Det här är anledningen till att jag aldrig tar med mig Finland då jag är ute och reser. Så jävla pinsamt. De där finnarna kan vara ena riktiga norrmän.
Typiskt sladdbarn att inte förstå att sådant som storasyster Svea gör med lätthet, kan vara svårt och farligt att apa efter om man är nästan tusen år yngre.
Någon som är mer pedagogiskt lagd än vad jag är, borde förklara för Finland att man inte bara kan surfa in på Facebook och bli sådär härligt, modernt och trendigt kränkt av ett random skämt.
Det var ett Pride-skämt. Men det finns ändå gränser för hur bögigt det får bli. Journalister tar den inte i tvåan, utan journalister ger den bara i tvåan. Det är därför ALLTID journalisten som blir kränkt (men gärna å andras vägnar) över sådant som vanligt folk har skrivit på Facebook. Vill man göra det i någon annan ordning, så får man sköta det diskret i det privata och aldrig offentligt.
Härligt, modernt och trendigt kränk kan man inte heller bli av ett misslyckat skämt om kristna. Fel religion ffs! Alltså Finland