2014-08-04, 22:08
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Eller ok, finare och finare – men jag hade sett framför mig en trasig individ med en trasig bakgrund, och så verkar det åtminstone inte vara. I alla fall inte på ytan. Villa, och en antagligen ganska välbetalt pappa.

Hur vet du detta?
Citera
2014-08-04, 22:43
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Så jävla ovanligt är det väl inte heller. Det bor ju en del folk på Söder, och rör sig än fler ute på kvällarna, särskilt helger.

Verkar vara en besynnerlig figur, vår RJ. Kommer från en finare bakgrund, med uppstyrda föräldrar och syster. Kanske inte pundare ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hur vet du plötsligt detta om RJs bakgrund och föräldrar... Systern skulle också vara gift med en tanzanier, enligt någon annan här. Jag förstår inte vad systerns val av make har med detta brott att göra, om det inte är så att systerns make är BO eller RJs medbrottsling. Och man kan faktiskt bli pundare även om man fötts med silversked i munnen.

Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Hur vet du detta?
Ja du Trojan, hur vet du detta? Folk frågar och du vägrar svara, men så brukar det se ut i trådarna du är delaktig. Ska det va så jävla svårt att kläcka ur sig var informationen kommer ifrån?
Citera
2014-08-04, 23:01
Medlem
Jag tror verkligen inte detta är "gängrelaterat" eller "deal gone bad".
Södermalm må ha sina sunk krogar, löning och Medborgarplatsen är ingen dans på rosor. Men saken är den att kvällen på söder var lummig denna lördagkväll, trots Pride eller kanske just på grund av den? Götgatan var stängd för biltrafik, redan tidigt på kvällen var det sömnigt kring Björns Trädgård och restaurangen Babylon. Där jag själv tillbringade kvällen. Kändes som att folk festat klart iom Pride och gångna veckans extrema värme. Södermalm var typiskt i slutet på sommaren lugn. Jag har genom åren festat supit hängt tumlat runt i och kring parker lummiga bakgårdar gränder. Visst finns ensamma galningar. Men sällan så sent/tidig sommar morgon. Tvärtom, söder är dött om natten. Förälskade par törstiga tonåringar vandrande poeter med ångest, graffitti målare det finns alla sorters. .men droghandel där och då är inte idealiskt för någon. Det funkar inte så i verkligheten att skummusar möts på bakgata sen natt tidig morgon. Nåt annat ligger bakom. Min rädsla är att det är ett hatbrott i samband med Pride. Då en vanligt stråk att vandra från city till söder är just via slussen upp mot katarina vägen.
Senast redigerad av A.Stalker 2014-08-04 kl. 23:08.
Citera
2014-08-04, 23:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Ja du Trojan, hur vet du detta? Folk frågar och du vägrar svara, men så brukar det se ut i trådarna du är delaktig. Ska det va så jävla svårt att kläcka ur sig var informationen kommer ifrån?

Därför att det är en metadiskussion om varifrån informationen kommer, och för att jag inte vill droppa mer än nödvändigt om hans anhöriga. De har ingenting med saken att göra, förutom att de kanske säger något om RJ:s uppväxt.
Citera
2014-08-04, 23:06
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag tror verkligen inte detta är "gängrelaterat" eller "deal gone bad".
Södermalm må ha sina sunk krogar, löning och Medborgarplatsen är ingen dans på rosor. Men saken är den att kvällen på söder var lummig denna lördagkväll, trots Pride eller kanske just på grund av den? Götgatan var stängd för biltrafik, redan tidigt på kvällen var det sömnigt kring Björns Trädgård och restaurangen Babylon. Där jag själv tillbringade kvällen. Kändes som att folk festat klart iom Pride och gångna veckans extrema värme. Södermalm var rypiskt i slutet på sommaren lugn. Jag har genom åren festat supit hängt tumlat runt i och kring parker lummiga bakgårdar gränder. Visst finns ensamma galningar. Men sällan så sent/tidig sommar morgon. Tvärtom, söder är dött om natten. Förälskade par törstiga tonåringar vandrande poeter med ångest, graffitti målare det finns alla sorters. .men droghandel där och då är inte idealiskt för någon. Det funkar inte så i verkligheten att skummusar möts på bakgata sen natt tidig morgon. Nåt annat ligger bakom. Min rädsla är att det är ett hatbrott i samband med Pride. Då en vanlig stråk att vansra från city till söder är just via slussen upp mot katarina vägen.

Vad som inte talar för hatbrott är det ganska snabba gripandet, det tycker jag tyder på någon form av bekantskap mellan BO (eller hans kompisar) och GM (eller hans kompisar). Även om man visserligen kan tänka sig ett hatbrott också riktat mot en bekant, men då har det kanske inte så mycket med Pride att göra.
Citera
2014-08-04, 23:13
Medlem
Än mindre talar för knarkaffär eller gäng då det ju är allmänt känt att polisen hårdbevakar området kring medis. Inte ens en ovettig person gör upp större affärer kring där, större med tanken att beväpna sig med andra ord.
Ja jag är fortfarande inne på den person född -89 med samma efternamn som misstänkte gärningsmannen, folkbokförd där nära. Släktskap? Han är uttalad feminist enligt Facebook. Samt har ett utseende som skulle kunna slarvigt beskrivas som "arabiskt"
Citera
2014-08-04, 23:16
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieStubbs
Jag anser att det mesta tyder på att Sverige återigen drabbats av ett klassiskt homosexmord.

Hur länge orkar vi stå ut? När skall vansinnet få ett slut?

Jag yrkar att ett återinförande utav homosexregistret måste göras till den kommande valrörelsens mest angelägna fråga.

Själsfriska människor i alla länder, förena er!

Vi kräver ett slut på homosexuell-våldsverkan samt samhällets strängaste straff för de homofiler som begår missdåd med medias och etablissemanget goda minne.

Mvh
Eftersom det är så mycket hysh-hysh så kanske det ligger mer i ditt inlägg än vad du tänkte. Antar att du bara skulle vara sarkastisk, eller hur?
Inte ett ord om hat. Inte ett ord om rasism. Inte ett ord om nynazister. "Polisen är mycket förtegen". Varför sätter inte Expressen in ResearchGruppen att ta reda på fakta? Var GM en vänsterpartistisk homosexuell och offret hens pojkvän (eller vad det kallas)?
Citera
2014-08-04, 23:20
Medlem
Citat:
Ja jag är fortfarande inne på den person född -89 med samma efternamn som misstänkte gärningsmannen, folkbokförd där nära. Släktskap? Han är uttalad feminist enligt Facebook. Samt har ett utseende som skulle kunna slarvigt beskrivas som "arabiskt"

Gaymingel. http://www.qx.se/Vimmel/27057/stockholm-gay-life-minglade-i-hetta
Citera
2014-08-04, 23:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Än mindre talar för knarkaffär eller gäng då det ju är allmänt känt att polisen hårdbevakar området kring medis. Inte ens en ovettig person gör upp större affärer kring där, större med tanken att beväpna sig med andra ord.

CJ är iaf inte ett dugg lik RJ:s pappa (som är rätt så ljus). CJ är heller inte Facebookvän med RJ:s pappa eller syster, men man hittar en del andra J*erbe*gare runt CJ. Verkar tillhöra olika släkter. Du kan med all sannolikhet stryka CJ.

(Förstod inte riktigt vad det spelar för roll att CJ kallar sig för feminist..?)

Men jag håller med: Knarkaffär är inte troligt. Men när jag har talat om pundare så har jag inte menat att det handlar om Flashback-teorin nummer 1 "drogaffär som urartat", utan att pundare, eller kanske snarare missbrukare, som rör sig ute i innerstan vid 4-tiden på morgonen kanske in högre utsträckning än andra är våldsamma.
Citera
2014-08-04, 23:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Eftersom det är så mycket hysh-hysh så kanske det ligger mer i ditt inlägg än vad du tänkte. Antar att du bara skulle vara sarkastisk, eller hur?
Inte ett ord om hat. Inte ett ord om rasism. Inte ett ord om nynazister. "Polisen är mycket förtegen". Varför sätter inte Expressen in ResearchGruppen att ta reda på fakta? Var GM en vänsterpartistisk homosexuell och offret hens pojkvän (eller vad det kallas)?

Du tycker inte att du snart gjort bort dig tillräckligt i tråden? Inget av dina inlägg har ju tillfört ett endaste dugg.

Vad menar du med din fråga?

Var GM en vänsterpartistisk homosexuell och offret hens pojkvän?
Var GM nazistisk bilförsäljare och offret hens kusin?
Var GM miljöpartistisk schackspelare och offret hens före detta lärare?

Allt detta är fullt möjligt, men absolut ingenting talar för något av det.

Att det inte finns några uppgifter i media om rasism, hat eller nazism beror förmodligen i första hand på att medierna inte har koll på vari motivet ligger, i andra hand på att rasism, hat eller nazism antagligen inte har med mordet att göra.
Citera
2014-08-04, 23:29
Medlem
Citat:

Ja, faktiskt. Kan han vara adopterad? Utseendet kan vara latino oxå. Tänk om BO och MGM är två adopterade bröder?
Finns ett par i 60 årsåldern på söder och mannen har samma namn som MGM har i mellannamn.
Senast redigerad av MmeDupin 2014-08-04 kl. 23:32.
Citera
2014-08-04, 23:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Ja, faktiskt. Kan han vara adopterad? Utseendet kan vara latino oxå. Tänk om BO och MGG är två adopterade bröder?

Men vad fan. Släpp CJ, han tillhör en annan J*ernbe*g-släkt. Eller i alla fall en helt annan gren.

Och varför skulle BO och MGM vara två adopterade bröder? Vad, som hittills framkommit i tråden eller i media, tyder på det?
Senast redigerad av Troian 2014-08-04 kl. 23:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in