2014-08-04, 14:57
Medlem
LaScalas avatar
Det blir intressant att se om det kommer fler anhållanden m h t vittnesuppgifter och brottsrubricering.
Det vore ju sorgligt om killen i tobaksaffären utfört denna teaterföreställning helt utan grund och det enbart är svenskar som sågs springande från platsen.

Jag tycker det är vanskligt att säja att det är "araber" i ett snabbt skede och nattetid.
Kvinnan måste då stått väldigt nära? Är det så lätt annars att skilja på t ex kurder, araber och romer? Eller en mörkhårig solbränd svensk?

Jag håller med A.Stalker att det är av intresse för oss boende i området att veta vilka grupperingar som rör sej här. Normal självbevarelsedrift.
Det har tillkommit nya grupper och en del av narkotikahandeln har förskjutits från Medis och Björns Trädgård till denna lilla park.
I natt spelades ingen fotboll i parken!
Citera
2014-08-04, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Verkar vara en besynnerlig figur, vår RJ. Kommer från en finare bakgrund, med uppstyrda föräldrar och syster. Kanske inte pundare ändå.

Hur vet du plötsligt detta om RJs bakgrund och föräldrar... Systern skulle också vara gift med en tanzanier, enligt någon annan här. Jag förstår inte vad systerns val av make har med detta brott att göra, om det inte är så att systerns make är BO eller RJs medbrottsling. Och man kan faktiskt bli pundare även om man fötts med silversked i munnen.
Senast redigerad av nantale 2014-08-04 kl. 17:19.
Citera
2014-08-04, 17:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hur vet du plötsligt detta om RJs bakgrund och föräldrar... Systern skulle också vara gift med en tanzanier, enligt någon annan här. Jag förstår inte vad systerns val av make har med detta brott att göra, om det inte är så att systerns make är BO eller RJs medbrottsling. Och man kan faktiskt bli pundare även om man fötts med silversked i munnen.

Eller ok, finare och finare – men jag hade sett framför mig en trasig individ med en trasig bakgrund, och så verkar det åtminstone inte vara. I alla fall inte på ytan. Villa, och en antagligen ganska välbetalt pappa.

Begriper inte heller vad MGM:s svåger har med saken att göra.
Citera
2014-08-04, 17:32
Medlem
Brutes avatar
Citat:
MGM är väl misstänkt gärningsman. I det här fallet är han väl i och för sig också misstänkt medgärningsman, då han är misstänkt för mord alternativt medhjälp till mord.

GM är gärningsman.
Både sunt förnuft och svensk rättspraxis säger att man är antingen misstänkt sådan, eller dömd sådan, när dom fallit.

MGM är så klart då förkortning för medgärningsman. Vilket ju hellre borde benämnas GM1och GM2 tycker jag.

Vi skriver ju inte MBO innan man konstaterat att ett brott föreligger ett dödsfall.

//Brute
Citera
2014-08-04, 17:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
GM är gärningsman.
Både sunt förnuft och svensk rättspraxis säger att man är antingen misstänkt sådan, eller dömd sådan, när dom fallit.

MGM är så klart då förkortning för medgärningsman. Vilket ju hellre borde benämnas GM1och GM2 tycker jag.

Vi skriver ju inte MBO innan man konstaterat att ett brott föreligger ett dödsfall.

//Brute

Ok, skriv vad du vill. De gånger jag skrivit "MGM" i tråden har jag i alla fall menat "misstänkt gärningsman". Att tala om RJ som GM (eller GM1, GM2) blir tokigt, eftersom han inte är dömd.
Citera
2014-08-04, 17:41
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ok, skriv vad du vill. De gånger jag skrivit "MGM" i tråden har jag i alla fall menat "misstänkt gärningsman". Att tala om RJ som GM (eller GM1, GM2) blir tokigt, eftersom han inte är dömd.

Tack!

Eller så inför vi i konsekvensens namn MMGM.

Jag tycker nog att det räcker med vetskap att polisen jagar eller fått fast en eller flera gärningsmän (GM). Och att det kan finnas en eller flera brottsoffer (BO).
När de är kända så används ju namn eller initialer.
När de är dömda eller friade i domstol så är de inte längre misstänkta.

//Brute
Citera
2014-08-04, 17:51
Medlem
Finns det nån bild på den misstänkte?
Citera
2014-08-04, 17:59
Medlem
Citat:
Eller ok, finare och finare – men jag hade sett framför mig en trasig individ med en trasig bakgrund, och så verkar det åtminstone inte vara. I alla fall inte på ytan. Villa, och en antagligen ganska välbetalt pappa.

Begriper inte heller vad MGM:s svåger har med saken att göra.

Jag förstår hur du menar, så tänkte jag också. Jag tycker fortfarande att det är lite märkligt att ingen här tycks ha känt RJ, eller ens känt till honom genom en gemensam bekant. Men så kan det vara ibland.
Citera
2014-08-04, 18:06
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag förstår hur du menar, så tänkte jag också. Jag tycker fortfarande att det är lite märkligt att ingen här tycks ha känt RJ, eller ens känt till honom genom en gemensam bekant. Men så kan det vara ibland.

Jepp, och att inte ett ord sagts om BO, varken från officiellt håll eller på Flashback, är ju lika märkligt det.
Citera
2014-08-04, 18:17
Medlem
Citat:
Jepp, och att inte ett ord sagts om BO, varken från officiellt håll eller på Flashback, är ju lika märkligt det.

Sant. Min teori är nu att BO har identifierats och att hans anhöriga lämnat sådana uppgifter att MGM anhållits. BO och MGM har definitivt känt varandra. Inget vittne i området tycks ha kunnat lämna några ledtrådar eller uppgifter till polisen iaf. Den arabiska halshuggningen som det ryktats om i kvarterets skvallercenter ter sig mer och mer osannolik.
Citera
2014-08-04, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det blir intressant att se om det kommer fler anhållanden m h t vittnesuppgifter och brottsrubricering.
Det vore ju sorgligt om killen i tobaksaffären utfört denna teaterföreställning helt utan grund och det enbart är svenskar som sågs springande från platsen.

Jag tycker det är vanskligt att säja att det är "araber" i ett snabbt skede och nattetid.
Kvinnan måste då stått väldigt nära? Är det så lätt annars att skilja på t ex kurder, araber och romer? Eller en mörkhårig solbränd svensk?

Jag håller med A.Stalker att det är av intresse för oss boende i området att veta vilka grupperingar som rör sej här. Normal självbevarelsedrift.
Det har tillkommit nya grupper och en del av narkotikahandeln har förskjutits från Medis och Björns Trädgård till denna lilla park.
I natt spelades ingen fotboll i parken!
...Vilken tobaksaffär pratar vi om...??..
...Är det den gamla boxarn på hörnet..??..
Citera
2014-08-04, 19:06
Medlem
Ni som har koll på den anhållna MGMs familj bl.a.; är det RJ som har jobbat på svt eller är det en annan RJ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in