Brukar köpa ölkorv. Äts helst till lösgodis, påse med vinigum/bilar eller chips. Brukar främst köpa de som är fem i ett paket, men blir även enstaka från ex riddlehem
Dricker inte öl särskilt ofta längre, men köper dom ibland som munchies när man röker marijuana. Föredrar beef jerky dock.
Tyckte scan hade helt ok smakrika och mindre ölkorvar än de långa vanligaste jag inte minns tillverkaren på.
Haha, jag tycker det är jävligt gott faktiskt, men köper kanske max en om året. Är liksom inget man skriver på inköpslistan direkt... Och inget snacks som finns i ens tankar direkt. Undrar hur många kilo ölkorv som säljs i Sverige per år? Skulle vara ganska intressant att veta.
Köper inte själv, men när min syster och svåger gör det så tackar jag inte nej och låter bli direkt. Lite korv, chips och öl till fotboll med gott sällskap är inte dumt alls. Köper jag något själv så blir det typ tryffelsalami, salame ventricina och någon god ost.
I lite marknadsundersökningssyfte undrar jag vilka det är som köper dessa korvar?
De finns ju i varje hörna på stormarknaderna.
Är det den stereotypa medelåldersmannen som vill ha ett snacks till ölen som är huvudkunden, eller?
Den är ju inte att betrakta som en ölkorv i traditionell mening. Pilsnerinslaget är knappt ens skönjbart och konsistensen är "mindre, men något fetare varm korv".
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!