Citat:
Ursprungligen postat av joxxe
Tack för tipsen. Det lutar faktiskt åt att jag köper ett par Asics och sedan kör marsch i mina gamla löparskor.
Enligt mig så har Asics skor grymt bra löpkänsla (även de tyngre varianterna). De sitter riktigt bra på foten och känns stabila och bra. Dock anser jag att deras gel-sulor känns mycket hårdare än t.ex. Nike air-sulor. Jag har två par Asics (DS Trainer och Outback) och både använder jag nästan uteslutande i terräng då jag anser att de är för hårda för att springa på asfalt.
De skor jag använder vid långpass är uteslutande Nike Triax eller Nike Miler. Miler är de skor med överlägset bäst dämpning jag prövat. Stor skillnad på hur trött jag är i knäna när jag sprungit långpass i de skorna. Triax är också rejält dämpande men ändå en bra bit kvar till Miler.
Om du vill ha lätta skor men ändå med hyfsad dämpning kan jag varmt rekommendera Nike Vengance eller Nike Marathoner (där Marathoner är mycket snyggare!).
Sen är tips att beställa skorna från England (eller USA men då kan man åka på tull om man har otur) för där kostar de ungefär hälften av vad de kostar här.