Citat:
Ursprungligen postat av
powerwalk
Mystiskt fall. 1980 var jag bara 6 år så minns inte detta fall... ryktena om folk som dränkt sig eller blivit dränkta i Karstorpssjön känner jag dock till och jag har aldrig velat bada där.
Ja känns långt att gå ända till Gullbergshallen. Mätte på Google till 3.3 km men det är ju bilvägen. Den gångväg som går öster om hela Aspöområdet tror jag inte fanns då... så isf måste hon gått under vadsboleden i tumnelm mot och förbi Lunden och sen mot OBS (nuvarande Coop) och sen under Vadsboleden i gångtunneln och utmed Havsstena längst Vadsboleden till rondellen vid badhuset/brandstationen. Känns omständigt långt och svårt för henne att hitta
Ja det är verkligen ett mystiskt fall.
Detta med att hon skulle ha gått i tunneln under Vadsboleden har tidigare tagits upp en del. Om hon nu gjorde det?
Du har helt rätt i att det känns både långt, omständigt och svårt för henne att hitta till den omtalade affären. Det lär med stor sannolikhet ha funnits en annan person inblandad och att den här personen var en bilburen man.
Därmed inte sagt att det var mord. Fröken Börjesson led bl. a. epilepsi och skulle kunna ha fått ett sådant anfall att hon avled? Vid den tid som försvinnandet skedde var det ett ordentligt åskväder som drog fram över Skövde. Hon var mycket rädd för åskan.