Citat:
Ursprungligen postat av
HardcoreJozzan
Om du läst TS ordentligt har du svaret på varför jag tror att något är vajsing.
Har jag tidigare gått NER i vikt på MER kalorier och MINDRE träning så ja, då är något fel.
Jag säger inte emot att du känner att något är fel, det är du själv som avgör det. Jag påpekar bara att det inte finns något som talar för att dina viktproblem och övriga upplevda besvär skulle ha orsakats av hypotyreos. Klart att folk med "hypotyreos typ 2" blir kortsiktigt bättre med hormonsubstitution, att ta T4/T3 när man inte behöver det är som att ta uppåttjack. Fast det vet du väl redan om du frekventerar dopingforumet...
Och som vanligt fordras lite sunt förnuft. OM det vore så att du har en hypotyreos av sådan grad att du verkligen går upp i vikt trots 1000 kcal underskott gentemot ett korrekt uträknat dygnsbehov, så hade du varit så utslagen, utmattad och allmänt sjuk att du knappt orkat gå upp ur sängen. Bara det faktum att du tycks kunna träna hyfsat intensivt i genomsnitt mer än en gång
varje dag tyder på att din självdiagnos är fel. Och din coach hade definitivt märkt om du plötsligt gått och blivit äckligt degig och blek samt slutat svettas under träningspassen...
Citat:
Ursprungligen postat av
HardcoreJozzan
Om din kunskap om mediciner är lika "omfattande" som den om anavar och clen får du gärna svara på frågan istället för att moralpredika.
Vart har jag moralpredikat? Seriöst. Citera den exakta platsen där jag ska ha gjort det. Du får göra vad fan du vill med din kropp, men om du vill ha hjälp av endera forumet eller läkare så är det väl rätt så bra att all relevant information ges? Om du är ute efter vad som utgör korrekt medicinskt resonemang enligt vetenskap och beprövad erfarenhet så har du redan fått det serverat flera gånger i tråden. Om det inte duger är det ingen som hindrar dig från att hitta nåt dopingkyffe som kan sälja T3 till dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
HardcoreJozzan
Vilka andra två hormonsystem påverkar jag med clen + var?
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypotha...93adrenal_axis
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypotha...y-gonadal_axis
Citat:
Ursprungligen postat av
HardcoreJozzan
Vad får dig att tro att substanser jag tagit för flera år respektive för ett år sedan helt plötsligt NU skulle påverka min ämnesomsättning?
För att din kropp inte är något slags oföränderligt tempel där endast medvetna yttre stimuli ger skillnader i metabolism? Minskad ämnesomsättning kan bero på allt från att du pajat HPA-axeln permanent till infektion, ändrad tarmflora, läkemedel/droger, psykiatriska tillstånd, naturligt åldrande etc. De är olika sannolika, men ockult hypotyreos tillhör inte någon av lågoddsarna. Utifrån din logik skulle diagnosen att du är en sömngångare som omedvetet käkar en massa om nätterna förklara symtomen lika bra som hypotyreos gör. Bevis? Behövs inte, eftersom negativa provsvar tydligen inte går att lita på.