2014-08-05, 19:12
Medlem
helloerads avatar
Under senare års promenader tycks jag ha märkt en ökning av att kvinnor som tappar något oftast böjer sig framåt med raka ben för att plocka vad det nu var. Vilket verkar vanligare än halvböjda knän eller att sätta sig på huk.

I ärlighetens namn har de flesta sett bra ut och varit under 30. De kanske helt enkelt bara kände för lite uppmärksamhet? Men vid ett flertal tillfällen har de inte sett mig och ingen annan har varit i närheten. Så vad hände då: Tjejer gillar kanske att kunna röra sina fötter med händerna och raka ben?

Att fenomenet avtar vid 30+ Beror det på personlig mognad eller kanske en begynnande artros?

Finns det fler med liknande erfarenheter eller kanske någon med en bra teori?

/h
Citera
2014-08-05, 19:17
Medlem
euns avatar
hur plockar du själv upp saker ts? tror mer på att dom inte kan böja sig lika mycket när dom blir äldre.
Citera
2014-08-05, 19:21
Medlem
kinesarsles avatar
Det går nog tillbaka till när byxor var något otänkbart för kvinnor.
Citera
2014-08-05, 21:49
Medlem
Carobnjaks avatar
Ville bara säga, mycket intressant frågeställning! Har vi någon antropolog som kan förklara detta fenomen för oss? Om det finns något att förklara det vill säga. Det kanske inte finns ett samband mellan kvinnor upp till 30 år och sättet att böja sig på. Det kanske beror på TS snuskiga fantasi..?
Citera
2014-08-06, 17:39
Medlem
helloerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
Ville bara säga, mycket intressant frågeställning! Har vi någon antropolog som kan förklara detta fenomen för oss? Om det finns något att förklara det vill säga. Det kanske inte finns ett samband mellan kvinnor upp till 30 år och sättet att böja sig på. Det kanske beror på TS snuskiga fantasi..?

Ja jäklar! Du kan ha en poäng där. Hoppas verkligen det finns några här på Flashback med samma upplevelser som jag haft, annars lär jag bli evigt förvisad till forumets sex och snusk avdelning, alternativt någon tråd om mental hälsa.

/h
Citera
2014-08-06, 19:05
Bannlyst
Jag tänker i följande banor
Kvinna på huk - vill suga
Kvinna som böjer sig - tas bakifrån
Citera
2014-08-06, 23:13
Medlem
shitmagnets avatar
Jag tänker som såhär att kvinnor (och män) som inte har lärt sig att man hellre bör böja på benen, genom t.ex antingen ett fysiskt jobb och/eller gymmande, är mer benägna att böja mest på ryggen när de böjer sig fram.

Får man ont i ryggen vid lite äldre år, t.ex efter att ha kånkat runt på sina små barn under flera år, så börjar man kanske också där per automatik att böja mer på benen.
Citera
2014-08-06, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eun
hur plockar du själv upp saker ts? tror mer på att dom inte kan böja sig lika mycket när dom blir äldre.

Är väl ganska välkänt att man bör böja på benen när man ska ta upp något från marken. Precis som man inte bör lyfta saker ifrån kroppen och samtidigt vrida sig åt höger och vänster i konstiga vinklar.
Citera
2014-08-06, 23:38
Bannlyst
Jag tror det handlar om att när kvinnan är medveten om att någon är framför henne såsom i situationer hon plockar upp något kommer hon böja på benen.

Om man är man tänker man givetvis hon vill ha något i vaginan när hon inte böjer benen
Citera
2014-08-07, 10:34
Medlem
Carobnjaks avatar
Tror ni på en mer social eller biologisk förklaring. Eller kanske på både och omöjligt att separera?

Jag lutar mig fan mer åt det biologiska när kvinnan tror att ingen tittar. När hon befinner sig i ett kontext med andra i sitt huvud eller på riktigt tar det sociala över i de absolut främsta fallen om det inte handlar om begynnande artros.

Citera
2014-08-07, 15:28
Medlem
Det kan ju bero på att alla har så tighta jeans nuförtiden att de inte kan böja så mycket på benen utan att spräcka dem?
Citera
2016-08-24, 08:24
Medlem
Pre 1914s avatar
Kvinnor har kortare sträcka ner till marken och har kortare och lättare överkropp som gör det lättare att bara böja sig fram och plocka upp saker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in