Citat:
Ursprungligen postat av
Arne-Karlsson
I mitt förslag inlägg #35 har jag undvikit just det som du talar om. Jag håller med om att rasistiska tillmälen och välkänd partipolitiska retorik skall undvikas. Nämn inte SD, eller "Sverigevänner" eller "ansvarslös massinvandring". Helst inte ordet "invandrare", använd istället "nyanlända", "asylsökare" eller "nya svenskar" o.s.v. Prata inte om rasifierade eller afrosvenskar. Absolut inget om hudfärg!
Dina funderingar om att vinkla ett budskap utifrån någon flyktings synvinkel är tillräckligt flitigt använt av radio, TV och större dagstidningar. Behövs inget mera sådant, enligt min åsikt. Det viktiga är att få fram att det är hundratusentals människor som kommer, och att kostnaden blir hundratals och åter hundratals miljarder kr. Och att det kommer att svida i plånboken för alla (utom de allra rikaste, som bara blir rikare och rikare).
Tror du menar #33.
Du skriver där i början av brevet, b.la
Citat:
Det dröjer i medeltal 7 år innan en nyanländ får något slags jobb. Under dessa 7 år kostar den nye svensken kanske 1 miljon i olika former av bidrag. Multiplicerat med flera hundra tusen så blir det hundratals miljarder kronor. Och det är alltså bara för årets asylsökare med anhöriga. Nästa år kommer ännu flera och året därpå ännu flera ....
Redan där faller du bort.
Man inser att du är en person som brinner för frågan från en viss vinkel.
Det spelar ingen roll om det stämmer. Du faller bort. Det märks direkt att du talar för egen sak.
Jag ger er råd, och jag brukar vara en av era fiender på flashback, men den här rapporten har fått mig att bli skogstokig!
Jag får ge er rätt, till viss del. Invandringen är definitivt ett problem.
Det tar emot ska du veta.
Min kritik är dock ärlig och riktigt. Jag kan de facto sånt här.