2014-08-03, 01:29
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Professor.Wer
Frågan är väl inte vad de tycker eller tror, utan vad de har för belägg?

Annars kan man påstå vilken dynga som helst och komma undan med det.
Gäller väl ändå Bogomil att mer kunna se vad som är dynga eller ej än att skydda sig bakom mänskliga begrepp över sin förståelse?
Ja, du är duktig i din verklighetsuppfattning. Så till den grad att du är värd ett pris.
Att kunna sätta ord på så mycket som dig utan att förstå innebörden är fantastiskt.
Vissa har ju den förmågan.
Citera
2014-08-03, 12:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Gäller väl ändå Bogomil att mer kunna se vad som är dynga eller ej än att skydda sig bakom mänskliga begrepp över sin förståelse?

Vi kommar långt med korrekt applicering av det objektiva och det subjektiva (båda i ens underlag och metodologi) när det gäller att undersöka och beskriva verkligheten.

På det sättet kan båda människans möjliga förvirring och okunskap tonas ner och det BEHÖVS* ingen övernaturlig agent för att granska existensen.

* Det kan naturligvis förekomma för dom som av nån anledning vill det.
Citera
2014-08-03, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
du får försöka skärskåda dig själv i vad för lögner du skälv håller dig med i gudsivern.

Jag är en lycklig ateist

Som jag sa så håller jag
inte med dessa människor.
Citera
2014-08-03, 16:05
Medlem
Citat:

De har inga belägg alls, och det är ju också väldigt
vanligt att kristna påstår vilken dynga som helst

De är ju kända för att, när de ställs inför fakta,
säga: "Jag tror ÄNDÅ att..."
Citera
2014-08-03, 16:09
Medlem
soligts avatar
Om han skapade allt enligt dig, skulle han inte då hoppa över att skapa homo eftersom det står det i Lögnerna (bibeln)
Citera
2014-08-03, 16:38
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Jag är en lycklig ateist

Som jag sa så håller jag
inte med dessa människor.
Det gör inte jag heller, av en mängd anledningar som håller. Men som du vet slutar aldrig refrängerna som faktiskt manufakturerades i gravt ställda föreställningavärlden, där bl.a för inte särskilt längesedan en sådan banal sak som "pastorsexpedition" var t.o.m sett som en modern institution, länge och väl....

En lätt förlängd arm i demokratin... för både stat och kommun. Utan knyst och detta i ett av världens s.k mest utvecklade numera kallat ateistiska land... vilken präktig oficiell världsetikett, får jag säga. Vad kan det kosta att köpa sig sådana utmärkande namn på sig?
Senast redigerad av BlackJewel 2014-08-03 kl. 16:40.
Citera
2014-08-04, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Om han skapade allt enligt dig, skulle han inte då hoppa över att skapa homo eftersom det står det i Lögnerna (bibeln)

Vem vänder du dig till?
Citera
2014-08-05, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ojojoj, ännu nån som blundar för teodicé-frågan och kommar med klyschor istället.

Så homosexualitet är en synd eftersom det är en synd. Lysande.

Du är ignorant. Det är inte det att folk inte har svar, du kan bara inte ta svaret.
Du trampar på dem och säger att det är klyschor.

Jeremia 17:9; The heart is deceitful above all things, and it is exceedingly corrupt: who can know it?

Romans 3:10-12; As it is written, There is none righteous, no, not one; There is none that understandeth, There is none that seeketh after God; They have all turned aside, they are together become unprofitable; There is none that doeth good, no, not, so much as one.

Men framförallt:

John 7:7; The world cannot hate you; but me it hateth, because i testify of it, that it's works are evil. - Jesus talar.

Du kan inte ställa en fråga om Vita huset och säga: "men du kan inte referera till Vita huset".

Människan är ond, rakt igenom ond. Om Gud skickade varje man, kvinna och barn till evig död skulle han inte behöva förklara sig. Gud är inte skyldig någon, någonting.
Gud har ett syfte med skapelsen; sin ära. Du är skapad till hans ära men du hatar honom för att du, i din natur är ond.
När ser man stjärnorna som tydligast? - I kolsvart mörker.
Citera
2014-08-05, 23:12
Medlem
Lobunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dara777
Människan är ond, rakt igenom ond. Om Gud skickade varje man, kvinna och barn till evig död skulle han inte behöva förklara sig. Gud är inte skyldig någon, någonting.
Gud har ett syfte med skapelsen; sin ära. Du är skapad till hans ära men du hatar honom för att du, i din natur är ond.
När ser man stjärnorna som tydligast? - I kolsvart mörker.

Är trott på detta forum men det här kan jag inte låta bli att passera. Vad FAN tror du, att jag är inte skyldig något till mina barn? Att jag kan bara döda de när och hur jag vill om de inte följer mina regler? Ja, det är precis detta jag hatar i alla religioner, att Gud, bara för att han är "skaparen" inte har några skyldigheter mot sina barn. Skulle jag hantera mina barn på samma sett som den jävla Yawh eller Allah eller whatever gör så skulle jag för länge sedan sitta tillsammans med Bobbys föräldrar och andra barnamördare....

Och förresten, jag har inte skapat mina barn för att få någon jävla ära.... Dessa vidriga saker lämnar jag till din jävla Gud.
Citera
2014-08-05, 23:22
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Idag är det vedertaget att människor inte väljer sin sexuella läggning. Gud, både den kristna och den muslimska, fördömer homosexualitet.

Den intressanta frågan är varför Gud skapade människor som har förmågan att bli kär i människor av samma kön när Gud tydligt stipulerar att denna förmåga är 'onaturlig'.

En annan fråga är varför det är onaturligt, och varför det är en synd, och på vilken basis man avgör detta. Jag är medveten om Soddom och Gomorra. Men beskrivelsen av homosexualitet i Bibeln är knappast förenlig med hur vi ser på homosexualitet idag (förr var exempelvis pedofili och homosexualitet synonymer), och det saknas helt evidens för att homosexualitet kan orsaka samhällets förfall eller att det per se är skadligt för individen. Av den anledningen är historian om Soddom och Gomorra inte riktigt relevant i frågan.

EDIT: Notera att när jag talar om homosexualitet så syftar jag inte nödvändigtvis på sex mellan människor av samma kön, utan också till den sexuella attraktionen/kärleken till någon av samma kön.
Problemet är väl bara att din grundpremiss är fel; "gud" existerar antagligen inte och har således inte skapat människan heller, därför finns det homosexuella trots att det är "fel" enligt bibeln.

Den enklaste förklaringen.
Citera
2014-08-05, 23:44
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Problemet är väl bara att din grundpremiss är fel; "gud" existerar antagligen inte och har således inte skapat människan heller, därför finns det homosexuella trots att det är "fel" enligt bibeln.

Den enklaste förklaringen.
Vad värre är, att folk efter investering i en massa intellektualiserande av "gud, går och maler om hela bibeln, till att fortsatt ugöra en legitim lag om att homosexualitet inte har med kärlek att göra, snacka om slag rakt i ansiktet i konsten att dehumanisera.

så sett är religioner särskilt osympatiska, då de dessutom går uniont i dessa korståg och får folk att ine bara ta självmord utan försvårar deras liv till ett lidande som är så fruktansvärt onödigt, helt i stil med den extrema misogyni som alltid följer i den patetiskt prestigefyllda saken i att skapa hierarkier, utifrån gudstro.

Det rimmar bara inte. Finns alldeles för många ugglor i mossen s.a.s
Citera
2014-08-06, 12:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dara777
Du är ignorant. Det är inte det att folk inte har svar, du kan bara inte ta svaret.
Du trampar på dem och säger att det är klyschor.

Jeremia 17:9; The heart is deceitful above all things, and it is exceedingly corrupt: who can know it?

Romans 3:10-12; As it is written, There is none righteous, no, not one; There is none that understandeth, There is none that seeketh after God; They have all turned aside, they are together become unprofitable; There is none that doeth good, no, not, so much as one.

Men framförallt:

John 7:7; The world cannot hate you; but me it hateth, because i testify of it, that it's works are evil. - Jesus talar.

Så nu återstår det för dig att demonstrera bibelns värde som underlag.

Citat:
Du kan inte ställa en fråga om Vita huset och säga: "men du kan inte referera till Vita huset".

Visst kan jag det.

Citat:
Människan är ond, rakt igenom ond. Om Gud skickade varje man, kvinna och barn till evig död skulle han inte behöva förklara sig.

Jo.

Citat:
Gud är inte skyldig någon, någonting.

Jo.

Citat:

Belägg, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in