Citat:
Ursprungligen postat av shredder
Ojoj! vssning p hg niv, tvrtom s tycker jag att det r du som kr med en vldigt verlgsen stil gentemot andra i denna diskussion, mitt svar formades drefter.
Bah! Undanflykter och bortfrklaringar! Det spelar ingen roll hur mnga sdana du kommer med, det r nd ljligt att komma med dryga kommentarer utan att sjlv ha frsttt vad du lst.
Citat:
S du pstr d att om jag tinar en glass 1 timme s r bakteriefloran precis samma som en som har blivit tinad 1 timme sedan nerfryst och sedan tinad 1 timme igen?
Tillt mig smle. Eftersom du verkar vara frtjust i att lsa om inlgg flera gnger s misstnker jag att det inte r de mystiska svarta krumelurerna som tycks frvissa dig, utan deras innebrd. Ltom mig vgleda dig:
Det jag pstr r att om tinar glassen tv timmar s r bakteriefloran (mer eller mindre) precis samma som om man tinar en timme fr att sedan frysa ner och tina en timme igen.
Eftersom jag hela tiden hvdat att det r tiden framme som avgr hur dlig glassen blir, och inte om den terinfryses eller ej, antog jag att detta var uppenbart fr de flesta. Jag ber om urskt om jag verskattade dig.
Citat:
Det r fan frapperande dumhet.
Ah! ntligen fr man se lite sjlvinsikt frn mina antagonister i den hr trden. Det var p tiden.
Citat:
Eller s diskuterar du i fel trd, den trden du ska diskutera i torde rimligtvis heta ngot liknande som detta:
"Lta glass st framme tills den blir otjnlig, bra eller dligt?"
Fattar du inte att vi i denna trden diskuterar huruvida det kan vara dligt att frysa in saker efter man har ltit dom tina ett tag?
Du pratar om att lmna framme saker tills det blir dligt och drmed hr din argumentation inte ens hemma i trden.
Nej, det r ju precis det jag inte gr. Jag VET att det r dligt att lta glassen st framme fr lnge. Precis som alla andra i den hr trden vet. Som sagt, s verkar du vara duktig p att lsa om saker. Det r bra, man ska alla ha sina talanger. Nu gller det bara att komma till nsta steg; att frst det du lser.
S klart att argumentationen hr hemam i trden. Trden handlar om ifall det r dligt att frysa in mat igen. P vilket stt skulle diskussion om huruvida det r terinfrysningen eller andra processer som gr maten dlig falla utanfr dessa ramar? Eftersom att man mste besvara den frgan fr att kunna besvara den ursprungliga frgan anser jag att denna diskussion r hgst relevant.
Citat:
Vissa saker kanske inte skadas av att frysa in igen, vissa saker blir smre nsta gng man tinar dom.
S klart att glass tar skada av att frysas in efter att den tinas. Men inte p grund av bakterietillvxt, den skadan r redan skedd innan terinfrysningen.
Citat:
Igen: Ls om, ls rtt!
D tar ven jag och upprepar mig:
Innan du brjar med dryga kommentarer kanske du br se till att du verkligen frsttt vad du lst. Allt blir s mycket enklare d.