2014-07-26, 05:08
Medlem
Här är en länk till FN's egna dokument:

http://www.freedomsphoenix.com/Uploa.../UNODA_PDF.pdf

Obama har även gett sitt stöd för FN att nå sitt mål.

Hur tror ni det kommer att genomföras? Tänker främst på hur många i USA som äger vapen. Dom är förmodligen inte villiga att lämna ifrån sig vapnen frivilligt. Det har ju sedan länge varit inskrivet i grundlagen att det skall vara en frihet för amerikanska medborgare att bära vapen.

Vad är deras mål med detta? Varför så angelägna om att avväpna civila i USA? Försöker dom bygga upp någon slags polisstat världen över?

Homeland security har även införskaffat djävulskt mycket ammunition, 1,600,000,000 skott:

http://www.forbes.com/sites/ralphben...-conversation/

För att sätta det i perspektiv så kan jag säga att Amerikanska armen förbrukade 70,000,000 kulor per år i kriget i Irak. Och då var det krig! Varför har man sådant stort behov av ammunition på hemmaplan? Homeland Security har även införskaffat Militärfordon, vapen, drönare osv.. i mängder.

Sånt gör man bara om man planerar inför ett krig. Men vilka ska dom kriga emot? Känns som att det är något fuffens på gång!
Citera
2014-07-26, 08:59
Medlem
blofeld88s avatar
Lycka till med att avväpna USAs befolkning. De är grundlagsskyddad och vem ska försvara USA nästa gång kungen av England försöker ockupera landet. Det är väl lite som att försöka införa republik i Sverige, omöjligt politiskt som tur är.
Citera
2014-07-26, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blofeld88
Lycka till med att avväpna USAs befolkning. De är grundlagsskyddad och vem ska försvara USA nästa gång kungen av England försöker ockupera landet. Det är väl lite som att försöka införa republik i Sverige, omöjligt politiskt som tur är.

Med tid och propaganda är det genomförbart. Ex: Vem kunde tro 1960 att nästa generation svenskar skulle ha svårt att göra sig förstådda i sitt eget land samt göra barn med afrikaner?
Citera
2014-07-26, 09:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
United Nations Office for Disarmament Affairs jobbar med global nedrustning, främst av massförstörelsevapen.

Citat:
It fosters disarmament measures through dialogue, transparency and confidence-building on military matters, and encourages regional disarmament efforts; these include the United Nations Register of Conventional Arms and regional forums.

Dokumentet du (inte lyckades) länka till handlar om civilas innehav av militärklassade vapen. Här är en fungerande länk: http://www.freedomsphoenix.com/Uploads/129/Media/UNODA_PDF.pdf

Hur du sedan får ihop detta med Homeland Security och nån konspiration om inbördeskrig i Amerika övergår mitt förstånd (men det verkar iofs de flesta konspirationsteorier göra )
Citera
2014-07-26, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
United Nations Office for Disarmament Affairs jobbar med global nedrustning, främst av massförstörelsevapen.

Dokumentet du (inte lyckades) länka till handlar om civilas innehav av militärklassade vapen. Här är en fungerande länk: http://www.freedomsphoenix.com/Uploads/129/Media/UNODA_PDF.pdf

Hur du sedan får ihop detta med Homeland Security och nån konspiration om inbördeskrig i Amerika övergår mitt förstånd (men det verkar iofs de flesta konspirationsteorier göra )

Nja, inbördeskrig menar jag inte. Men en protesterande befolkning med vapen kan nog bli problem.
Citera
2014-07-26, 11:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankAbagnale
Nja, inbördeskrig menar jag inte. Men en protesterande befolkning med vapen kan nog bli problem.

Men vad har Homeland Security med FN att göra?
Och vad är det för krig som Homeland Security ska vara inblandat i om det inte är ett inbördeskrig?
Och varför fokuserar du enbart på USA när UNODA jobbar globalt för att få bort massförstörelsevapen och militärklassade vapen hos civila? Jag förstår inte hur du får ihop tankebanorna riktigt.
Citera
2014-07-26, 12:01
Medlem
Citat:
Och vad är det för krig som Homeland Security ska vara inblandat i om det inte är ett inbördeskrig?
Och varför fokuserar du enbart på USA när UNODA jobbar globalt för att få bort massförstörelsevapen och militärklassade vapen hos civila? Jag förstår inte hur du får ihop tankebanorna riktigt.

UNODA är en del av UN(FN). Det är väl knappast en överraskning att UN används som ett redskap av USA-Storbritannien, så har det varit sedan UN grundades efter andra världskriget. Som du säger jobbar ju UN globalt, men jag syftade nu specifikt på Obamas agerande på hemmaplan, då han verkar ha gått in stenhårt på att göra det illegalt/omöjligt för civila att äga vapen.

Anledningen till att jag tror att det är något fuffens på gång är också Obamas agerande för införandet av den Nordamerikanska Unionen (Mexiko-USA-Kanada). Deras ekonomi kommer att kollapsa väldigt snart och det är ingen konspiration, det är fakta. Deras enda val dom har nu i oktober är att avsluta QE, alltså sluta trycka upp nya pengar för att stimulera marknaden och samtidigt låta räntorna ligga nära 0. Det är omöjligt utifrån ett ekonomiskt perspektiv att fortsätta hålla räntor så lågt. Oundvikligen kommer räntorna att skjuta i höjden vilket resulterar i att marknaden kraschar. Dom kommer då heller inte ha råd att betala ränta på sin statsskuld, så dom tvingas gå bankrutt. Förmodligen kommer dom försöka undvika det genom att fortsätta trycka upp pengar för att betala av på sin skuld ända tills resten av världen tappat förtroendet i dollarn helt och dumpar den.

Det är möjligt att dom lyckas skjuta på problemet något år till, men till slut kommer det att ske. Det är här jag tror att Amerikanska Unionen med en ny egen valuta kommer att implementeras.
Citera
2014-07-26, 12:12
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
UNODA är en del av UN(FN). Det är väl knappast en överraskning att UN används som ett redskap av USA-Storbritannien, så har det varit sedan UN grundades efter andra världskriget. Som du säger jobbar ju UN globalt, men jag syftade nu specifikt på Obamas agerande på hemmaplan, då han verkar ha gått in stenhårt på att göra det illegalt/omöjligt för civila att äga vapen.

Anledningen till att jag tror att det är något fuffens på gång är också Obamas agerande för införandet av den Nordamerikanska Unionen (Mexiko-USA-Kanada). Deras ekonomi kommer att kollapsa väldigt snart och det är ingen konspiration, det är fakta. Deras enda val dom har nu i oktober är att avsluta QE, alltså sluta trycka upp nya pengar för att stimulera marknaden och samtidigt låta räntorna ligga nära 0. Det är omöjligt utifrån ett ekonomiskt perspektiv att fortsätta hålla räntor så lågt. Oundvikligen kommer räntorna att skjuta i höjden vilket resulterar i att marknaden kraschar. Dom kommer då heller inte ha råd att betala ränta på sin statsskuld, så dom tvingas gå bankrutt. Förmodligen kommer dom försöka undvika det genom att fortsätta trycka upp pengar för att betala av på sin skuld ända tills resten av världen tappat förtroendet i dollarn helt och dumpar den.

Det är möjligt att dom lyckas skjuta på problemet något år till, men till slut kommer det att ske. Det är här jag tror att Amerikanska Unionen med en ny egen valuta kommer att implementeras.

Att USA och storbritanien skulle styra FN är ju rent nys, oftas anklagas ju FN att vara handfallna inför konflikter där USA och Ryssland lägger veton.

Låter oerhört långsökt att Obama skulle via FN få bort millitärvapen i USA.

Vilken nordamerikansk union??? Vad fakta finns att en sådan skapas av just Obama och vad har den med UNODA att göra????
Citera
2014-07-26, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Att USA och storbritanien skulle styra FN är ju rent nys, oftas anklagas ju FN att vara handfallna inför konflikter där USA och Ryssland lägger veton.

Låter oerhört långsökt att Obama skulle via FN få bort millitärvapen i USA.

Vilken nordamerikansk union??? Vad fakta finns att en sådan skapas av just Obama och vad har den med UNODA att göra????

http://www.youtube.com/watch?v=wbyebk-V-Hs

Ganska gammal video dock. Men Ron Paul borde man ta seriöst. Han har varit med om en del, även varit presidentkandidat vid förra valet. Han verkat dock vara ganska ensam om att snacka om det.

Här är två andra videos:
http://www.youtube.com/watch?v=O9-FuCyl588
http://www.youtube.com/watch?v=hYxhWpGrSts

Arrangerandet av Nordamerikanska Unionen började redan 2006.
Senast redigerad av FrankAbagnale 2014-07-26 kl. 12:56.
Citera
2014-07-26, 13:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Det känns som om du tagit lite spridda fakta som inte har med varandra att göra och knyter ihop det hela till något försök till konspirationsteori.
Nu har vi alltså, Obama - UNODA - Homeland Security - Nordamerikanska unionen (?) samt militära vapenrestiktioner - amerikanska ekonomin och USA/GB's påstådda inflytande över FN i en enda röra.
Detta ska på något sätt mynna ut i en amerikansk armé som ska avväpna civila över hela världen om jag förstår dig rätt? Och denna armé är alltså Homeland Security (departementet för inrikes säkerhet), bevis de har bunkrat ammunition..?
Jag är hemskt ledsen men jag förstår fortfarande ingenting av hur du tänker.. Kan du ge en lite mer sammanhängande förklaring av hoten du ser, vem ska göra vad och varför?
Citera
2014-07-26, 13:05
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=wbyebk-V-Hs

Ganska gammal video dock. Men Ron Paul borde man ta seriöst. Han har varit med om en del, även varit presidentkandidat vid förra valet. Han verkat dock vara ganska ensam om att snacka om det.

Här är två andra videos:
http://www.youtube.com/watch?v=O9-FuCyl588
http://www.youtube.com/watch?v=hYxhWpGrSts

Arrangerandet av Nordamerikanska Unionen började redan 2006.

Ja och??? Samarbete är inte en union, fortfarande inget stöd att det påbörjats en nordamerikans union 2006 mer än att Ron Paul skulle motsäga sig det. Att folk har ideér är inte det samma sak som att det skapas, och fortfarande vad har det med ämnet att göra?
Citera
2014-07-26, 13:10
Medlem
Citat:

Nej, jag har inte dragit några konkreta slutsatser. Förstår att mitt inlägg kanske verkade förvirrande dock. Men min fråga är bara vad ni tror helhetsbilden är från den fakta jag lade fram.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in