• 1
  • 2
2014-08-03, 09:12
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=5928483

Citat:
. Länsstyrelsen har sedan december gjort kontroller i stall i Eslöv, Höör och Hässleholm där kvinnan haft hästar placerade. Sex omhändertogs eftersom länsstyrelsen anser att tränaren övergivit dem.
Vid en kontroll, på en gård i Eslöv, omhändertogs sju hästar. Nu utreds om tränaren ska beläggas med djurförbud.

Ja, jag vet att hur många Flashbackare som helst tycker att detta inte är värt att skapa tråd om.

Men jag är i alla fall nyfiken på vem det är...
Citera
2014-08-03, 10:08
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=5928483

Ja, jag vet att hur många Flashbackare som helst tycker att detta inte är värt att skapa tråd om.

Men jag är i alla fall nyfiken på vem det är...

Det är även jag. Detta är ett brott likväl som mycket annat.
Det ska mycket till för att dom ska ta hand om djur. Inte bara djurplågeri, utan brott mot djurskyddslagen.
Djurförbud är det minsta. Tyvärr skaffar dessa personer djur ändå. Andra kan t.ex. stå som ägare.
Citera
2014-08-03, 13:37
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Kanske ngn man hört talas om från ryttareliten.
Citera
2014-08-03, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Kanske ngn man hört talas om från ryttareliten.

Det kan jag inte tänka mig.
Citera
2014-08-03, 14:54
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Det kan jag inte tänka mig.

Nä troligen inte, då hade nog aftonbladet försökt sälja klick genom att slå på stort.
Citera
2014-08-03, 16:33
Medlem
Kannas avatar
Har frågat en kompis som har ordentlig koll på det här med djurskydd. Återkommer när och om jag får reda på något.
Citera
2014-08-03, 16:47
Medlem
Man kan kontakta länsstyrelsen och få dokumenten ang varför en person fått djurförbud, har själv gjort det vid ett tillfälle.

Fast det var när personen ifråga hunnit fått djurförbud, kanske inte går i det här stadiet, medan utredningen pågår
Citera
2014-08-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Man kan kontakta länsstyrelsen och få dokumenten ang varför en person fått djurförbud, har själv gjort det vid ett tillfälle.

Fast det var när personen ifråga hunnit fått djurförbud, kanske inte går i det här stadiet, medan utredningen pågår

Fast det finns ett förbud redan från 2003 att hon inte får äga mer än 10 hästar över ett år. Så människan har varit på tapeten länge.
Citera
2014-08-03, 17:52
Medlem
bergochdals avatar
Vem har beställt hästarna? Vilka på Länsstyrelsen respektive polisen är inblandade?

Djurskyddsinspektörerna på Länsstyrelsen i Skåne är ÖKÄNDA rånare!

På denna blogg skriver Per-Ola Olsson om hur de rånade och utpressade honom samt slaktade hans friska kor:

http://sverigessnyggastebonde.blogg....ate-ocker.html

På denna blogg finns många ärenden granskade:

http://forystablogg.wordpress.com/2014/07/

VARNING för otäcka bilder på djur som torterats av subborna på Länsstyrelsen tillsammans med snuten!!!
Senast redigerad av bergochdal 2014-08-03 kl. 17:56.
Citera
2014-08-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Vem har beställt hästarna? Vilka på Länsstyrelsen respektive polisen är inblandade?

Djurskyddsinspektörerna på Länsstyrelsen i Skåne är ÖKÄNDA rånare!

VARNING för otäcka bilder på djur som torterats av subborna på Länsstyrelsen tillsammans med snuten!!!

Vad menar du med beställt hästarna?
Du verkar ju insatt i skånska djurskyddsärenden, kläm fram vem tränaren är då!
Citera
2014-08-03, 18:53
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Vad menar du med beställt hästarna?
Du verkar ju insatt i skånska djurskyddsärenden, kläm fram vem tränaren är då!
Vet ej vem tränaren är men jag är fullständigt medveten om vad som rent generellt pågår i Skåne vad gäller djurärenden. Emma Hansson, kärring som avlar fram nakenhundar, är en djurskyddsinspektör som hatas av många. Skulle inte förvåna mig om hon är en av rånarna.

Håll ögonen på gubbtjyven Bengt Fridh! Han gillar att få eller att köpa andras hästar riktigt RIKTIGT billigt - hästar som Länsstyrelsen tillsammans med snuten rånar till sig av privatpersoner.

http://forystablogg.wordpress.com/?s...ubmit=S%C3%B6k
Citera
2014-08-03, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Vet ej vem tränaren är men jag är fullständigt medveten om vad som rent generellt pågår i Skåne vad gäller djurärenden. Emma Hansson, kärring som avlar fram nakenhundar, är en djurskyddsinspektör som hatas av många. Skulle inte förvåna mig om hon är en av

Meningen med tråden är inte att hänga ut djurskyddsinspektörerna i Skåne. Förresten tycker jag att bloggen ifråga skriker rättshaverist...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in