2014-08-03, 02:42
Medlem
SexSexSexs avatar
som sagt i ovanstående rubrik, vad behöver maskulismen kämpa mot och för?

ett förslag:

betygsjämlikhet i skolan, verka för lika bra betyg för både pojkar och flickor i statisiken
Citera
2014-08-03, 02:43
Medlem
Nyanpasus avatar
Feminism vill redan det.
Citera
2014-08-03, 03:00
Medlem
SexSexSexs avatar
feminism har inte en enda lista över vad den vill, därför är det fel att säga att feminismen vill detta

det har inte gjorts någonting åt ojämlikheten mellan pojkar och flickor i betygsfrågan på tjugo år

maskulism behövs som en separat rörelse för att hindra att män förtrycks i samhället

feminism måste bytas ut mot ett könsneutralt ord om det ska kunna bli jämlikhet. precis som man gör när orden han och hon byts mot hen

feminismen jobbar för kvinnors ökade inflytande i samhället, inte båda könens
Citera
2014-08-03, 03:07
Medlem
majorapas avatar
Lite förslag:
Förbud mot icke-medicinsk omskärelse av minderåriga män/pojkar.
Arbeta för att höja pojkars dåliga skolresultat.
Arbeta med manlig psykisk ohälsa. Försöka ta reda på varför män i så hög grad begår självmord och försöka hitta sätt att minska självmorden.
Försöka få bort de områden i lagen där män diskrimineras, t.ex. att en man måste vara gift för att det inte ska vara mammans beslut om pappan ska bli vårdnadshavare.
Se till så att båda könen tvingas mönstra för värnplikt om den skulle återinföras.
Uppmärksamma män som är offer för våld i nära relationer.
Arbeta för att män inte ska diskrimineras i vårdnadstvister.
Tillåta surrogatmödraskap.
Införa lag på att fadern innan han skriver på papper om faderskap informeras om att det är möjligt att göra ett faderskapstest, bör även gälla vid giftermål.
Samla in pengar till forskning för att få fram ett manligt p-piller.
Legalisera prostitution.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyanpasu
Feminism vill redan det.

Det är skillnad på att vilja och att faktiskt göra något åt saken.
Citera
2014-08-03, 03:10
Medlem
Nyanpasus avatar
Tycker i alla fall man borde forska mer på prostatacancer.
Citera
2014-08-03, 03:11
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Feminism vill redan det.
Om det visar sig att pojkar fungerar bättre med manliga lärare, men att dessa kräver högre lön än sina kvinnliga kollegor. Skulle då en feminist stödja en sådan reform?

Kan se valaffischen för 2018 framför mig - "Stöd Fi för 5000 kr extra i månaden för alla manliga lärare".
Citera
2014-08-03, 03:16
Medlem
Nyanpasus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Om det visar sig att pojkar fungerar bättre med manliga lärare, men att dessa kräver högre lön än sina kvinnliga kollegor. Skulle då en feminist stödja en sådan reform?

Kan se valaffischen för 2018 framför mig - "Stöd Fi för 5000 kr extra i månaden för alla manliga lärare".
Vad har det med saken att göra?
Citera
2014-08-03, 03:16
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
Lite förslag:
Förbud mot icke-medicinsk omskärelse av minderåriga män/pojkar.
Arbeta för att höja pojkars dåliga skolresultat.
Arbeta med manlig psykisk ohälsa. Försöka ta reda på varför män i så hög grad begår självmord och försöka hitta sätt att minska självmorden.
Försöka få bort de områden i lagen där män diskrimineras, t.ex. att en man måste vara gift för att det inte ska vara mammans beslut om pappan ska bli vårdnadshavare.
Se till så att båda könen tvingas mönstra för värnplikt om den skulle återinföras.
Uppmärksamma män som är offer för våld i nära relationer.
Arbeta för att män inte ska diskrimineras i vårdnadstvister.
Tillåta surrogatmödraskap.
Införa lag på att fadern innan han skriver på papper om faderskap informeras om att det är möjligt att göra ett faderskapstest, bör även gälla vid giftermål.
Samla in pengar till forskning för att få fram ett manligt p-piller.
Legalisera prostitution.

Det är skillnad på att vilja och att faktiskt göra något åt saken.

bra lista, det var ett par pukter jag inte visste om förut, otroligt att giftermål fortfarande ligger som hinder för jämlika rättigheter mellan föräldrar, och att kvinnor inte förväntas tvingas kriga.

jag ser inte poängen med att prostitution legaliseras, hur förtrycker det män att prostitution är olagligt, var vänlig förklara lite.

slutligen. män psykiska ohälsa kommer av att man har tryckt ned mansgrisen genom skam och skuldbudskap i stället för att göra mogna män av pojkar genom utbildning och ledning
Citera
2014-08-03, 03:19
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807

jag tolkar att du vet om fakta som talar fr att pojkar mår bättre av att ha manliga lärare i skolan
jag tror instinktivt på det du säger, låter rätt enl min erfrenhet
Citera
2014-08-03, 03:24
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Tycker i alla fall man borde forska mer på prostatacancer.

håller med
Citera
2014-08-03, 03:28
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Vad har det med saken att göra?
Du påstår att feminismen eftersträvar betygsparitet mellan könen. Jag frågar hur långt du som feminist är beredd att gå för att uppnå denna. Skulle det vara på bekostnad av jämställda löner?
Citera
2014-08-03, 03:37
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexSexSex
jag ser inte poängen med att prostitution legaliseras, hur förtrycker det män att prostitution är olagligt, var vänlig förklara lite.

Ett förbud mot sexköp förtrycker män eftersom det förövar män på ett rikare sexliv. Många män föds tyvärr inte med de genetiska förutsättningarna som krävs för att attrahera vackra kvinnor. Under den mänskliga historien och längre än så har dessa män kunnat ge pengar eller annat i utbyte mot sex med de vackra kvinnorna med detta har på senare år blivit olagligt.

En man drömmer kanske om att ha sex med heta latinas med perfekta bröst men han föddes tyvärr otroligt ful. Han skulle omöjligen kunna få en sådan kvinna att ha sex med honom utan ersättning, däremot är chansen stor att han skulle kunna hitta en sådan kvinna som frivilligt har sex med honom mot betalning. Att då ta död på hans och tusentals andra mäns drömmar genom att förbjuda sexköp är inhumant.

I strävan om ett samhälle som bygger på mänsklig lycka och inte endast ekonomisk tillväxt och produktion är laglig prostitution ett litet men viktigt steg.

Edit: Förstår att det låter lite "out-there" men du kan ju fundera på hur pass många färre trådar om snälla killar det skulle finnas i relationsforumet på Flashback om prostitution var lagligt och accepterat.
Senast redigerad av majorapa 2014-08-03 kl. 03:43.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in