2014-07-31, 19:16
Medlem
Datorn jag sitter på idag har en hårddisk på ~600gb.
Jag har också en äldre hårddisk (~80gb) ifrån min gamla dator som jag kopplade in i min nuvarande för att få lite extraplats till lagring.

Den äldre hårddisken har en hel massa mappar:
"Windows", "Program" och en hel del annat som kan vara bra att ha om man har tänkt att ha en dator som fungerar kan jag tro?

Men jag har i tankarna att använda den äldre hårddisken så som jag idag använder min externa HDD:
Till att lagra en massa film, musik och Gud vet vad.
Kan jag då radera alla andra filer (nyss nämnda) och då få en tom HDD som jag sen utan problem kan använda till att lagra annat på?
Citera
2014-07-31, 19:18
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvesson
Datorn jag sitter på idag har en hårddisk på ~600gb.
Jag har också en äldre hårddisk (~80gb) ifrån min gamla dator som jag kopplade in i min nuvarande för att få lite extraplats till lagring.

Den äldre hårddisken har en hel massa mappar:
"Windows", "Program" och en hel del annat som kan vara bra att ha om man har tänkt att ha en dator som fungerar kan jag tro?

Men jag har i tankarna att använda den äldre hårddisken så som jag idag använder min externa HDD:
Till att lagra en massa film, musik och Gud vet vad.
Kan jag då radera alla andra filer (nyss nämnda) och då få en tom HDD som jag sen utan problem kan använda till att lagra annat på?

Borde gå utan problem, jag har själv gjort så, formaterade bara den extra disken,
Citera
2014-07-31, 19:21
Bannlyst
Svar ja.
Citera
2014-07-31, 21:36
Medlem
PeterNosters avatar
Ja, den där Winows-installationen kan du inte använda annat än till den dator den satt i förut.

Det finns även kabinet för hårddiskar med USB-anslutning:
http://www.kjell.com/Sok?query=kabinett
Citera
2014-07-31, 23:19
Medlem
Tack för svaren. Då får jag skrida till verket snarast möjligast!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in