2014-08-01, 15:10
Medlem
TheJesuss avatar
Jag kommer ihåg den intervjun och tolkade det som att Chrispinsson helt enkelt kände ett stort förakt för den Guillouska pösmunken som producerar lättsmält och tramsig agentlitteratur för folket. Så stort förakt att han inte kan hålla sig helt kall och professionell utan var tvungen att förolämpa honom.
Jag tyckte det var roligt men lite onödigt att förolämpa den pompöse fjanten.
Citera
2014-08-02, 12:49
Medlem
Klassiskt klipp men avhandlat i flera trådar redan.

Älskar dock hur Stellans blick går från lätt road till "du är ju helt dum i huvet". Han är stjärnan i detta klipp stackarn.
Citera
2014-08-02, 19:02
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Nä lite dryg bara. Jan Gulliou förmår sig inte att ge svar på tal, under sken av någon slags värdighet. Jan har inte gjort något av värde sedan 1970-talet, men eftersom han skriver sagor och är en lustig kuf som brukar få härja fritt i massmedia så får han hållas som någon slags sakkunnig expert i olika sakfrågor.

1:16 Leffe är förövrigt mycket roligt.

Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
Hela beror uppenbarligen på att Crispinson gett löfte om att inte ta upp vissa saker i intervjun. Sådana löften brukar aldrig hållas av journalister utan är bara ett sätt att få intervjun, man brukar dock hålla sådana löften mot andra journalister pga kollegialitet och sammanhållning. När Crispinson helt sonika går från detta och skiter i löftet och ändå tar upp vissa frågor så blir Guillou förbannad över bristen på respekt för honom som invigd i journalistadeln och gör det enda rätta i den situationen - han går. För det hade varit värre och generas över Crispinsons obekväma frågor.

Inte första gången Guillou lämnar studion när han blir ifrågasatt. Det blir "för jobbigt", men han är/var en hyfsat bra journalist en gång för mycket länge sedan, men inte så snabb i tanken. Känner igen mig själv där lite - man kommer på de bra "come-back":sen dagen efter. "Det här skulle jag ha sagt!". "Då hade jag allt tvålat till dem ordentligt!!". Men det var/är inte hans bästa förmåga, och det har blivit allt mer uppenbart! Han funkar inte i direktsändning helt enkelt! Obetänksam, och har svårt att komma på snabba svar. Lite långsam, börjar svamla, men det gör jag också. Han har skrivit väldigt många bra reportage, och en del bra böcker. Men uppträda "live"? Nja...
Citera
2014-08-02, 20:13
Medlem
Varför springer det runt ett par brudar och mimar Leffe hela tiden? Har det något med Jan och Stellan att göra? Heter programmet Leffe eller han som intervjuar?
Citera
2014-08-02, 20:28
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenss0n
Varför springer det runt ett par brudar och mimar Leffe hela tiden? Har det något med Jan och Stellan att göra? Heter programmet Leffe eller han som intervjuar?
Dom vill hälsa till Leffe där hemma. Det är allt.
Citat:
Ursprungligen postat av lrad070142
Han har skrivit väldigt många bra reportage, och en del bra böcker. Men uppträda "live"? Nja...
Landsförrädaren och sovjetspionen har varit en skicklig journalist en gång i tiden även om han i första hand alltid varit sovjetisk inflytelseagent och i andra hand journalist. Men det var decennier sedan. Nu är han bara en pompös liten fjant med en helt skruvad politisk världsåskådning. Bäst före-datumet har passerat för så länge sedan att allt han säger och gör bär en stank av unkenhet.
Senast redigerad av GinaCaranoFan 2014-08-02 kl. 20:32.
Citera
2014-08-02, 20:48
Medlem
PiusXIIIs avatar
Vill minnas att Chrispinsson retade upp Ingemar Bergman vid ungefär samma tid. C skulle intervjua Bergman och hade den tidens livesändningskit på ryggen i en sele. Bergman blev förbannad och sa "ta ditt jävla aggregat och flyg åt helvete" eller liknande. Någon som minns?
Citera
2014-08-04, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Chrispinsson jobbar åt SR och SVT och framträder med både röst och bild ofta i t ex SVT Godmorgon och P1 Studio Ett i år. Du svamlar.

Medans Janne skrattar hela vägen till banken...

Jag såg den där intervjun i original och det var bögfjanten som gjorde bort sig..

.
Citera
2020-04-25, 02:45
Medlem
Garderobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Vill minnas att Chrispinsson retade upp Ingemar Bergman vid ungefär samma tid. C skulle intervjua Bergman och hade den tidens livesändningskit på ryggen i en sele. Bergman blev förbannad och sa "ta ditt jävla aggregat och flyg åt helvete" eller liknande. Någon som minns?
Chrispinsson var, enligt min mening, suverän i Svepet, när han irriterade Bergman och i det mesta han gjorde.

”...så nu vänder du på dig och flyger hem med ditt jävla aggregat.”

https://sverigesradio.se/avsnitt/1497620
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här