• 1
  • 2
2005-08-30, 12:50
Medlem
colds avatar
I bland känns det som ett sossefenomen detta program. Detta program hjälper alltid sossarna till fördel. Får det vara så? Kan ingen reagera?
Citera
2005-08-30, 13:03
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold
I bland känns det som ett sossefenomen detta program. Detta program hjälper alltid sossarna till fördel. Får det vara så? Kan ingen reagera?

Hur menar du? Kan du utveckla ditt resonemang.
Citera
2005-08-30, 13:10
Medlem
Fula Gubbens avatar
Inte sosse, men väl politiskt korrekt i skön gammal vänsteranda från 70-talet.

Programmet är också känt som "Uppdrag Vinkling".

Ren skit.

- F.G
Citera
2005-08-30, 13:29
Medlem
SVT jobbar ju tydligen med en ordentlig granskning/smutskastningskampanj mot kristdemokraterna inför valet. Deras lilla bidrag till att spräcka den borgerliga alliansen.

Tror knappast det är ett uttalat beställningsjobb utan snarare en reflektion av de flesta journalisters politiska övertygelse i kombination med institutionaliserandet av socialdemokratin i allt offentligt liv i Sverige. Funkar helt enkelt mycket bra att vara socialt indignerad på vänsterkanten i de unga journaliståren för att när femtioårsdagen närmar sig glatt acceptera ett chefsjobb hos valfri mediaaktör.
Citera
2005-08-30, 13:54
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Inte sosse, men väl politiskt korrekt i skön gammal vänsteranda från 70-talet.

Programmet är också känt som "Uppdrag Vinkling".

Ren skit.

- F.G

Möjligt att det ofta är vinklat (eller snarare garanterat när Josefsson är i farten) men Hannes Råstam gjorde ju ett sjuhelsikes bra jobb som fick den pedofildömde Höganäsbon släppt. Det var ju inte särskilt politiskt korrekt, eller?
Citera
2005-08-30, 14:47
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Möjligt att det ofta är vinklat (eller snarare garanterat när Josefsson är i farten) men Hannes Råstam gjorde ju ett sjuhelsikes bra jobb som fick den pedofildömde Höganäsbon släppt. Det var ju inte särskilt politiskt korrekt, eller?

PK-begreppet är rätt svårt att applicera på pedofiler, om man säger så . Men visst var det bra -- och man kunde önska att de ägnade sig mer åt denna typ av granskande verksamhet där journalister faktiskt kan göra nytta (otroligt nog), istället för tendentiös smörja där antingen "onda" marknadskrafter eller "hänsynslösa" beslutsfattare ska "sättas dit". Ett exempel var fallet med det utvecklingsstörda paret som blev fråntagna vårdnaden av sina barn -- om man satte sig i in i fallet, och läste övrigt material istället för den vinklade PK-dynga som SVT presenterade, så visade det sig att det förmodligen var ett riktigt beslut. Vinklingar är alltid fel, men denna var en rysare där barnens rätt tydligen var helt ointressant.

Svenska journalister är så korrumperade att de inte drar sig för att gömma undan fakta som inte stöder deras vinkling, vilket borde belönas med tjära och fjädrar.

Rent allmänt kan man önska att journalister kunde ge fan i att trycka ned löjliga "underdog"-perspektiv och snyfthistorier i halsen på tittarna, och ägna sig åt deras egentliga uppdrag, dvs att ta fram FAKTA. Helt utan idiotiska vinklingar.

1970-talet är faktiskt över nu, överallt utom på Journalisthögskolan.

- F.G
Citera
2005-08-30, 14:51
Medlem
Det finns en målkonflikt mellan att kritiskt granska och att stå på den svages sida.... men om nu händelsevis som Morrissey sjöng:

"The poor and the needy are selfish and greedy" ???
Citera
2005-08-30, 15:18
Medlem
colds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Hur menar du? Kan du utveckla ditt resonemang.

Ett exempel är valstugerepotaget. JJ sade att de hade varit inne i lika många (s) valstugor som (m) valstugor....ingen i (s) stugorna hade utalat sig rasistiskt...sa han.
MEN!!
Jag har talat med många höga sossar, och de är minnsann rasister, och jag kan verkligen inte tänka mig att repotageteamet inte stötte på en rasistik sosse....
Snacka om vinklat repotage.
Citera
2005-08-30, 17:34
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ett exempel är valstugerepotaget. JJ sade att de hade varit inne i lika många (s) valstugor som (m) valstugor....ingen i (s) stugorna hade utalat sig rasistiskt...sa han.
MEN!!
Jag har talat med många höga sossar, och de är minnsann rasister, och jag kan verkligen inte tänka mig att repotageteamet inte stötte på en rasistik sosse....

En av de värsta rasisterna var sosse. Som jag minns det sa han inte att ingen sosse var rasist - däremot sa han att endast två politiker kritiserade de rasistiska åsikterna, varav en sosse och en fp eller kd (minns inte vilket). Ur detta statistiska underlag drog han slutsatsen att Moderaterna var betydligt värre än de övriga partierna.
Citera
2005-08-30, 17:37
Bannlyst
struntsamma, det är ju knappast någon som tittar på SVT längre
Citera
2005-08-30, 17:50
Medlem
Citat:
MEN!!

var han inte sosse, han med hawaiiskjortan som sa att - "det där har jag aldrig sagt, det var nån annan"?!
Citera
2005-08-30, 17:53
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
var han inte sosse, han med hawaiiskjortan som sa att - "det där har jag aldrig sagt, det var nån annan"?!

Jo - han var sosse. Sen räckte han ut tungan åt Janne Josefsson.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in