Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-05, 15:22
  #1
Medlem
Exaktes avatar
Hej,

Vaknade för två dagar sedan upp med halsont, inget ovanligt.

Det har sedan dess blivit värre och värre och idag har jag svårt att både prata och äta utan problem.

Bestämde mig för att ta en titt i spegeln för att se om någon syntes och såg att anledningen till smärtan är den vita saken som sitter där på ovansidan.

Har dålig koll på sådana här saker, men tänkte att det säkert finns andra som har bra koll.

Är det något som försvinner av sig själv eller måste jag uppsöka läkare?

http://i58.tinypic.com/opn1va.jpg
Citera
2014-08-05, 15:25
  #2
Medlem
FreddeDs avatar
Ser ut som en blåsa eller utslag av nått slag. Ätit eller druckit något hett nyligt?
Vänta ut det. Försvinner av sig självt så småningom. Försök inte sticka hål på den bara!
Citera
2014-08-05, 15:41
  #3
Medlem
Spackelackans avatar
Halsfluss eventuellt. Ring sjukvårdsupplysningen och beskriv symptomen för dem.
Citera
2014-08-05, 15:46
  #4
Medlem
Tony.Sopranos avatar
Det är afte typ, sån blåsa man kan få på insidan av underläppen. Hade det själv för 2 veckor sen, tog typ 1-2 veckor tills den försvann.

Kan ha att göra med att du slutat röka om du gjort de.

Det är inget farligt, blev själv rädd då det känns som man har ont i halsen. Finns ett medel du kan köpa på apoteket där man med en tops bränner på blåsan så det bildar ett lagar och tar bort smärtan, sen försvinner den snabbar. Glömt vad den heter..
__________________
Senast redigerad av Tony.Soprano 2014-08-05 kl. 15:48.
Citera
2014-08-05, 17:13
  #5
Medlem
Exaktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeD
Ser ut som en blåsa eller utslag av nått slag. Ätit eller druckit något hett nyligt?
Vänta ut det. Försvinner av sig självt så småningom. Försök inte sticka hål på den bara!

Citat:
Ursprungligen postat av Tony.Soprano
Det är afte typ, sån blåsa man kan få på insidan av underläppen. Hade det själv för 2 veckor sen, tog typ 1-2 veckor tills den försvann.

Kan ha att göra med att du slutat röka om du gjort de.

Det är inget farligt, blev själv rädd då det känns som man har ont i halsen. Finns ett medel du kan köpa på apoteket där man med en tops bränner på blåsan så det bildar ett lagar och tar bort smärtan, sen försvinner den snabbar. Glömt vad den heter..

Tack för svar!

Har tidigare haft blåsor/afte på insidan av läppen, men visste inte om att att de även kunde komma i halsen. Aldrig sett afte inne vid gomseglet tidigare.

Tror att det blir svårt att nå in med bränntopsen, så får hoppas på att den helt enkelt försvinner.

Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Halsfluss eventuellt. Ring sjukvårdsupplysningen och beskriv symptomen för dem.

Hoppas på att det stämmer att det är afte och att det försvinner. Följer ditt råd direkt om det inte ger med sig!
Citera
2014-08-05, 19:25
  #6
Medlem
Introcades avatar
Har du fått fler blåsor?
Citera
2014-08-05, 19:33
  #7
Medlem
JustZlatans avatar
99% säker på att det är afte, vilket kan tyda på att du har B12-brist.
Citera
2014-08-06, 01:06
  #8
Medlem
Tony.Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exakte
Tack för svar!

Har tidigare haft blåsor/afte på insidan av läppen, men visste inte om att att de även kunde komma i halsen. Aldrig sett afte inne vid gomseglet tidigare.

Tror att det blir svårt att nå in med bränntopsen, så får hoppas på att den helt enkelt försvinner.


Hoppas på att det stämmer att det är afte och att det försvinner. Följer ditt råd direkt om det inte ger med sig!

Din fucking tard det är afteblåsor. Jag har också haft blåsor på insidan av läppen. Bara en gång i mitt liv, för 2 veckor sen hade jag det inne vid gommen precis som du.

Om du är en man så bränner du bort den med toppsen som jag gjorde. Sluta böla nu.
Citera
2014-08-06, 02:37
  #9
Medlem
Exaktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony.Soprano
Din fucking tard det är afteblåsor. Jag har också haft blåsor på insidan av läppen. Bara en gång i mitt liv, för 2 veckor sen hade jag det inne vid gommen precis som du.

Om du är en man så bränner du bort den med toppsen som jag gjorde. Sluta böla nu.

Jag har förstått vad det är, tack vare er, och slutat böla för länge sen. Behövde dock fråga då jag själv inte hade någon erfarenhet av det.

Tyckte du var sjukt trevlig i ditt första inlägg, men det svänger tydligen snabbt. Synd.
__________________
Senast redigerad av Exakte 2014-08-06 kl. 02:42.
Citera
2014-08-06, 03:02
  #10
Medlem
Tony.Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exakte
Jag har förstått vad det är, tack vare er, och slutat böla för länge sen. Behövde dock fråga då jag själv inte hade någon erfarenhet av det.

Tyckte du var sjukt trevlig i ditt första inlägg, men det svänger tydligen snabbt. Synd.

jo jag glömde skriva i första inlägget att jag också hade det i gommen, vilket var det jag menade i första inlägget. Sry för min rage!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback