. Länsstyrelsen har sedan december gjort kontroller i stall i Eslöv, Höör och Hässleholm där kvinnan haft hästar placerade. Sex omhändertogs eftersom länsstyrelsen anser att tränaren övergivit dem.
Vid en kontroll, på en gård i Eslöv, omhändertogs sju hästar. Nu utreds om tränaren ska beläggas med djurförbud.
Ja, jag vet att hur många Flashbackare som helst tycker att detta inte är värt att skapa tråd om.
Ja, jag vet att hur många Flashbackare som helst tycker att detta inte är värt att skapa tråd om.
Men jag är i alla fall nyfiken på vem det är...
Det är även jag. Detta är ett brott likväl som mycket annat.
Det ska mycket till för att dom ska ta hand om djur. Inte bara djurplågeri, utan brott mot djurskyddslagen.
Djurförbud är det minsta. Tyvärr skaffar dessa personer djur ändå. Andra kan t.ex. stå som ägare.
Vad menar du med beställt hästarna?
Du verkar ju insatt i skånska djurskyddsärenden, kläm fram vem tränaren är då!
Vet ej vem tränaren är men jag är fullständigt medveten om vad som rent generellt pågår i Skåne vad gäller djurärenden. Emma Hansson, kärring som avlar fram nakenhundar, är en djurskyddsinspektör som hatas av många. Skulle inte förvåna mig om hon är en av rånarna.
Håll ögonen på gubbtjyven Bengt Fridh! Han gillar att få eller att köpa andras hästar riktigt RIKTIGT billigt - hästar som Länsstyrelsen tillsammans med snuten rånar till sig av privatpersoner.
Vet ej vem tränaren är men jag är fullständigt medveten om vad som rent generellt pågår i Skåne vad gäller djurärenden. Emma Hansson, kärring som avlar fram nakenhundar, är en djurskyddsinspektör som hatas av många. Skulle inte förvåna mig om hon är en av
Meningen med tråden är inte att hänga ut djurskyddsinspektörerna i Skåne. Förresten tycker jag att bloggen ifråga skriker rättshaverist...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!