Citat:
Ursprungligen postat av shredder
Ojoj! vässning på hög nivå, tvärtom så tycker jag att det är du som kör med en väldigt överlägsen stil gentemot andra i denna diskussion, mitt svar formades därefter.
Bah! Undanflykter och bortförklaringar! Det spelar ingen roll hur många sådana du kommer med, det är ändå löjligt att komma med dryga kommentarer utan att själv ha förstått vad du läst.
Citat:
Så du påstår då att om jag tinar en glass 1 timme så är bakteriefloran precis samma som en som har blivit tinad 1 timme sedan nerfryst och sedan tinad 1 timme igen?
Tillåt mig småle. Eftersom du verkar vara förtjust i att läsa om inlägg flera gånger så misstänker jag att det inte är de mystiska svarta krumelurerna som tycks förvissa dig, utan deras innebörd. Låtom mig vägleda dig:
Det jag påstår är att om tinar glassen två timmar så är bakteriefloran (mer eller mindre) precis samma som om man tinar en timme för att sedan frysa ner och tina en timme igen.
Eftersom jag hela tiden hävdat att det är tiden framme som avgör hur dålig glassen blir, och inte om den återinfryses eller ej, antog jag att detta var uppenbart för de flesta. Jag ber om ursäkt om jag överskattade dig.
Citat:
Det är fan frapperande dumhet.
Ah! Äntligen får man se lite självinsikt från mina antagonister i den här tråden. Det var på tiden.
Citat:
Eller så diskuterar du i fel tråd, den tråden du ska diskutera i torde rimligtvis heta något liknande som detta:
"Låta glass stå framme tills den blir otjänlig, bra eller dåligt?"
Fattar du inte att vi i denna tråden diskuterar huruvida det kan vara dåligt att frysa in saker efter man har låtit dom tina ett tag?
Du pratar om att lämna framme saker tills det blir dåligt och därmed hör din argumentation inte ens hemma i tråden.
Nej, det är ju precis det jag inte gör. Jag VET att det är dåligt att låta glassen stå framme för länge. Precis som alla andra i den här tråden vet. Som sagt, så verkar du vara duktig på att läsa om saker. Det är bra, man ska alla ha sina talanger. Nu gäller det bara att komma till nästa steg; att förstå det du läser.
Så klart att argumentationen hör hemam i tråden. Tråden handlar om ifall det är dåligt att frysa in mat igen. På vilket sätt skulle diskussion om huruvida det är återinfrysningen eller andra processer som gör maten dålig falla utanför dessa ramar? Eftersom att man måste besvara den frågan för att kunna besvara den ursprungliga frågan anser jag att denna diskussion är högst relevant.
Citat:
Vissa saker kanske inte skadas av att frysa in igen, vissa saker blir sämre nästa gång man tinar dom.
Så klart att glass tar skada av att frysas in efter att den tinas. Men inte på grund av bakterietillväxt, den skadan är redan skedd innan återinfrysningen.
Citat:
Igen: Läs om, läs rätt!
Då tar även jag och upprepar mig:
Innan du börjar med dryga kommentarer kanske du bör se till att du verkligen förstått vad du läst. Allt blir så mycket enklare då.