Citat:
Ursprungligen postat av
Bajsfacisten
Nä lite dryg bara. Jan Gulliou förmår sig inte att ge svar på tal, under sken av någon slags värdighet. Jan har inte gjort något av värde sedan 1970-talet, men eftersom han skriver sagor och är en lustig kuf som brukar få härja fritt i massmedia så får han hållas som någon slags sakkunnig expert i olika sakfrågor.
1:16 Leffe är förövrigt mycket roligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
GinaCaranoFan
Hela beror uppenbarligen på att Crispinson gett löfte om att inte ta upp vissa saker i intervjun. Sådana löften brukar aldrig hållas av journalister utan är bara ett sätt att få intervjun, man brukar dock hålla sådana löften mot andra journalister pga kollegialitet och sammanhållning. När Crispinson helt sonika går från detta och skiter i löftet och ändå tar upp vissa frågor så blir Guillou förbannad över bristen på respekt för honom som invigd i journalistadeln och gör det enda rätta i den situationen - han går. För det hade varit värre och generas över Crispinsons obekväma frågor.
Inte första gången Guillou lämnar studion när han blir ifrågasatt. Det blir "för jobbigt", men han är/var en hyfsat bra journalist en gång för mycket länge sedan, men inte så snabb i tanken. Känner igen mig själv där lite - man kommer på de bra "come-back":sen dagen efter. "Det här skulle jag ha sagt!". "Då hade jag allt tvålat till dem ordentligt!!". Men det var/är inte hans bästa förmåga, och det har blivit allt mer uppenbart! Han funkar inte i direktsändning helt enkelt! Obetänksam, och har svårt att komma på snabba svar. Lite långsam, börjar svamla, men det gör jag också.

Han har skrivit väldigt många bra reportage, och en del bra böcker. Men uppträda "live"? Nja...