.
Nä nu fattar jag inte själv ens vad jag skriver så jag slutar här.
Fridens Liljor
/spaceman3
ps: Har hållit mig till Stesolid/Valium det senaste pga den långa halveringstiden jämfört med tex alprazolam