Citat:
Ursprungligen postat av
breakthebutterfly
Ska plugga i Göteborg om en månad och börjar bli akut med boende.
Vill gärna ha så liten boendekostnad som möjligt och har inget emot att bo i samma rum som någon annan och bara ha några kvadratmeter till förfogande.
Men... jag hittar ingenstans där möjlighet till detta finns. Det enda jag hittar är dyra rum för 3-4000/månad. Jag nöjer mig med 5-6kvm för 1-2000/månad.
Någon som vet hur man kan hitta något dylikt? Skulle det funka att sätta in annons på blocket eller liknande? Hur stor sannolikhet att det fungerar?
Extremt små utsikter att lyckas med det du skriver.
Personen ska helst ha en trea för att kunna upplåta ett rum till någon hyran för en trea ligger troligen mellan 6-7000 kr. Det man hyr ut är inte endast rummet utan också kök och badrum samt att man ger upp en hel del frihet i sitt eget hem. Att göra detta för 1-2000 kr som i bästa fall är 1/3-del av ens egen kostand bara avseende hyran, inte inkluderat el, internet och andra fasta kostander känns inte särskilt sannolikt.
Det är ett stort steg att ens hyra ut ett rum och om man gör det så vill man tjäna relativt bra med pengar för att det ska vara värt det. Så du kan nog ge upp din idé att betala så lite som du tänkt, 3-4000 kr låter som ett normalt pris för ett rum.
Skulle du bjuda in en främling i ditt hem på heltid för en tusenlapp i månaden?