2014-07-31, 00:40
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
Är det inte viktigare att du gör något som du blir glad av, hellre än att göra saker som du blir ihågkommen för?
Han skulle bli glad av att bli ihågkommen. Det är bara mesar som gillar att gå i skogen och plocka svamp och känna den ljumma höstvinden.
Citera
2014-07-31, 01:12
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellejonson
Fram tills detta år har jag alltid trott att jag var speciell och hade potential att klättra upp till toppen. Men jag har misslyckats med nästan alla mål jag satt i livet. Jag har väldigt svårt att acceptera att jag inte har någon enastående talang, mitt namn kommer bli bortglömt och aldrig skrivas i historieböcker. Förmodligen kommer ingen komma ihåg mig efter min död, och det känns tungt. Jag har alltid gått runt med tankesättet: "antigen är du bäst eller så är du skräp".

Jag känner mig hjälplös och ganska desperat eftersom flashback är det sista stället jag brukar söka vägledning på. Hur accepterar/hanterar ni er medelmåttighet?

Gör en Breivik. Välj en bättre måltavla dock. . Hahahaha.
Citera
2014-07-31, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Han skulle bli glad av att bli ihågkommen. Det är bara mesar som gillar att gå i skogen och plocka svamp och känna den ljumma höstvinden.
Vad är det här för bullshit. Man lever bara på riktigt när man lever i nuet.
Citera
2014-07-31, 07:20
Medlem
theDarkTriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellejonson
Fram tills detta år har jag alltid trott att jag var speciell och hade potential att klättra upp till toppen. Men jag har misslyckats med nästan alla mål jag satt i livet. Jag har väldigt svårt att acceptera att jag inte har någon enastående talang, mitt namn kommer bli bortglömt och aldrig skrivas i historieböcker. Förmodligen kommer ingen komma ihåg mig efter min död, och det känns tungt. Jag har alltid gått runt med tankesättet: "antigen är du bäst eller så är du skräp".

Jag känner mig hjälplös och ganska desperat eftersom flashback är det sista stället jag brukar söka vägledning på. Hur accepterar/hanterar ni er medelmåttighet?
Du har potential och du är en driven människa som satt upp sådana mål för dig själv. Se det inte som ett misslyckande att du inte nått toppen. Ett misslyckande omvandlar du bara till ännu en lektion i livet genom att du lär dig något konkret utav det. Ibland måste man nå "botten" för att kunna ta sig hela vägen till toppen och ibland får man stänga en dörr (det betyder inte att du låser den) och öppna en annan.

Jag accepterar inte medelmåttighet, det finns inte i mig. Att acceptera det vore att ge upp alla mål i livet som tar dig framåt, uppåt och som utvecklar dig. Vissa kan nöjt "stå stilla" där de är, men jag tror inte du är sådan.

Ändra ditt tänkesätt till "Jag är bäst!"
Citera
2014-07-31, 07:21
Medlem
theDarkTriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Du har inget val
Vad menar du?
Citera
2014-07-31, 07:26
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Skulle gärna coacha och vägleda, kan dock inte relatera till hur det är att vara sämzt :S
Citera
2014-07-31, 21:47
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
lyssna inte på Cerise, hon är kvinna

Lyssna inte på Konservburk, han har bara en testikel.
Senast redigerad av Cerise 2014-07-31 kl. 22:26.
Citera
2014-07-31, 21:49
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theDarkTriad
Vad menar du?

Jag håller med dig i det du skriver men problemet är att man bara lever en gång. Plötsligt står man där gammal och gråhårig och inser att man har missat en hel del och det är omöjligt att resa tillbaka i tiden.
Citera
2014-07-31, 23:00
Medlem
theDarkTriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Jag håller med dig i det du skriver men problemet är att man bara lever en gång. Plötsligt står man där gammal och gråhårig och inser att man har missat en hel del och det är omöjligt att resa tillbaka i tiden.
Vad har det med saken att göra? Problemet (och frågeställningen) är inte att man bara lever en gång. Det är just det faktumet som gör att man inte ska acceptera något man inte är nöjd med.

På TS frågeställning om hur man hanterar/accepterar ens medelmåttighet så svarade du: "Du har inget val." Jag menar att det är just det man har - ett val och att DU är den enda personen som kan åstadkomma en förändring. Kanske jag som missuppfattat dig men jag tycker inte att du besvarade min fråga.
Citera
2014-07-31, 23:35
Bannlyst
Genom att leva ett mediokert liv, TS.

Om du inte accepterar det fortsätter du sträva uppåt istället.

Så enkelt var det
Citera
2014-07-31, 23:35
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theDarkTriad
Vad har det med saken att göra? Problemet (och frågeställningen) är inte att man bara lever en gång. Det är just det faktumet som gör att man inte ska acceptera något man inte är nöjd med.

På TS frågeställning om hur man hanterar/accepterar ens medelmåttighet så svarade du: "Du har inget val." Jag menar att det är just det man har - ett val och att DU är den enda personen som kan åstadkomma en förändring. Kanske jag som missuppfattat dig men jag tycker inte att du besvarade min fråga.

Du har missuppfattat vad jag menar.
Citera
2014-07-31, 23:53
Medlem
biggnifes avatar
Kolla upp "individuation process", annars svamp eller LSD i terapeutiskt syfte kanske kan funka, ge ny perspektiv och få dig att omdefiniera saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in