2014-07-25, 22:59
Medlem
Hoylers avatar
Yes!

nu har det velat sig så illa att en telefon som dog tidigare idag, vars SIM har blivit stängt (har fått förhandla fram en ny lur med ett nytt SIM, med samma nummer osv). I denna telefon som dog, har jag ett nummer jag skulle behöva komma åt, ganska brådskande. Jag försökte säkerhetskopiera över icloud, men ingen lycka. Har varit tvungen att lägga in alla nummer på nytt.

Hursom, jag sitter och funderar på, kan man sätta in det gamla SIM-kortet i nya telefonen, enbart för att komma åt "kontakter"? Har både gamla luren och SIM-kortet kvar.

Behöver numret, så fram med era bästa tips!

//mvh
Citera
2014-07-26, 17:00
Medlem
Om du har säkerhetskopierat den skulle jag kunna hjälpa dig.

Mvh thatdude!
Citera
2014-07-26, 18:51
Medlem
lorebfs avatar
Om kontakterna är på det gamla simkortet så är det inget bekymmer.. Även om det är spärrat så funkar det fint att stoppa in det i din telefon och sedan kopiera kontaktern.

Om dina nummer finns på mobilen, och den är totaldöd (moderkortet paj) så går det inte enkelt att rädda dom.. Man får helt enkelt skylla sig själv om man inte gjort nån backup..
Är det inte moderkortet så får man sätta in det i en annan 4s. Ganska snabbt jobb för nån som vet hur man gör.. Svårare för en nybörjare..
Citera
2014-07-27, 02:55
Medlem
I dagens telefoner (iaf iPhone) lagras inte nummer i simkortet man har heller ingen möjlighet att göra det. Dom kontakter som lagras i simkort är operatörens standard kontakter så som bärgning osv.

Bästa tipset jag kan ge är att gå in på www.icloud.com och logga in på ditt konto och se ifall dina kontakter finns där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in