På lördagen inträffade 2 st misstänkta kidnappningar på Söder respektive Planteringen.
På Söder (Furutorpsplatsen) var det ett större bråk där vittnen säger sig sett en person mot sin vilja bli tvingad in i en bil.
Senare på kvällen "krockar" en bil in i parkerade bilar på Planteringen (Wienergatan) och där förs även en person bort som senare hör av sig till bekanta.
Det var full aktivitet efter händelsen vid Furutorpsplatsen. Jäkligt skumt att det varit så tyst om den händelsen. Händelsen på Planteringen skrev det dock om redan i ett ganska tidigt skede.
Jag vet inte om det hänger ihop, men strax innan man hörde sirenerna för fordon på väg till Furutorpsplatsen så syntes en HA-medlem ca tre kvarter därifrån på Södra Stenbocksgatan. HA-killen var på väg i riktning mot där händelsen ska ha inträffat, men om han fortsatte Stenbocksgatan söder ut eller om han svängde ner mot Furutorpsplatsen vet jag inte.
En timme efter händelsen så snurrade polisen runt i kvarteren norr om Furutorpsplatsen, åtminstone en buss och två bilar. Runt, runt ungefär som om de letade efter något/någon... En motorcykel kör ut ifrån kvarteren vid ett tillfälle när polisen inte syns till. Killen på cykeln har Bandidosemblem på ryggen.
Dagen efter ser jag en kille stå intill en bil och prata med en annan kille. Killen som kör bilen bär väst men jag ser inte vilken av grupperingarna han tillhör. Killen utanför bilen säger "Tack för hjälpen" och de skiljs åt.
Som sagt, jag vet inte om MC-killarna nämnda ovan har något med händelsen att göra, men det känns lite "lustigt" att de är i dessa kvarter just vid denna tidpunkt när man nästan aldrig ser till dem annars.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!