Citat:
Metadon är väl den opioiden jag inte testat, men jag har både CT:at effexor och skyhöga doser lyrica. Det är en baggis om man verkligen vill sluta. Avtändningen är inte jobbig, inte alls i jämförelse med den långa rehabiliteringsprocessen som kommer efteråt. Du kanske är repad om säg 5-10 år, låter det kul rockdoll? Du tänker för mycket med lilltån istället för att använda skallen och dina trådstartar har gått förbi stadiet patetiskt, nu är du bara riktigt jävla dryg och funkar i bästa fall som ett skolexempel på varför man ALDRIG ska börja knarka. Jag tänker inte ge dig några sympatier alls, du har inte ens nöjt dig med mettat bevisligen om man tittar på dina trådar/poster, antingen är du ett hopplöst fall som man inte bör lägga energi på överhuvudtaget (din hjärna är helt enkelt fucked for life) eller så är det detta du bör höra, att du ska skita i dina efterforskningar på ett värdelöst "drogrehabiliteringsforum" där större delen av svaren är från folk som antingen själv är på grejer eller folk som rekommenderar att byta ut tunga droger mot en pipa brajj.
Det finns gott om idioter här som man aldrig som heroinist eller rehabiliterande narkoman ska ta lärdom av. lägg in dig på avgiftning och genomlid abstinensen steg för steg. Misslyckas du, ja du vet nog själv vad du ska ta till då. Jag vill ge dig en hint, en snara i lampkroken. Det är inte värdigt att vara en ständigt substansfixerad, söndertrasad själ. Utan bara sorgligt och patetiskt och aldrig coolt, häftigt eller djupt. Bara äckligt. Det beror inte på samhället att du misslyckas, det beror inte på läkaren, nedtrappningen eller mig eller någon annan flashbackare för den delen heller. Det beror endast på dig och illusionen av att ha en vilja att lyckas med det enda som ger dig tillbaka din värdighet.
Livet är ingen kick.
Det finns gott om idioter här som man aldrig som heroinist eller rehabiliterande narkoman ska ta lärdom av. lägg in dig på avgiftning och genomlid abstinensen steg för steg. Misslyckas du, ja du vet nog själv vad du ska ta till då. Jag vill ge dig en hint, en snara i lampkroken. Det är inte värdigt att vara en ständigt substansfixerad, söndertrasad själ. Utan bara sorgligt och patetiskt och aldrig coolt, häftigt eller djupt. Bara äckligt. Det beror inte på samhället att du misslyckas, det beror inte på läkaren, nedtrappningen eller mig eller någon annan flashbackare för den delen heller. Det beror endast på dig och illusionen av att ha en vilja att lyckas med det enda som ger dig tillbaka din värdighet.
Livet är ingen kick.
Du är ju helt väck. Hur fan kan du ens föreslå självmord som ett alternativ? Hur många försök har man på sig innan man borde ta till en permanent och slutgiltig lösning? Ett återfall? Tre? Femton?
OnT:
Jag har tänt av efter att ha varit i subutexprogrammet två gånger, en gång i häkte och en gång på anstalt. Vid båda tillfällena hade jag legat på samma dos (16 mg) i ungefär två år. Det gick ju bra eftersom jag var inlåst, det fanns ju inget annat att göra än att bita ihop och försöka göra det bästa av situationen.
Mina erfarenheter av kicka Metadon begränsar sig till när jag valde att bli ren i höstas, då hade jag använt Metadon dagligen i ungefär 9 - 10 mån och innan dess gått på jonk och morfin i ca ett halvår. Jag gjorde en kortare (12 dagar) avgiftning där jag trappades ner på Subutex och när jag kom till behandlingshemmet fick jag kodein i en vecka. Sen blev jag sjuk. Riktigt sjuk.
Trots det så bestämde jag mig för att stå ut. Efter ungefär två månader hade jag inga abstinenssymptom kvar och det var egentligen bara de första fyra - fem veckorna som var riktigt jobbiga.
Det jag försöker förmedla är att det finns bara två sätt att kicka opiater, oavsett om man är gatunarkoman eller står under substitutionsbehandling. Antingen försätter man sig i en situation där man inte har något val (inlåsning). Eller så bestämmer man sig på riktigt, ber om all hjälp man kan få och bara lider sig igenom skiten. Det finns liksom inga smärtfria utvägar.
Men kom ihåg: Även om det inte fungerar första gången så är det bara att fortsätta. Det låter som att du har fattat ett beslut men det är inte samma sak som att du kommer lyckas vid första försöket. Ge inte upp, tjejen. Du är värd att testa ett vuxet liv utan droger och avtrubbning.
Tycker du att någonting jag skriver låter vettigt eller om du funderar över något så får du gärna skicka ett PM.