• 1
  • 2
2014-07-27, 06:39
Medlem
redmoon-cats avatar
När jag surfar kollar jag på filmer, googlar, allt. Vad som helst poppar det ideligen upp varningsrutor
som "you got 14 Days Before your pc ... will expire", "VILKTIGT din pc håller på att krascha!",
"du har 1200 skräpfiler, så och så många systemfel osv osv. Det poppar upp mycket mer...

Men jag har lyckats installera en massa onödigt och nu till huvudsaken: Jag har ju porrsurfat endel , vanlig porrsurf; risksurfning som det även kallas. Det verkar inte som det går att uppgradera och laga windows själv via alla erbjudanden ock uppoppningar som vill tjäna pengar så jag överväger att lämna in datorn, min windows 7.
Jag har ALDRIG LADDAT NER porr. Fråga Kan servicen upptäcka det ändå?

Det kan gränsa till illegal porr för på de flesta sidor numera finns det endel länkar och klipp där tjejerna ser MER ÄN LOVLIGT UNGA UT. Jag försöker undvika detta och kommer framgent att porrsurfa enbart på androidtelefon.
Citera
2014-07-27, 07:24
Medlem
morkfromorks avatar
Ganska vanligt att polisen blir inkopplad tidigt i dessa fall, sedan kommer sociala hem för att utreda din misär, chefen kommer givetvis ta ett snack om din situation osv. osv.

Citera
2014-07-27, 07:33
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redmoon-cat
När jag surfar kollar jag på filmer, googlar, allt. Vad som helst poppar det ideligen upp varningsrutor
som "you got 14 Days Before your pc ... will expire", "VILKTIGT din pc håller på att krascha!",
"du har 1200 skräpfiler, så och så många systemfel osv osv. Det poppar upp mycket mer...

Men jag har lyckats installera en massa onödigt och nu till huvudsaken: Jag har ju porrsurfat endel , vanlig porrsurf; risksurfning som det även kallas. Det verkar inte som det går att uppgradera och laga windows själv via alla erbjudanden ock uppoppningar som vill tjäna pengar så jag överväger att lämna in datorn, min windows 7.
Jag har ALDRIG LADDAT NER porr. Fråga Kan servicen upptäcka det ändå?

Det kan gränsa till illegal porr för på de flesta sidor numera finns det endel länkar och klipp där tjejerna ser MER ÄN LOVLIGT UNGA UT. Jag försöker undvika detta och kommer framgent att porrsurfa enbart på androidtelefon.

Det är inte nödvändigt att lämna in den på service för det där det kan man fixa till själv - ganska enkelt .
Citera
2014-07-27, 10:05
Medlem
redmoon-cats avatar
Okej , men rent teoretiskt - förutom det man installerat och laddat ner, vad kan servicepersonalen se om vad man använt sin pc till?

Dessutom ser det värre ut än att jag skulle klara det själv.
Citera
2014-07-27, 10:40
Medlem
buffalos avatar
Installera om operativsystemet bara, och håll dig till normal laglig porr i fortsättningen och undvik konstiga sidor som infekterar datorn.
Senast redigerad av buffalo 2014-07-27 kl. 11:01.
Citera
2014-07-27, 10:42
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Okej , men rent teoretiskt - förutom det man installerat och laddat ner, vad kan servicepersonalen se om vad man använt sin pc till?

Allt som lämnar spår på en dator har de utrustning till att kunna kolla upp om de vill men eftersom du inte har laddat ner något så finns det ju inga .

Du skulle alltså bara behöva rensa surfnings historiken .

Jag är helt övertygad om att du kan fixa de problem du beskriver med lite hjälp utan att lämna in på service - helt övertygad - det är betydligt lättare än du uppenbarligen tror .

Varför fabriksåterställer du eller ominstallerar inte ?
Senast redigerad av 1FF 2014-07-27 kl. 10:56.
Citera
2014-08-02, 02:41
Medlem
redmoon-cats avatar
Okey jag har försökt åtgärda själv och upptäckt:

4 virus
8 fel i windowsregistret
some files are not protected
1400 skräpfiler
26 hastighetsproblem
19 föråldrade drivrutiner
143 infektioner och skadliga program
discen är nästan full

Jag måste lämna in pcn och jag tror inte på att det räcker att radera webhistoriken.

Hur är det när de kollar hur de surfat på arbetsplatser... man behöver knappast ladda ner för att det ska synas. Det går att kolla allt vad man varit ute på på datorn om man inte har avancerade backup spärr-system som blockar (eller vad de nu kallas)
Citera
2014-08-02, 03:08
Medlem
Citat:
Hur är det när de kollar hur de surfat på arbetsplatser... man behöver knappast ladda ner för att det ska synas. Det går att kolla allt vad man varit ute på på datorn om man inte har avancerade backup spärr-system som blockar (eller vad de nu kallas)

Rensar man historik, cookies, temporära filer m.m. som redan nämnts så räcker det troligen. På arbetsplatser så ligger väl kontrollen troligen i deras fysiska brandvägg som kan se all okrypterade trafik som passerar den. (Med trix går det även att övervaka krypterad trafik genom att ett rootcertifkat installeras på alla datorer för ändamålet.)
Citera
2014-08-02, 03:29
Medlem
För det första är det en HÅRDDISK du lämnar in, inte din pc. Det är bara en komponent.

Denna komponent kan lätt lösa ditt problem genom att bara byta till en annan och köra windows hela datorn på det.

Jag tror många här kan fixa ditt lilla problem och om du vill kan jag ta en fjärrkoll och fixa det.
Citera
2014-08-02, 03:33
Medlem
Citat:

De kan se precis allt. Det finns på massor med ställen sk. fragment, regedit. Men de kommer inte kolla och gör de det så bryr de sig inte såvida det inte är ren barnporr då lämnar dem det till polisen utan att du vet nåt och sen tar dem dig thats it har ju hänt tusentals ggr i landet
Citera
2014-08-03, 02:41
Medlem
redmoon-cats avatar
akasa, jag kanske låter dig fjärrstyra min dator men är inte det lite risky...

Du är säkert sjysst.., men vem vet vad d u gör med tillgång till min dator? Räcker det att du får mitt ip - nr då, eller?

Å andra sidan skall ni ha klart för er (om jag får hjälp från någon här på FB) att jag INTE idkar barnporr bara för att man nu för tiden av misstag stöter på sådant nästan via alla sidor tom. de säkraste, största. Då menar jag inte ren barnporr men klipp eller länkar till medverkande tjejer som iaf ser klart yngre ut än 18 ibland blir man ju typ shockad

En gång klickade jag på en länk med bilder på kvinnor med stora bröst och vart hamnar man!!???
Jo - till misstänkt barnborr!!

Ialla fall så kanske jag låter någon av er hjälpa min dator (eller om jag har otur- knulla den )
Citera
2014-08-03, 02:54
Medlem
redmoon-cats avatar
Dessutom så är det bara 1 dag kvar innan : your pc backup trial will expire

efter det kanske windows inte svarar över huvud taget och då vet inte jag hur vi ska kunna fjärrstyra. Allright då jag tar risken! (om ingen annan kommer man bra motargument) Fjärrstyr mig , så får vi väl se om jag blir knullad eller inte men jag har en "gut feeling" att det kommer gå bra.

Fjärrstyrnigen måste vara gratis och ske så fort som möjligt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in