2014-07-31, 00:40
Medlem
Hej, Jag har sökt jobb som telefonförsäljare och ska på intervju.
Har aldrig varit på någon arbetsintervju innan så är lite nervös inför det.
Vad kommer dom ställa för typ av frågor? Hur ska man bete sig? Vad ska man inte säga/göra?

Behöver alla råd jag kan få!
Citera
2014-07-31, 00:46
Medlem
kinesarsles avatar
https://www.flashback.org/sok/intervju?f=105
Citera
2014-07-31, 00:48
Medlem
Cameltotems avatar
Klä dig snyggt.

Tala lungt och sansat. Ljug inte, visa att du vill ha jobbet.
Citera
2014-07-31, 00:53
Medlem
Spela som om du är känslolös och inte bryr dig om mänskliga värdigheter, att du gör vad som krävs för företaget oavsett vad, det är vad det hela handlar om. När du får jobbet och får ihop lite pengar, lämna skiten. MEN bara om du låtsades i intervjun, annars kan du komma lång i livet
Citera
2014-07-31, 03:26
Medlem
hanksaccounts avatar
Behovsanalys.
http://www.redaktionen.se/artikel.ph...a-behovsanalys

Jag googlade lite snabbt åt dig, så får du en lite större inblick om vad behovsanalys betyder.
Det är nämligen viktigt att kunna utföra en behovsanalys när man jobbar som försäljare.

Genom att kunna detta samt ett par saker till, så kan ett företag släppa in dig.
Citera
2014-07-31, 07:57
Medlem
Xheqnhouzs avatar
Jag var på intervju för ett telefonförsäljarjobb för några år sedan. Jag fick läsa upp ett manus för ett fiktivt säljsamtal för intervjuaren. Utöver detta var det en rätt kort session med några frågor ("vad tror du krävs för det här jobbet?" "Är du en tävlingsmänniska"?)
Citera
2014-07-31, 13:13
Medlem
hanksaccounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanksaccount
Behovsanalys.
http://www.redaktionen.se/artikel.ph...a-behovsanalys

Jag googlade lite snabbt åt dig, så får du en lite större inblick om vad behovsanalys betyder.
Det är nämligen viktigt att kunna utföra en behovsanalys när man jobbar som försäljare.

Genom att kunna detta samt ett par saker till, så kan ett företag släppa in dig.

När jag lade mig igår så kom jag och tänka på att introvert & extrovert också vore bra för dig att veta.

introvert
som fokuserar sin energi främst på egna känslor; inåtvänd, sluten
Antonymer: extrovert
Besläktade ord: introversion

extrovert
utåtriktad
Antonymer: introvert

Ett "försäljareföretag" vill att du ska vara extrovert - utåtriktad(läs fler synonymer)

Jag kan erkänna att jag jobbat som försäljare, och precis som, Xheqnhouz skrev, så hade jag också manus. Det lär man sig fort..
Det gäller att hålla hoppet uppe, att TRO på sig själv.

Jätte många kommer att slänga luren i örat på dig, och vissa kommer att vara jätte glada att prata med dig. Vi har jätte många ensamma människor i Sverige, dom gillar att prata så fort dom för tillfälle för det.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in