• 1
  • 2
2014-08-04, 22:16
Medlem
CFA.Nilssons avatar
Vad är den sämsta, mest genomskinliga eller otroliga ursäkten du fått höra eller själv kommit med? Ursäkter från politiker och andra kändisar uppskattas också. Här kommer några ur mitt egna arkiv

En i laget sa att han inte kunde komma på träningen för att hans bil inte gick att backa ut. Till saken hör att han bor 300 meter från fotbollsplanen.

När jag gick i femte klass var det en som sa att han inte kunde göra läxan för att lampan hade gått sönder på han rum. (enda lampan i huset eller vadå?)

Min polare försökte bortförklara för en polis varför jag stod och fylle-spydde med "han är laktosintolerant och vi har precis varit på Donken och köpt milkshake, det är därför han spyr"

När Mona Sahlin bortförklara att hon köpt Toblerone för skattebetalarnas pengar är ju annars en klassiker "Jag tog bara ut ett förskott på lönen och det kan väll de flesta göra" öööh... nä det kan inte de flesta löntagare göra vilket du som arbetsmarknadsminister för ett parti som säger sig representera arbetarklassen kanske borde ha koll på

Har för mig att det var den Amerikanska simmare Micheal Phelps som ursäktade sig med att ha blivit ertappad med cannabis i blodet att det berode på att han suttit i en bil med några andra som rökt och att han via passiv rökning fått det i blodet.

Sen finns det ju alla tjockisar som skyller sin övervikt på kraftig benstomme eller idrottsskador hehe

Fyll gärna på
Citera
2014-08-04, 22:47
Medlem
Nicke1234s avatar
Minns inte vart jag läste det, men iallafall: En idrottsman blev påkommen för dopning. Hans förklaring? Han hade varit på restaurant och ätit Tartar-biff (rått hästkött) och han sade att hästen måste ha varit dopad och att han därför fått dopningspreparatet i kroppen.
Citera
2014-08-04, 22:53
Bannlyst
Hon: Och vad är din ursäkt då?
Jag: Kan jag få en stund att komma på en?

True story.
Citera
2014-08-04, 22:59
Medlem
ragingcows avatar
I plugget för många år sen så var det en klasskompis som inte hade med sig den inlämningsuppgift som vi skulle lämna in på morgonen, hans ursäkt var att han hade gjort den men att den måste ha ramlat ur ryggsäcken då han gick med den öppen.
Citera
2014-08-04, 23:04
Medlem
Polare gav en brud klamydia och när hon frågade varför han inte sa att han hade det så sa han "Du frågade inte"!
Citera
2014-08-05, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1234
Minns inte vart jag läste det, men iallafall: En idrottsman blev påkommen för dopning. Hans förklaring? Han hade varit på restaurant och ätit Tartar-biff (rått hästkött) och han sade att hästen måste ha varit dopad och att han därför fått dopningspreparatet i kroppen.
VAFAN!!! detta har hänt mig, fast jag hade det i backfickan och jag skulle läsa upp det för klassen i gymnasiet!! detta är ingen bortförklaring!. dock hade jag övat så jag trodde jag skulle kunna hålla presentationen utan mitt nedskrivna tal med icke jag kom bort mig efter 2 min sen fick jag medelmåttligt betyg så jag var ju näjd änpd
Citera
2014-08-05, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyErection
VAFAN!!! detta har hänt mig, fast jag hade det i backfickan och jag skulle läsa upp det för klassen i gymnasiet!! detta är ingen bortförklaring!. dock hade jag övat så jag trodde jag skulle kunna hålla presentationen utan mitt nedskrivna tal med icke jag kom bort mig efter 2 min sen fick jag medelmåttligt betyg så jag var ju näjd änpd

Va?
Citera
2014-08-05, 03:05
Medlem
Mr.arvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkerwkjl
Va?

Han skulle förmodligen citera personen under
Citera
2014-08-05, 10:34
Medlem
Jag och en vän stod och länsade hennes skafferi på godsaker när vi var sisådär, 5 år kanske? Plötsligt promenerar hennes pappa in, och han frågar varför vi stod och rotade som galningar och fnissade. Min ursäkt var: "Nä, men vi letar efter burkar att panta!!" Mm, precis, med tanke på att vi stod med kakor i händerna och smulor i hela ansiktet.
Citera
2014-08-16, 22:17
Medlem
En arbetskamrat jag hade förut var mästare på dåliga ursäkter. Han var alltid sen till jobbet och kom med nya dåliga ursäkter varje dag. Här är några av mina favoriter:

- Fick in en grävling i fläktremmen på bilen.
- Hade ingen matlåda så fick gå upp kl 4 på morgonen och griljera en kyckling (då kom han två timmar försent).
- Åkte fel i rondellen (som är 300 meter från jobbet, han kom en och en halv timme försent).

Riktigt roligt att lyssna på hans rövarhistorier var det iallafall
Citera
2014-08-19, 00:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Gamla AIK-spelaren Dulee Johnson var rätt skön när han ännu en gång åkt fast vid en kontroll: "Nä, jag var på fest och nån måste ha lagt kokain i min drink, jag lovar jag har slutat". Hans grekiska klubb bröt kontraktet kort därpå av nån okänd anledning.

Sen träffa jag på en kille för ett tag sen som åkt fast vid en slumpkontroll inne i Stockholm. Han tillsammans med sin advokat tänkte på fullaste allvar köra taktiken: Nej, det var inte min klients knark som låg under hans pung.
Citera
2014-08-19, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Gamla AIK-spelaren Dulee Johnson var rätt skön när han ännu en gång åkt fast vid en kontroll: "Nä, jag var på fest och nån måste ha lagt kokain i min drink, jag lovar jag har slutat". Hans grekiska klubb bröt kontraktet kort därpå av nån okänd anledning.

Sen träffa jag på en kille för ett tag sen som åkt fast vid en slumpkontroll inne i Stockholm. Han tillsammans med sin advokat tänkte på fullaste allvar köra taktiken: Nej, det var inte min klients knark som låg under hans pung.

Haha, höll på att flyga av stolen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in