2014-07-29, 14:48
Medlem
Hej!

Nu är det så att jag upptäckt att mitt hårfäste har en v-form (hade det inte förut).
Exempel: http://www.ladda-upp.se/bilder/twnqjrjbofjdct/

Frågan är, hur går det att åtgärda detta?
Hade funderat på Toppik, men det är ju för tunnhåriga, där skallen syns. Så det är uteslutet.

Men om man nu inte har hår alls på vissa ställen, kan man då köpa en produkt som får håret att växa ut igen? Kan ni rekommendera en sådan produkt som funkat för er?

Ett stort tack i förväg!
Citera
2014-07-29, 15:08
Medlem
Kirk.Douglass avatar
De flesta män får vikar och jag tycker din frisyr ser helt normal ut. Inte tillstymmelse till tunnhårighet. Håret förändras när man blir äldre helt enkelt.

Annars kan du spara ut hår vid vikformationerna så att din frisör kan klippa till en snygg frisyr och ge intryck av ett mer "runt" hårfäste. Vet att George Clooney gör detta för en "ungdomligare" frisyr.
Citera
2014-07-29, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
De flesta män får vikar och jag tycker din frisyr ser helt normal ut. Inte tillstymmelse till tunnhårighet. Håret förändras när man blir äldre helt enkelt.

Annars kan du spara ut hår vid vikformationerna så att din frisör kan klippa till en snygg frisyr och ge intryck av ett mer "runt" hårfäste. Vet att George Clooney gör detta för en "ungdomligare" frisyr.

Tänkte mer om man vill ha kort hår, då blir det svårt att få det se snyggt ut om man nu har en sådan hårväxt.

Vet du möjligtvis produkter som hjälper mot sådant?
Man brukar ju se reklam på tunnelbanan där de introducerar produkter för att få håret att växa ut igen, undrar om dessa funkar i det här sammanhanget.
Citera
2014-07-29, 21:17
Medlem
Ditt hår ser väldigt tjockt ut som sagt, hårfästet förändras när man börjar passera barnstadiet, behöver inte innebära att du kommer tappa det snart för det.

Men visst, klart det kommer synas om du har kort hår, men ingen fara.
Citera
2014-07-29, 22:31
Medlem
NickLidstroms avatar
Det finns inget medel eller produkt som kan få helt kala områden att växa ut till som den linje du hade när du var femton, då hade du inte sett några flintskalliga människor.

Ska du göra det där rakt är det bara en hårtransplantation som gäller, eller spara ut håret och klippa dig så att det ser rakare ut.
Citera
2014-07-29, 22:42
Bannlyst
Det där är ju inget. Jag skulle inte ens räkna det där som v-format.

Du behöver inte oroa dig på många år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in