2014-07-27, 21:47
Medlem
Lian.Vendls avatar
http://hd.se/landskrona/2014/07/28/kriminella-far-fritt-spelrum-i/

Citat:
Polismannen hamnade ensam med mobben i Koppargården och drog sitt vapen. Men larmad förstärkning valde att inte gå in av rädsla för att starta ett upplopp. Händelsen har lett till konflikt mellan områdespoliserna och polisledningen. Nu läggs hela satsningen på området ner.

Någon som vet mer?
Vilka är de organiserade kriminella som härjar i Koppargården?
Har polisen gått och blivit för mesiga när det gäller upplopp och rädsla för upplopp?
Citera
2014-07-27, 21:52
Medlem
tzjs avatar
Detta kan väl bara inte vara sant?

Hade jag som polis begärt förstärkning och mötts av den inställningen så hade jag tamejfan sagt upp mig på stående fot. Var är ryggraden hos den svenska polisen?!

Det var faktiskt något av de sjukaste sakerna jag läst om på många år. Trodde aldrig i mina vildaste drömmar att man resonerade så inom polisen. Det befälet som tog det beslutet, skulle jag hemskt gärna vilja ha en förklaring ifrån.

Herre jösses, det slås rekord i syltryggeri på daglig basis i det här landet.
Citera
2014-07-27, 21:54
Medlem
Scipio-Scanias avatar
Vi har en polischef i stan som är en politisk korrekt nickedocka och hon tror på fullaste allvar att det inte är mycket värre i denna staden än någon annan!
Känner ett betydande antal av poliserna som arbetar här och jag kan lova att de flesta är trogna SD röstare sen lång tid tillbaka! Det bubblar under ytan sanna mina ord!
Citera
2014-07-27, 22:05
Medlem
Jag som Svensk skäms! Vad är det som händer där nere?...Vattenkanoner, tårgas + gummikulor...Hjälper inte det...Skjut bara skiten! Man blir bara så förbannad när man läser sånt här...
Citera
2014-07-27, 22:16
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Detta kan väl bara inte vara sant?

Hade jag som polis begärt förstärkning och mötts av den inställningen så hade jag tamejfan sagt upp mig på stående fot. Var är ryggraden hos den svenska polisen?!

Det var faktiskt något av de sjukaste sakerna jag läst om på många år. Trodde aldrig i mina vildaste drömmar att man resonerade så inom polisen. Det befälet som tog det beslutet, skulle jag hemskt gärna vilja ha en förklaring ifrån.

Herre jösses, det slås rekord i syltryggeri på daglig basis i det här landet.

Man skäms när man läser vad som sker i vårt land. Nyligen smet polisen med svansen mellan benen från Rinkeby. Det går sannerligen utför.

(FB) Nytt upplopp i Rinkeby - 2014-07-23
Citera
2014-07-27, 22:19
Medlem
Lian.Vendls avatar
Polisledningen ville prata dessa organiserat kriminella till rätta genom ett möte.

http://hd.se/landskrona/2014/07/28/polisledning-ville-bjuda-in-till/

Citat:
Polisledningen vill att områdespoliserna, OUG, där de två som utsattes för upploppshotet ingick, ska försöka bjuda in de misstänkta, ledande kriminella, för ett ”samtal” kring den utveckling som skett i Koppargården.
Enligt källor till Landskrona Posten motsätter sig gruppen områdespoliser detta tillvägagångssätt, som de hävdar är felaktigt och kontraproduktivt. Att bjuda in ledande kriminella till möte leder bara till rykten om polisen som handlingsförlamad och det sänker allmänhetens förtroende för polisen, anser gruppen områdespoliser.

Citat:
Polisledningen i Landskrona lägger då omedelbart ner satsningen på områdespolisen. Gruppen upplöses, de fyra poliserna återgår till ordinarie polisarbete, och samtliga placeras i olika patruller. Det betyder samtidigt att de flesta invånare i Koppargården och Karls-lundsområdet, alltså den laglydiga majoriteten, lämnas i sticket.

Citat:
Efter att OUG är upplöst påpekar ledande kriminella i Koppargården för poliser att den upptrappade händelsen i maj innebar att ”de drev ut polisen från området den här gången, men nästa gång kommer polisen inte undan så lätt”.

Det känns som att polisen skaffat sig själv en rejäl uppförsbacke i Koppargården!?
Citera
2014-07-27, 22:25
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Polisledningen ville prata dessa organiserat kriminella till rätta genom ett möte.

http://hd.se/landskrona/2014/07/28/polisledning-ville-bjuda-in-till/

Det känns som att polisen skaffat sig själv en rejäl uppförsbacke i Koppargården!?

Koppargården?

Vi pratar hela Sverige! Nyss i Rinkeby smet polisen efter att ha "riskerat upplopp". För några veckor sedan blev poliser nedslagna i en förort i Göteborg av ett mopedgäng, jo du läste rätt, ett MOPEDGÄNG!

Några av de viktigaste yrkesgrupperna i Sverige, lärare och poliser, är av samma kvalité. Hur i hvete får det gå till så här?
Citera
2014-07-27, 22:34
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Koppargården?

Vi pratar hela Sverige! Nyss i Rinkeby smet polisen efter att ha "riskerat upplopp". För några veckor sedan blev poliser nedslagna i en förort i Göteborg av ett mopedgäng, jo du läste rätt, ett MOPEDGÄNG!

Några av de viktigaste yrkesgrupperna i Sverige, lärare och poliser, är av samma kvalité. Hur i hvete får det gå till så här?

Nu tänkte jag dedikera denna tråden åt just den specifika händelen i Koppargården men du har givetvis rätt, detta är ett stort problem i ett flertal städer. Företrädesvis i fattiga, segregerade områden med hög arbetslöshet och utanförskap.

Mest av allt är jag nyfiken på vilka dessa människor är som anses vara ledare på Koppargården, som drar in ungdomar i brottslighet och som anses vara organiserat kriminella?
Har vi några namn och personuppgifter på dessa individer?
Om de nu ska vara organiserade i någon gruppering, vilken gruppering rör det sig om då? GATU eller vad dom vill kalla sig idag? BC?
Citera
2014-07-27, 22:43
Medlem
Scipio-Scanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Om de nu ska vara organiserade i någon gruppering, vilken gruppering rör det sig om då? GATU eller vad dom vill kalla sig idag? BC?

Det är mestadels albaner etc men även ett visst mått av araber, koppargården formligen kryllar av dessa två ûntermenschen Jag har själv noll koll på namn osv, inte direkt samma åldersgrupp. Så gamla GATU är ganska nära till hands ja.
Citera
2014-07-27, 23:55
Medlem
MadScientists avatar
Politisk korrekthet i sitt essé. 1,5 månader innan valet väljer polisledningen såklart att "inte riskera upplopp" för att det skulle gynna SD. Var ju samma i Stinkeby häromdagen. Glöm inte polisfnasket som uttalade sig att "SD inte drabbades av lagbrott" då en demonstration förstördes. Denna kvoterade kvinna hade uttryckt flera negativa saker om SD på din facebooksida.
Citera
2014-07-27, 23:59
Medlem
Hoylers avatar
Vem i helvete bryr sig om politik och SD i detta läge? Var nog knappast så polisledningen eller befälet som styrde resonerade.

Att poliser som åkt dit som förstärkning, inte går in, och lämnar en kollega i sticket så, är däremot helt oförlåtligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Brannvinsdunk
Jag som Svensk skäms! Vad är det som händer där nere?...Vattenkanoner, tårgas + gummikulor...Hjälper inte det...Skjut bara skiten! Man blir bara så förbannad när man läser sånt här...

Låter som en klok idé, att skjuta hej vilt i tätbebyggelse.
Citera
2014-07-28, 00:03
Medlem
Prawitzs avatar
Riktigt farlig utveckling som sker i Sverige. Polisen hindras från att utföra sitt jobb på grund av att chefer vill kunna klättra i karriären. Staten har börjat kapitulera till organiserade brottslingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in