2014-07-29, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag är övertygad om att området hade mått bättre om man hade överlämnat makten till någon av de större blatte-klanerna. Det kan ju knappast bli värre.

Kanske en bra idé? Stycka av små bitar mark åt våra "gäster", med förbehållet att de bara skjuter ihjäl varandra inom överenskomna gränser. Utanför? Aja, baja.
Citera
2014-07-30, 03:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Med tanke på vad polisen presterar, ett par % uppklarningsgrad på inbrott, inte mycket bättre på andra områden heller som stöld eller våldsbrott så ser jag inte varför någon öht. ska betala för polisen?

Nu kanske man bör begripa att sätta % i uppklarning till andra faktorer som tex rättsliga krav. Hade sådana inte funnits hade det ju inte varit några problem att ha 100% uppklarning. Kollar du på länder som tex Iran( verkligen en stat som är känd för att respektera mänskliga rättigheter va) så kan du se att dom " presterar " mycket bättre. Du kanske vill byta

Du kanske inte vill men majoriteten av befolkningen vill faktiskt att deras skattepengar går bla till polisen, så det är bara för dig att pröjsa.

Men som sagt att du skulle betala någon skatt tvivlar jag på, du är nog en sådan som mest bara är tärande och inte närande

Citat:
Allt polisen gör kan lika gärna göras av privata vaktbolag eller liknande där man betalar för att få brott uppklarade och inte att dricka kaffe. Haha tror du att polisen blir billigare bara för att den är finansierad med skattemedel eller?

Väktare/ordningsvakter för privata vaktbolag har varken utbildning, kompetens eller ens befogenheter att kunna göra det polisen ibland/ofta måste göra. Men du kanske tycker att en som har någon veckas utbildning skall ges befogenheter att göra saker som man idag kräver två år utbildning för pga att " det blir ju inte billigare bara för att det finansieras med skattemedel"

Men visst, det blir säkert billigare. Att utbilda någon i två veckor kostar ju mindre än i två år. Att inte ge den utrustning som behövs kostar mm, men att resultatet skulle bli bättre eller ens i närheten av lika bra måste man nog vara en total fårskalle för att tro.

Hade du dessutom brytt dig om att kolla hur det är i verkligheten, och inte hur det förhåller sig i serietidningar och filmer så hade du vetat att polisens arbetsuppgifter är mera än att utreda brott. Där ingår bla brottsförebyggande åtgärder, ordningshållning, handräckningar åt andra myndigheter mm

Citat:
Kul förresten att du nämner skatterna. Jag som egenföretagare betalar i år runt 400 000 i skatt/moms/arbetsgivaravgifter. Så jo jag tillhör nog den där gruppen som du kallar för "tunga skattebetalare",

Jojo, försök med det du trollet lille. Du är en socialbidragstagare, alt sjukskriven för " något med ryggen"...

Citat:
även fast de största vinnarna är just dessa grupper i Koppargården som kommer tjäna mest på en polis som faktiskt löser brott och inte åker därifrån med svansen mellan benen.

Mvh

Tillskillnad från dig är jag intresserad av att veta varför det faktiskt blev såhär. Det är knappast enskilda poliser eller ens polisorganisationens fel att vi har den poliskår vi har, som i min mening är för lite offensiv. Men det är något jag kan förstå. Poliser idag kan ju knappt göra sitt jobb utan att råka ut för anmälningar, utredningar, åtal och kanske tom fällande domar av " tingslottot"..
Senast redigerad av Shubnigurath.666 2014-07-30 kl. 03:33.
Citera
2014-07-30, 07:06
Medlem
longlakes avatar
Att läsa...
http://www.jihadwatch.org/2014/07/sweden-policeman-caught-by-violent-mob-inside-muslim-area-left-alone-by-colleagues-for-fear-of-riots
Citera
2014-07-30, 10:11
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longlake
Att läsa...
http://www.jihadwatch.org/2014/07/sweden-policeman-caught-by-violent-mob-inside-muslim-area-left-alone-by-colleagues-for-fear-of-riots

Detta sprids givetvis världen över. Detta är en skamfläck ytterligare för den svenska poliskåren.
Sverige-Eldoradot för våldsverkare. Stor tragedi.
Citera
2014-07-30, 11:42
Medlem
Lian.Vendls avatar
http://hd.se/landskrona/2014/07/30/massiv-polisinsats-pa-koppargarden/

Citat:
Tre personer greps strax efter klockan 18.30 vid en massiv polisinsats på Koppargården i Landskrona under tisdagskvällen. Gripanden skulle ha gått relativt lugnt till uppger polisen. Läsare som var vittnen till gripandet berättar om att minst fem polisbilar och två mc-poliser var på plats.

Även denna gång spottades det.
Packet förnekar sig inte!
Citera
2014-07-30, 11:44
Medlem
Lian.Vendls avatar
http://hd.se/ledare/2014/07/30/oacceptabelt-om-polis-drivs-pa/

Citat:
Om polisen känner obehag att röra sig inom ett visst område är det svårt att begära att den som bor där ska känna sig bekväm med situationen. Närpolischefen i Landskrona har helt rätt i att brottslighet bekämpas på många plan och allt är inte synligt. Men synlig polis, nära till insats, är en viktig trygghetsskapande faktor i samhället. Att denna polis skulle känna sig begränsad i sina möjligheter att röra sig kan inte accepteras. Det utrymme man inte ges får man ta eller återta. Allt annat vore en kapitulation.
Citera
2014-07-30, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Detta sprids givetvis världen över. Detta är en skamfläck ytterligare för den svenska poliskåren.
Sverige-Eldoradot för våldsverkare. Stor tragedi.

Kan inte mer än hålla med även fast jag inte tror ett skit på att enskilda poliser skulle vara fega mesar. Dock funkar rättsväsendet så i mångt och mycket att polisen som helhet och enskilda polismän/kvinnor blir alldeles för passiva för agerar man kommer pöbelhopen med rättshaverister att skrika i högan sky och så blir det utredning, åtal och kanske tom fällande dom i den allt annat än professionella dömande instansen " tingslotto".

Du ser redan nu hur det blir med poliser som är passiva. Nu kommer det där att spridas hos packet och så lär dom sig att man kan bråka och vara hotfull utan att det får konsekvenser och så kommer nästa polispatrull som ingriper emot dessa att få det ännu värre med att stävja dom.

Det är fakta att brott begås när risken att åka dit inte finns och när inga konsekvenser blir av ens beteende.
Senast redigerad av Shubnigurath.666 2014-07-30 kl. 12:22.
Citera
2014-07-30, 12:27
Medlem
pingvinens avatar
... allt är med andra ord precis som vanligt i Landet Mellanmjölk.

Ingen ska fara illa, ingen ska bli kränkt eller orolig. Alla ler och slickar i sig av sina ispinnar som fajbjoj Polisen har delat ut. Batongen självklart utbytt mot en väst med regnbågsflagga och texten "Dialog-polis".

Jisses, är detta vad vi kommer att lämna över till nästa generation? Jag blir faktiskt mörkrädd på riktigt.
Citera
2014-07-30, 12:57
Medlem
pingvinens avatar
Uppdaterad artikel i HD

http://hd.se/landskrona/2014/07/30/massiv-polisinsats-pa-koppargarden/

"De tre män som greps under tisdagskvällen släpptes senare efter förhör."

Troligen släpptes de med en klapp på axeln och ett kexchoklad som plåster på såren.
Citera
2014-07-30, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
... allt är med andra ord precis som vanligt i Landet Mellanmjölk.

Ingen ska fara illa, ingen ska bli kränkt eller orolig. Alla ler och slickar i sig av sina ispinnar som fajbjoj Polisen har delat ut. Batongen självklart utbytt mot en väst med regnbågsflagga och texten "Dialog-polis".

Jisses, är detta vad vi kommer att lämna över till nästa generation? Jag blir faktiskt mörkrädd på riktigt.

Glöm inte att det är viktigt att tänka på för polisen i sitt arbete vad kriminella och rätthaverister anser om deras arbete också nästa gång, jag menar någon kan ju känna sig kränkt och anmäla och processa i alla evighet. För det är ju tydligen viktigare att dessa personer skall ha möjlighet att överklaga, processa, anmäla och bråka än vad det är för samhället att skydda hederliga och skötsamma medborgare.
Citera
2014-07-30, 13:47
Medlem
Lian.Vendls avatar
Kul (?) att se, ännu en gång, vilken makt media har.
Ingen skräll att polisen kraftsamlade igår för att klämma åt en buskörande mopedist och att det står i HD idag.
En rejäl seger att man dessutom lyckades plocka ner de ligisterna på jorden, som trodde man kunde skrämma, frita och härja fritt under gårdagens ingripande.
Vågar man gissa att Anneli Manelli samt hennes chef känt sig något besvärade under veckan?
Citera
2014-07-30, 14:10
Medlem
DoctorBallss avatar
Lite dagsböter är väl det enda de får. Är fullständigt löjeväckande. De satans svinen släpps på en gång ju. Fy fan för att vara polis, måste vara det hopplösaste jobbet som någonsin existerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in