2014-08-04, 19:07
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
...Vilken tobaksaffär pratar vi om...??..
...Är det den gamla boxarn på hörnet..??..

Jag gissar Godisgrottan. Den antar jag att det är. Gick förbi där kl 18:40 han hade stängt? Får mig att undra om han hade öppet igår?!
Citera
2014-08-04, 19:14
  #230
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yille
Ni som har koll på den anhållna MGMs familj bl.a.; är det RJ som har jobbat på svt eller är det en annan RJ?

Vilket SVT-jobb då?
Citera
2014-08-04, 19:16
  #231
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Sant. Min teori är nu att BO har identifierats och att hans anhöriga lämnat sådana uppgifter att MGM anhållits. BO och MGM har definitivt känt varandra. Inget vittne i området tycks ha kunnat lämna några ledtrådar eller uppgifter till polisen iaf. Den arabiska halshuggningen som det ryktats om i kvarterets skvallercenter ter sig mer och mer osannolik.

Jag tror också på någon form av bekantskap, alternativt att någon inser angripande gänget skvallrat, men det känns mindre sannolikt.

Det kan ju också vara så att de båda, och de övriga typ två personerna, alla tillhörde samma grupp. Det vill säga att BO inte råkade stöta på GM, utan att de hade umgåtts under kvällen och hamnat i konflikt.
Citera
2014-08-04, 20:14
  #232
Medlem
Tjerk.Plekkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
...Vilken tobaksaffär pratar vi om...??..
...Är det den gamla boxarn på hörnet..??..
Jag fick av någon anledning för mig att det var Tareqs tobak i korsningen Folkunga/Östgöta, men nu när du nämner det så är ju gubben på Tjärhovs/Östgöta fan så mycket mer snacksalig och jag gissar därmed på samma som dig!
Citera
2014-08-04, 20:16
  #233
Medlem
DickyTickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag uttryckte mig slarvigt.
Inget mystiskt med att han bor i Årsta. Tvärtom, ganska "supernormalt". Menar mer att en man i den åldern boende så centralt, i omtyckt område, direkt eftertraktat sådant. Är så "normalt" att det förbryllar mig att han inte har ett kontaktnät att finna på varken Facebook eller andra lösa trådar på nätet. Det är lite konstigt, de absolut flesta går ju att googla fram n å g o t på. Om så en liten liten notis eller bild?

Förstår vad du menar och jo det är ju lite mysko. Någon här undrat om han kanske jobbat på SVT! Då borde något finnas när man googlar.
Citera
2014-08-04, 20:20
  #234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vilket SVT-jobb då?


På Babels redaktion, jag tror dock att han stavade förnamnet med k istället för ch men man kan ju vara folkbokförd/registrerad under en annan stavning än den man själv senare använder så tänkte om någon visste om det är samma RJ eller någon helt annan.
Citera
2014-08-04, 20:34
  #235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerk.Plekker
Jag fick av någon anledning för mig att det var Tareqs tobak i korsningen Folkunga/Östgöta, men nu när du nämner det så är ju gubben på Tjärhovs/Östgöta fan så mycket mer snacksalig och jag gissar därmed på samma som dig!

Jag tror det är tobaksaffären på Folkungagatan 80 som avses.
Citera
2014-08-04, 20:57
  #236
Medlem
Tjerk.Plekkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixlad
Jag tror det är tobaksaffären på Folkungagatan 80 som avses.
Ok.
Citera
2014-08-04, 21:10
  #237
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixlad
Jag tror det är tobaksaffären på Folkungagatan 80 som avses.

Ja, Folkungagatan 80 var det. Finns två ordinarie som jobbar där och en söndags- och semesterjobbande som inte talar lika bra svenska. Därav det målande kroppsspråket?
Citera
2014-08-04, 21:27
  #238
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror också på någon form av bekantskap, alternativt att någon inser angripande gänget skvallrat, men det känns mindre sannolikt.

Det kan ju också vara så att de båda, och de övriga typ två personerna, alla tillhörde samma grupp. Det vill säga att BO inte råkade stöta på GM, utan att de hade umgåtts under kvällen och hamnat i konflikt.

Ja, det som är sticker ut lite är väl att man tar med sej kniv när man går ut med gänget?
Verkar som om man varit beredd på bråk? Deal gone bad?
Citera
2014-08-04, 21:32
  #239
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yille
På Babels redaktion, jag tror dock att han stavade förnamnet med k istället för ch men man kan ju vara folkbokförd/registrerad under en annan stavning än den man själv senare använder så tänkte om någon visste om det är samma RJ eller någon helt annan.

Okej, nej det är är inte samma. Vår RJ:s syster eller pappa är inte vän med K-RJ. De har helt olika J*rnbe*gare som vänner.
__________________
Senast redigerad av Troian 2014-08-04 kl. 21:51.
Citera
2014-08-04, 21:35
  #240
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, det som är sticker ut lite är väl att man tar med sej kniv när man går ut med gänget?

Ja, det är sant. Det verkar mer som ett planerat mord. Eller också så bär man alltid kniv när man går ut och roar sig....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in