Citat:
Ursprungligen postat av
MarabouMercenary
Fast om inte jag har fått det hela om bakfoten så förespråkar marxismen en proletariatets diktatur (eller vart det endast kommunism?) för att dock sedan övergå i ett anarkistiskt samhälle, problemet är ju att det finns väldigt få som sedan anser att det är en sådan bra idé att bara lösa upp staten som institution när de väl äger den.
Sedan kan man ju också fråga sig hur saker och ting skall fungera i det statslösa samhället.
En anarkist har säkerligen en betydligt bättre förklaring på hur det skulle ske än vad jag själv (fascist) har.
Visst har kommunismen ett och annat bra men det finns betydligt bättre ideologier i min mening som kompletterar allas behov utan att kosta allt för mycket.
En av de stora nackdelarna med marxismen överhuvudtaget, i min mening, är att de tar ingen hänsyn till olika folkgrupper & tror att alla kan samexistera oavsett olikheter vilket har visat sig vara ett falskt påstående gång på gång & det har endast lett till konflikter, i värsta fall folkmord.
Min spaning är det att den sista sovjetstat inte alls är Norge. Det är Sverige som är den.
Jag tycker att det vänstern och Alliansen pysslar med är att införa det jag kallar för ny-kommunism.
Varför då?
Jo om vi kollar vad det är för samhälle de nu strävar och kämpar för.
- Klasslöst samhälle.
- Bidragssamhälle .Stor stat som tar in skatter och fördelar pengar där den tycker behövs.
- Auktoritärt .Massor av nya detaljstyrda regler för hela ditt liv. Du ska leva i en mall.
- Bögar och flator ska ha alla eller mer rättigheter än vanliga.
- Fri invandring.
- Ateism är normen.
- Marknaden har satts ur spel. Staten styr ekonomin genom styrmedel och centralbanker.
Det de vill uppnå, är den köns-lösa människan, utan ras, utan klass, utan egna egenskaper som är stöpt och jobbar likt en slav inne i systemet. Som styrs från toppen politiskt. Och där staten avgör mål och inriktning för samhället. Du har inga egna pengar utan tilldelas medel vart efter du behöver. Föder du många barn får du mer. Osv. osv. Allt utan eget ansvar eller tankar.