2014-07-26, 18:37
Medlem
Skulle klippa mitt långa, raka hår. Efter klippning var mitt hår 1,5cm längre på ena sidan. Topparna och längderna var ojämna och hackiga. Gick tillbaka och påpekade felen. Fick till svar att kunden har 24h på sig att återkomma och åtgärda ev fel, annars får kunden stå för det. De har till och med en skylt med den informationen. Bara det säger att de brukar göra fel.

Samma frisör kollade igenom håret och kunde endast hålla med om det tydliga felet att det var för långt på ena sidan. Men det är klart att hon tycker resten ser bra ut annars hade hon ju inte klippt det så.

Hon erbjöd sig att åtgärda längden men jag bad om pengarna tillbaka för att jag ville gå till en annan frisör som kunde jämna till hela håret. Hon gick med på att lämna tillbaka pengarna om jag kom tillbaka dagen efter för hon behövde hjälp med kassan. Dagen efter hade hon tagit dit sin man som inte ville ge pengarna tillbaka, utan bara jämna till håret vilket jag inte gjorde.

Har aldrig blivit så besviken efter ett frisörbesök förut. Är också en sådan som ALDRIG går tillbaka och klagar men jag kände att jag var tvungen. Ville varna andra som lockas av deras låga priser.
Citera
2014-07-26, 18:54
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Bra att du varnar, men i frisörbranchen så fungerar det faktiskt så att frisören ska ha rätt att fixa till misstaget och inte automatiskt ge pengarna tillbaka.

Jag tycker dock personligen det är skit. Är man riktig missnöjd, så bör man få pengarna tillbaka. För hos just en frisör så kan det ske mycket galet, att håret blir förstört helt enkelt och hur i helvete ska dom kunna fixa det då? Man vill ju definitivt inte gå tillbaka till en kass frisör en andra gång.

Jag har själv upplevt detta, men av anledningar som jag inte kan skriva om här -så fick jag pengarna tillbaka. Men vad hjälper egentligen det, när idioten har förstört ens hår?

Ämnet hör nog hemma i Företagsskvaller dock.
Citera
2014-07-27, 00:37
Medlem
silbersky007s avatar
Vad kostade att klippa sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in