2014-08-01, 15:01
Medlem
Hej!

Jag vill göra pengar på mina pengar och ser fasträntekonto som ett säkert och bra sätt för tillfället. Om jag använder
compricer.se

-Räntans bindningstid: 3mån

Avanza Bank - 1,49%

Finns det verkligen ingen annan som erbjuder högre ränta, för 950 000r?

Mitt nuvarande läge och prio är att köpa bostad, möjligt att det blir hyres innan bostadsrätt, då jag helst vill köpa nytt.
Citera
2014-08-01, 15:07
Citat:
Ursprungligen postat av akatora
Hej!

Jag vill göra pengar på mina pengar och ser fasträntekonto som ett säkert och bra sätt för tillfället. Om jag använder
compricer.se

Avanza Bank - 1,49%

Mitt nuvarande läge och prio är att köpa bostad, möjligt att det blir hyres innan bostadsrätt, då jag helst vill köpa nytt.

Har de insättningsgarantin?
Citera
2014-08-01, 15:42
Medlem
MidasMulligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Har de insättningsgarantin?

Ja, de är en bank.
Citera
2014-08-01, 15:42
Medlem
MidasMulligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akatora
Hej!

compricer.se

Avanza Bank - 1,49%

Kolla på compricer.se
Citera
2014-08-01, 16:19
Citat:
Ursprungligen postat av MidasMulligan
Kolla på compricer.se
Vad jag vet så har inte alla banker insättningsgarantin men det kanske har ändrats på den punkten, jag kollade lite lätt på deras sida, det första som brukar nämnas när det gäller sparkonton brukar vara att det omfattas av insättningsgarantin, dock inte där.

Det var av omtanke om TS som jag ställde frågan, själv skulle jag aldrig drömma om att placera några pengar på den inrättningen, därför överlåter jag till TS att kolla upp eventuell insättningsgaranti.
Citera
2014-08-01, 19:17
Medlem
camos avatar
Hur sannolikt är det att en sparränta på 2,30% (ge money bank) sjunker under 1,49% de närmaste 3 månaderna? Bara en tanke.
Citera
2014-08-04, 17:09
Medlem
MidasMulligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Hur sannolikt är det att en sparränta på 2,30% (ge money bank) sjunker under 1,49% de närmaste 3 månaderna? Bara en tanke.

Om inte riksbanken ska införa negativ ränta (inte uteslutet) så tror jag de nog ligger kvar där. De tjänar ju ganska fett på sin utlåning ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in