2014-08-03, 15:17
Medlem
Brukar köpa ölkorv. Äts helst till lösgodis, påse med vinigum/bilar eller chips. Brukar främst köpa de som är fem i ett paket, men blir även enstaka från ex riddlehem
Citera
2014-08-27, 23:39
Medlem
Carnage.s avatar
Jag är ölkorvsberoende, ju starkare desto bättre. En ölkorv om dagen bör man gott ordinera, som min husläkare säger. Godaste snackset genom tiderna.
Citera
2014-08-27, 23:56
Medlem
Köpte en senast idag, skitgott.
Citera
2014-08-28, 01:00
Bannlyst
Dricker inte öl särskilt ofta längre, men köper dom ibland som munchies när man röker marijuana. Föredrar beef jerky dock.
Citera
2014-08-28, 01:02
Bannlyst
Dricker inte öl särskilt ofta längre, men köper dom ibland som munchies när man röker marijuana. Föredrar beef jerky dock.
Tyckte scan hade helt ok smakrika och mindre ölkorvar än de långa vanligaste jag inte minns tillverkaren på.
Citera
2014-08-28, 21:22
Medlem
Haha, jag tycker det är jävligt gott faktiskt, men köper kanske max en om året. Är liksom inget man skriver på inköpslistan direkt... Och inget snacks som finns i ens tankar direkt. Undrar hur många kilo ölkorv som säljs i Sverige per år? Skulle vara ganska intressant att veta.
Citera
2014-08-28, 21:54
Medlem
UERATZs avatar
Det finns fan inget godare. Jag äter det så ofta jag kan
Citera
2014-08-28, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UERATZ
Det finns fan inget godare. Jag äter det så ofta jag kan

Men när äter du det? Som snack framför TV:n och dylikt?
Citera
2014-08-28, 23:03
Medlem
willas avatar
Köper inte själv, men när min syster och svåger gör det så tackar jag inte nej och låter bli direkt. Lite korv, chips och öl till fotboll med gott sällskap är inte dumt alls. Köper jag något själv så blir det typ tryffelsalami, salame ventricina och någon god ost.
Citera
2014-08-28, 23:21
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massiveinvasion
I lite marknadsundersökningssyfte undrar jag vilka det är som köper dessa korvar?
De finns ju i varje hörna på stormarknaderna.
Är det den stereotypa medelåldersmannen som vill ha ett snacks till ölen som är huvudkunden, eller?

Bullens pilsnerkorv är en delikatess...

http://www.bullens.se/
Citera
2014-08-29, 19:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Bullens pilsnerkorv är en delikatess...

http://www.bullens.se/

Den är ju inte att betrakta som en ölkorv i traditionell mening. Pilsnerinslaget är knappt ens skönjbart och konsistensen är "mindre, men något fetare varm korv".
Citera
2014-08-29, 19:52
Medlem
alroberts avatar
Är en man på 20år som gärna äter ölkorv som snacks, i bilen ifrån affären, blandar ner den i grytor mm.

Går att ha till det mesta då det är mycket smak på dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in