Citat:
Jag säger inte emot att du känner att något är fel, det är du själv som avgör det. Jag påpekar bara att det inte finns något som talar för att dina viktproblem och övriga upplevda besvär skulle ha orsakats av hypotyreos. Klart att folk med "hypotyreos typ 2" blir kortsiktigt bättre med hormonsubstitution, att ta T4/T3 när man inte behöver det är som att ta uppåttjack. Fast det vet du väl redan om du frekventerar dopingforumet...
Och som vanligt fordras lite sunt förnuft. OM det vore så att du har en hypotyreos av sådan grad att du verkligen går upp i vikt trots 1000 kcal underskott gentemot ett korrekt uträknat dygnsbehov, så hade du varit så utslagen, utmattad och allmänt sjuk att du knappt orkat gå upp ur sängen. Bara det faktum att du tycks kunna träna hyfsat intensivt i genomsnitt mer än en gång varje dag tyder på att din självdiagnos är fel. Och din coach hade definitivt märkt om du plötsligt gått och blivit äckligt degig och blek samt slutat svettas under träningspassen...
Och som vanligt fordras lite sunt förnuft. OM det vore så att du har en hypotyreos av sådan grad att du verkligen går upp i vikt trots 1000 kcal underskott gentemot ett korrekt uträknat dygnsbehov, så hade du varit så utslagen, utmattad och allmänt sjuk att du knappt orkat gå upp ur sängen. Bara det faktum att du tycks kunna träna hyfsat intensivt i genomsnitt mer än en gång varje dag tyder på att din självdiagnos är fel. Och din coach hade definitivt märkt om du plötsligt gått och blivit äckligt degig och blek samt slutat svettas under träningspassen...
Okej - för att förtydliga; jag har alltså LÄNGE upplevt flera av de symptom jag skrev i TS och det gjorde att min coach redan initialt frågade om jag testat min sköldkörtel då det dels är relativt vanligt bland kvinnor och han blev jävligt upprörd över den sharlakan-diet jag satts på (600 kcal/dag) och påstod att det är vanligt att sådana svältdieter totalt fuckar upp ämnesomsättningen.
Min uträkning med 1000 kcal underskott baseras delvis på vad jag låg på i kcal och träningsmängd när jag gick ner förra gången.
Så varför jag "kom på" att testa mig just exakt nu är dels att jag lidit av flera av de symptom jag listade ovan en längre tid (frusna fingertoppar, dålig kvalité på hår + naglar, uppblåst mage osv) och att jag själv märker att det går oerhört mycket segare att gå ner i vikt nu, det går liksom nästan inte alls!
Citat:
För att din kropp inte är något slags oföränderligt tempel där endast medvetna yttre stimuli ger skillnader i metabolism? Minskad ämnesomsättning kan bero på allt från att du pajat HPA-axeln permanent till infektion, ändrad tarmflora, läkemedel/droger, psykiatriska tillstånd, naturligt åldrande etc. De är olika sannolika, men ockult hypotyreos tillhör inte någon av lågoddsarna. Utifrån din logik skulle diagnosen att du är en sömngångare som omedvetet käkar en massa om nätterna förklara symtomen lika bra som hypotyreos gör. Bevis? Behövs inte, eftersom negativa provsvar tydligen inte går att lita på.
Sure, det kan jag köpa.
Men som jag skrev ovan så har jag lett av dessa besvär en längre tid (vissa av dem) att jag blev så jävla förvånad när jag läste listan över möjliga besvär man får av hypotyreos och ALLT jag tänkt på var besvärligt vid olika tillfällen fanns med.
JA - jag fattar ju själv att man blir hypokondriker av att läsa en sådan lista och plötsligt har jag prostatacancer men... ändå! (I brist på bättre argument).
Citat:
Nej, troligen har du inte hypotyreos då dina värden är inom referensområdet. Undrar dock varför du inte testat dina värden för T3?
Och ja, Clenbuterol och Anavar påverkar flera olika endokrina organ. Glömde din coach berätta hur dessa fungerar innan den lurade i dig steroider? Du skriver också frågandes om varför det skulle påverka dig efter ett år, när din tråd är från i mars, det är ett halvår. Självklart finns chansen att hormonsystemen kan ha rubbats efter ditt steroidmissbruk.
Vilka andra preparat har du tagit eller tar i dagsläget?
Och ja, Clenbuterol och Anavar påverkar flera olika endokrina organ. Glömde din coach berätta hur dessa fungerar innan den lurade i dig steroider? Du skriver också frågandes om varför det skulle påverka dig efter ett år, när din tråd är från i mars, det är ett halvår. Självklart finns chansen att hormonsystemen kan ha rubbats efter ditt steroidmissbruk.
Vilka andra preparat har du tagit eller tar i dagsläget?
Jag fick enbart ett TSH-värde (2,4) och ett värde på Tyroxin (16).
Nej, jag har gått av allting och min anavar+clen-kur är det enda jag testat och då under kort tid (8 veckor).
Började med clen då jag upplevde att min ämnesomsättning gick segt, så problemet började enligt mig redan innan.