• 1
  • 2
2005-08-30, 21:44
Medlem
Hej på er alla som läser detta.
Vill inte att ni ska tycka synd om mig på något sätt, men hade kanske behövt råd från någon som kanske har varit i samma situvation som mig. Ni undrar säker varför ja inte går till mina vänner,men saken är den att det har jag gjort, men det känns som om de inte riktigt förstår.

Till saken:
Det är så att min älskade pojkvän har lämnat mig efter en väldigt lång tid tillsammans. Han sa att han inte hade känslor kvar för mig längre och att han hade mått dåligt ett tag, men inte pratat med mig om det.
Det va inte så att vi inte kunde prata med varandra för det kunde vi, och därför förstår jag inte riktigt varför han inte sa något.
Vårat förhållande var ett distans förhållande, alltså vi bodde en bit bort från varandra. Klart att det var jobbigt och så men om man verkligen tycker om någon så spelar det ingen roll.
Vi träffades varje helg under en ganska lång tid och allt var underbart.
Men nu i sommras tillbringade vi otroligt mycket tid tillsammans och vi kunde komma i konflikter med varandra, men det vara endast små bråk som alla har.
Eftersom jag tog upp mycket tid av honom kännde han att hans kompisar hamnat utanför om man säger så.
Jag förstår att han vill vara med de, inget fel med det!

Men för någon vecka sen så sa han till mig att han inte hade några känslor kvar och ville göra slut. Bryta helt enkelt. Jag förstod inte vad han sa, jag blev helt chockad. Allt som varit så bra.
Då säger han att han bara hade låtsats under sista veckan tillsammans. Han betedde sig som vanligt och allt var som det brukade vara, trodde ja!
Förstår inte hur han kunde göra så, och framför allt inte hur han kunde göra vissa saker mot mig, som tex, ligga och hålla om mig kyssa mig och säga att han tyckte om mig jättemycket om han ändå visste att han ville göra slut.
I den stunden kännde jag verkligen att ja kunde göra vad som helst för honom, verkligen kämpa för honom!
Men går det verkligen? Kan allt bli som vanligt igen om jag kan få tillbaka honom?? Eftersom jag älskar honom så är det så svårt att bara ge upp sådär på honom.
Jag vill ju att han ska må bra, men det vill jag ju också göra. Och han har verkligen behandlat mig illa och han medtycker det själv.
Jag vet att det inte är någon annan tjej inblandad i det hela.

Det är bara det att allt det här gör så fruktansvärt ont eftersom jag tycker om honom så mycket. Men skulle det verkligen fungera att gå tillbaka i en sån här situvation. Om han nu skulle vilja det...
Ska jag verkligen försöka kämpa för honom? Har varit ledsen och förbannad på samma gång eftersom han behandlat mig såhär.
För det känns verkligen som jag har gjort allt för honom, jag har inte gjort honom något illa.

Skulle uppskatta om ni ville ge råd och kanske berätta om egna händelser.

Vill inte att någon ska få uppleva den smärtan som jag fick gå igenom!
Ta han om er där ute och va försiktiga!
Kärleken kan göra så otroligt ont!

Kramar
Citera
2005-08-30, 22:28
Medlem
hej! nästan exakt samma sak har hänt mig, distansförhållande och allt. det varade i ett år innan han sa att han inte hade några känslor kvar osv. jag var sjukt ledsen i några veckor, saker som normalt är enkla var jättesvåra. men jag började umgås mer med mina vänner igen och gjorde saker jag tyckte om vilket gjorde det hela mycket enkare.

jag ville verkligen att vi skulle "försöka igen" men han trodde inte att det var någon idé. jag skulle ha gjort vad som helst, men man kan inte ändra på vad en person känner. att känslor tar slut är sådant som händer och det kan hända dig med. nu har jag träffat världens bästa pojk och är hur glad som helst

du kan ju alltid prata med honom och fråga om han vill/tror att det skulle hjälpa om ni tar en paus eller försöker igen. om han inte vill så vill han inte, då är det bara att komma över honom.
gråt och ät en massa godis! gör saker som du tycker om. det tar tid men det blir enklare. och ett tips. är det slut så är det. även två månader senare. försök inte igen när det väl är slut.
Citera
2005-08-30, 23:13
Medlem
Tevildos avatar
Jo, gick igenom nästan exakt det där i somras, en dag dök hon bara upp och gjorde slut. Har tyvärr inga råd att ge. Men för vad det är värt så har du min förståelse.
Citera
2005-08-31, 00:02
Medlem
GucKishs avatar
han kanske betedde sig underligt/tveksamt/motsägelsefullt den sista veckan för att han funderade hurvida han skulle göra slut eller inte.

det finns inget botemedel mot olycklig kärlek, människor kommer alltid såra varandra på alla möjliga sätt.
Citera
2005-08-31, 04:50
Medlem
carebears avatar
Det är omöjligt att tvinga fram känslor, så säger han att han inga har, då är det bara ge upp. Förstår hur du känner dig, men se till att göra något för dig själv nu!
Citera
2005-08-31, 12:59
Medlem
Bootstraps avatar
Förra sommaren var jag i en omvänd situation. Hade ihop det med en tjej som tyckte väldigt mkt om mig.

När man börjar få vibbar om att allt inte känns bra, känns de heller rätt att ta upp det. Man vill hellre ge den en chans till för att se om det verkligen är så att känlsorna börja sina. Det är ju inte kul att berätta för sin partner att man inte är så attraherad längre. Därför är de nog bekvämare att avvakta. vet inte om det är rätt eller fel. Men ljuga ska man inte göra.

Jag tror att din enda chans att få tillbaka honom är att ha lite kontakt, men sen låta honom få ha taktpinnen. Det är smärtsamt.

Det minst smärtsamma tror jag är om du bryter kontakten helt. Försöker komma över dina känslor för honom och umgås mkt med dina vänner och sen får du säkert upp ögonen för nån annan snubbe.

Tiden läker alla sår! det är tyvärr det bästa rådet jag kan ge dig.

Bootstrap
Citera
2005-08-31, 15:37
Medlem
är väl bättre att försöka komma över honom. Om han nu behandlade dig illa.. så måste du ju se till att han ändrar på sig.. om ni ska bli tillsammans igen.
Om du nu inte vill att det ska sluta lika illa en andra gång..
Citera
2005-08-31, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bootstrap
När man börjar få vibbar om att allt inte känns bra, känns de heller rätt att ta upp det. Man vill hellre ge den en chans till för att se om det verkligen är så att känlsorna börja sina. Det är ju inte kul att berätta för sin partner att man inte är så attraherad längre. Därför är de nog bekvämare att avvakta. vet inte om det är rätt eller fel. Men ljuga ska man inte göra.

jo, det kan jag ju kanske förstå.. men ni behöver ju inte kasta ur er när ni gjort slut att ni bara fejkat den sista tiden. lite onödigt... eller?

eller .. så kan man bara säga som det är.. att det inte känns bra längre men att man vill ge det en chans till?
Citera
2005-08-31, 17:40
Medlem
Tack för att ni berättar..
Behöver lite olika åsikter om det hela..
Vet att det inte skulle vara bra att gå tillbaka eftersom han har behandlat mig illa, och andra sidan så kanske det bara håller i två månader till, och sen är jag i samma sits igen.

Vänner känns inte så bra heller, kanske bättre än att förlora honom helt, för jag kommer inte att klara av att kanske se honom med en ny tjej.

Hans mamma och jag fick väldigt bra kontakt, så förhoppningsvis så kommer vi hålla kontakten. Fick många andra vänner där han bor som ja troligtvis också kommer att hålla kontakten med, så det blir nog inte att jag aldrig får se honom igen..

Men det känns tungt att han inte är min längre..
Är väldigt svag för honom så om han skulle vilja så är jag inte säker på att jag klarar av och säga nej till honom.

Just nu är jag ledsen över att ja kanske aldrig får pussa på honom mm. och en smula förbannad på honom eftersom han gjorde som han gjorde! Känns nästan som han utnyttjade mig.
Men mesta va allt är saknaden av det fina vi hade som ja aldrig får uppleva igen med honom.

Det är sant att tiden läker sår men just nu känns bara allt hopplöst. Förstår inte hur jag ska kunna älska någon annan..han var så perfekt för mig, så som jag upplevde det iallafall, eftersom man inte vill se det andra.

Ska träffa honom på lörda och prata..
Om det är någon som vill veta hur det blev så kan jag berätta..

Tack för alla inlägg..
Kramar
Citera
2005-08-31, 19:01
Medlem
Bootstraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jooosse
jo, det kan jag ju kanske förstå.. men ni behöver ju inte kasta ur er när ni gjort slut att ni bara fejkat den sista tiden. lite onödigt... eller?

eller .. så kan man bara säga som det är.. att det inte känns bra längre men att man vill ge det en chans till?

ja, visst var de onödigt. Att ljuga är såklart inte ok. Det ville jag inte heller påvisa. Inget jag gjorde. har alldeles för mkt moral i mig för sånt. Man ska ju kunna stå för de man säger. Dock måste man kanske inte ALLTID berätta ALLT. Jaja, du förstår säkert.

Ni? alla ni killar? näe, inte dra så många över samma kam.

Citat:
Ursprungligen postat av teeti
...kan jag berätta hur de gick...

Klart att vi vill veta!
Citera
2005-08-31, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bootstrap
ja, visst var de onödigt. Att ljuga är såklart inte ok. Det ville jag inte heller påvisa. Inget jag gjorde. har alldeles för mkt moral i mig för sånt. Man ska ju kunna stå för de man säger. Dock måste man kanske inte ALLTID berätta ALLT. Jaja, du förstår säkert.

Ni? alla ni killar? näe, inte dra så många över samma kam.

näe, klart man inte måste berätta precis allting.
men det beror väl lite på vad det gäller med kanske.

ok, förlåt.. skulle inte skrivit ni..
Citera
2005-08-31, 19:16
Medlem
Adelaide-Aussies avatar
Well, ingen tröst - men se det som en erfarenhet. Det är väl bättre att han säger som det är än att du är tillsammans med nån som inte älskar dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in