• 1
  • 2
2014-07-29, 22:28
Medlem
Tophs avatar
Alla som snusar öppet måste ju ha antingen kommit ut till sina föräldrar om sitt tobaksbruk eller blivit påkomna. Själv är jag 18 och har snusat i ett år ungefär, men jag har inte vågat berätta för mina föräldrar än. Jag bryr mig inte ifall de blir arga, men de kommer säkert att bli besvikna på mig och det är ju det värsta som kan hända i detta fall. Sen vet jag ju att de vet mer än man tror, en polare till mig som snusat sen 7:an sa till sin morsa när han var 18 att han snusade och fråga om hon visste om det, hon sa att hon hade vetat länge, men låtsades inte om det.

Så, hur kom ni ut med ert snusande/rökande? Blev era päron besvikna/arga eller brydde de sig inte? Hur hände det?
Citera
2014-07-29, 22:37
Medlem
Falafelns avatar
Berättade en solig dag på stranden. Blev kallad alkoholist, idiotjävel, fick berättat vilken idiot jag har och hur jag förstört mitt liv. Sedan slängde hon ut mig och jag fick flytta hem till pappsen tills jag gav upp och slutade snusa.

Och nej, jag är en hyvens kille så snuset var ingen "sista droppen", det var den enda droppen som tydligen fyllde hela bägaren. Pappa tror jag inte brydde sig även om han försökte ge antydan om att han var besviken. Vi brukade sitta och prova olika snus tillsammans och diskutera liksom.

E: Var 18 år och hade snusat några månader innan jag berättade. Pappa berättade jag för före mamma eftersom jag visste att hon skulle få spel.
Senast redigerad av Falafeln 2014-07-29 kl. 22:40.
Citera
2014-07-29, 22:48
Medlem
Var 17 o hade tagit några bira hemma med föräldrarna, frågade morsan om hon kunde köpa snus till mig imorgon, o på morgonen låg en dosa general lös på köksbordet.. De va tider det
Citera
2014-07-29, 22:50
Medlem
Arbetarsoldats avatar
Snusade, snuSade och snusade. Sa inget utan bara snusade, dom blev förbannade o tog mitt snus.. Jag krävde dom på pengar för att de va från min ficka... Tillslut gav dom upp!
Citera
2014-07-29, 23:51
Bannlyst
Blev osams med min kära mor över någon skitgrej och för ta det till en ny nivå så plockade jag fram dosan kramade en snus och gick ut, var väl 14 tror jag.

Min far snusade som en galning så han hade svårt att skälla på mig mamma blev väl lite ledsen en stund, se det från den ljusa sidan du äcklar dig inte med cigg!
Citera
2014-07-30, 01:17
Medlem
psflaxs avatar
Gud vad jag känner mig gammal ...
Citera
2014-07-30, 05:26
Medlem
Shadowcrafts avatar
Har "tjuvrökt" sen jag var 14 och mina föräldrar har vetat och klagat sen dess. Tror inte att dem orkar bry sig längre. Men hittar morsan ett paket hemma så bryter hon ciggen och slänger dem i papperskorgen.

I 9an så skulle hela skolan åka till Romme på skidresa. Jag och alla mina polare köpte cigg kvällen innan så att vi hade under resan. Det som sög dock var att morsan hittade paketet, bröt alla ciggen på hälften och la dem i ett glas på mitt skrivbord på morgonen. Så jag var tvungen att röka halva cigg utan filter hela dagen
Citera
2014-07-30, 07:48
Bannlyst
Rökt o snusat ett par år.. vågar fortfarande ej berätta för mina päron. Är över 21 år.
Citera
2014-07-30, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Gud vad jag känner mig gammal ...

Så gammal så du inte kommer minns menar du? Jag är en glömsk jävel och det här var många år sen men det tillfället kommer jag ihåg.
Citera
2014-08-01, 13:38
Medlem
Gameplayers avatar
Jag kom väl ut öppet som snusare ungefär samtidigt som jag gjorde lumpen. Innan dess hade jag snusat tuggtobak, Catch, m.m under flera år utan att föräldrarna visste om det.
Citera
2014-08-01, 17:07
Medlem
Shurikans avatar
Jag hade snusat i ca 5 månader i smyg, och så kom dagen då vi skulle till spanien. jag fick bara med mig en enda dosa och den hade jag i byxfickan. Allt gick bra tills vi hade satt oss i flygstolarna (jag satt brevid min mor) och jag upptäckte att min mobil var borta. Jag sa detta till morsan och hon förbannade mig över hur klantig jag var och undrade om jag letat i alla fickor. Jag sa att ja det har jag. Hon trodde nu att jag skämtade och hon började gräva i mina fickor, och så hittade hon snuset i frammfickan. Väldigt oturlig var jag. Hon sa bara att hon var jävligt besviken och att hon inte skulle betala mitt körkort, vilket hon höll . PS: Mobilen hade ramlat ner mellan sätena....
Citera
2014-08-02, 11:51
Medlem
Morsan såg snusringen i fickan, blev ett jävla liv i ca en timma sen va de lugnt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in