2014-07-26, 15:02
Medlem
Hej,

Tnkte frga om det finns ngon som vet om det finns ngonstans hr i Sverige dr man kan
f tag p "Turron de Jijona" vilket r en sorts spansk nougat kan man sga.

Verkar som att man mste bestlla den frn utlandet?
Citera
2014-07-26, 16:57
Medlem
Spackelackans avatar
I Htorgshallen s har jag fr mig att jag har sett det ibland. Dom latinamerikanska killarna som har butik dr inne kanske kan hjlpa dig. Ring och hr efter frst dock. Det r ju ett julgodis s ssongen r litet off.

Gott r det iaf, s jag hajar att du lngtar
Citera
2014-07-26, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
I Htorgshallen s har jag fr mig att jag har sett det ibland. Dom latinamerikanska killarna som har butik dr inne kanske kan hjlpa dig. Ring och hr efter frst dock. Det r ju ett julgodis s ssongen r litet off.

Gott r det iaf, s jag hajar att du lngtar

Visst r det. Det sljs ju i mnga spanska butiker online just nu (trots off-season) men frakten kostar mer n vad man behver. Nvl, tack fr tipset. Annars blir det vl att vnta tills ngon anhrig ker ner till Gran Canaria hehe.
Citera
2014-07-26, 18:05
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eric09
Visst r det. Det sljs ju i mnga spanska butiker online just nu (trots off-season) men frakten kostar mer n vad man behver. Nvl, tack fr tipset. Annars blir det vl att vnta tills ngon anhrig ker ner till Gran Canaria hehe.
Hehe ok. Annars s r det faktiskt inte s verknepigt att svnga ihop sjlv faktiskt.
Hr har du ett recept (Scrolla ned litet s ser du det)

http://www.spanish-food.org/desserts...-y-jijona.html

Alla ingredienserna r ltta att f tag p, och tillagningen r rtt okomplicerad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in