Okej, nu är det så att jag läst lite angående rökning och nikotin, det jag undrar nu är;
Ärligt talat är rökning ett livsförhöjande medel eller tvärtom?
Med detta menar jag, att röka må vara skadligt men höjer det livskvalitén, tex av nikotin har jag läst att man blir mer kvicktänkt och reaktionsförmågan höjs, hur sant är detta?
Att inte röka är "bra" men då igen, för vissa kanske det faktiskt är bra?
Vad jag tänker kan vara bra,
1. Man blir mer social/har något gemensamt med vänner och bekanta, en bra ursäkt för att komma bort från folksamlingar och få en paus.
2. Lugnande vid tex stress, oro.
3. Ifall det nu är sant att reaktionsförmågan höjs och att man blir mer kvicktänkt och mer koncentration.
4. Ifall man är en innesittare som jag så blir det lättare att komma ifrån dator/osv.
5. Snyggt, man ser mer intressant ut... kanske?
Dessa fördelar har gjort mig öppen till att kanske börja röka.
Vad är era åsikter om att att röka? Fördelar? Nackdelar? Ifall ni tänker på både fördelar och nackdelar vilket är ert beslut? För eller icke?
Tack för seriösa svar!
Nej rökning är dåligt, tjära och CO i lungorna är inte bra, inte alls bra.
Börja med snus istället förihelvete, snus är så jädrans mycket mer tillfredställande. Cigg är skit, it belongs to history. Du är knäpp om du börjar röka när det finns snus som är pretty much harmlöst medans cigg dödar mest av allt i hela världen.
Även om det nu kanske kan finnas några få fördelar med rökning så lär ju nackdelarna väger upp det hela rätt mycket. Men att en person som röker ser mer intressant ut, hur menar du? En person som röker ser snarare tråkigt och ointressant ut i mitt tycke. Och ska man verkligen behöva röka för att ha en anledning till att ta paus/komma undan eller för att det är en social grej? Nej det håller jag inte med om, jag ser inga fördelar alls med att röka. Om du behöver komma ifrån datorn eller om har problem med stress och oro så rekommenderar jag dig att ta en promenad istället. Det hjälper mot värk, trötthet, det kostar inget, man blir piggare och det är i motsats till rökning något som kroppen mår bra av. Att ta en promenad kan ju också vara en social grej och man slipper få fula naglar, röklukt i håret och kläderna, dålig andedräkt, rynkig hy m.m. men visst om du vill lägga dina pengar på att riskera att få en massa allvarliga sjukdomar så är det upp till dig. Var och en bestämmer själv.
Börja med snus istället förihelvete, snus är så jädrans mycket mer tillfredställande. Cigg är skit, it belongs to history. Du är knäpp om du börjar röka när det finns snus som är pretty much harmlöst medans cigg dödar mest av allt i hela världen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!