2014-07-27, 15:10
Medlem
Endsiegs avatar
Men snälla? "Mailbomba" är så 2001. Två -tre mail sen spam-markeras det och går direkt i skräpkorgen. Ingen nytta alls gör det.

Vill ni nå fram med ett kraftigt budskap så fungerar det inte med att "mailbomba".

Brev-bomba däremot...
Citera
2014-07-27, 15:36
Medlem
marcus90_kungs avatar
Jag skickar kanske något mejl, men det kommer inte att innehålla någon form av resonemang, för det biter ju inte.
Citera
2014-07-27, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endsieg
Men snälla? "Mailbomba" är så 2001. Två -tre mail sen spam-markeras det och går direkt i skräpkorgen. Ingen nytta alls gör det.

Vill ni nå fram med ett kraftigt budskap så fungerar det inte med att "mailbomba".

Brev-bomba däremot...

Utmärkt idé att skicka brev! Det ska jag också göra.

Spam-filtren kan kanske undvikas om man ändrar mejlen lite grann, med sina egna ord. Samt skickar mejlen till en adressat i sänder. Mass-utsändningar kanske inte funkar så bra.

Så länge som man skickar till en mottagare i taget, privatpersoner, tror jag inte att spam-filter är något att oroa sig för.

Däremot så har troligen de politiska partierna o.s.v. spamfilter som ganska snart upptäcker ifall det är exakt samma mejl som kommer från flera personer.
Citera
2014-07-27, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Som vanligt kommer ni ju pajja alla möjligheter till en seriös diskussion kring det här, genom att genomsyra era brev med rasistiska tillmälen och illa dold partipolitisk retorik.

I mitt förslag inlägg #35 har jag undvikit just det som du talar om. Jag håller med om att rasistiska tillmälen och välkänd partipolitiska retorik skall undvikas. Nämn inte SD, eller "Sverigevänner" eller "ansvarslös massinvandring". Helst inte ordet "invandrare", använd istället "nyanlända", "asylsökare" eller "nya svenskar" o.s.v. Prata inte om rasifierade eller afrosvenskar. Absolut inget om hudfärg!

Dina funderingar om att vinkla ett budskap utifrån någon flyktings synvinkel är tillräckligt flitigt använt av radio, TV och större dagstidningar. Behövs inget mera sådant, enligt min åsikt. Det viktiga är att få fram att det är hundratusentals människor som kommer, och att kostnaden blir hundratals och åter hundratals miljarder kr. Och att det kommer att svida i plånboken för alla (utom de allra rikaste, som bara blir rikare och rikare).
Citera
2014-07-27, 23:34
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne-Karlsson
Utmärkt idé att skicka brev! Det ska jag också göra.

Spam-filtren kan kanske undvikas om man ändrar mejlen lite grann, med sina egna ord. Samt skickar mejlen till en adressat i sänder. Mass-utsändningar kanske inte funkar så bra.

Så länge som man skickar till en mottagare i taget, privatpersoner, tror jag inte att spam-filter är något att oroa sig för.

Däremot så har troligen de politiska partierna o.s.v. spamfilter som ganska snart upptäcker ifall det är exakt samma mejl som kommer från flera personer.
Jag menade brevbomba, som i, brevbomb men aja
Citera
2014-07-28, 00:32
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
I mitt förslag inlägg #35 har jag undvikit just det som du talar om. Jag håller med om att rasistiska tillmälen och välkänd partipolitiska retorik skall undvikas. Nämn inte SD, eller "Sverigevänner" eller "ansvarslös massinvandring". Helst inte ordet "invandrare", använd istället "nyanlända", "asylsökare" eller "nya svenskar" o.s.v. Prata inte om rasifierade eller afrosvenskar. Absolut inget om hudfärg!

Dina funderingar om att vinkla ett budskap utifrån någon flyktings synvinkel är tillräckligt flitigt använt av radio, TV och större dagstidningar. Behövs inget mera sådant, enligt min åsikt. Det viktiga är att få fram att det är hundratusentals människor som kommer, och att kostnaden blir hundratals och åter hundratals miljarder kr. Och att det kommer att svida i plånboken för alla (utom de allra rikaste, som bara blir rikare och rikare).

Tror du menar #33.

Du skriver där i början av brevet, b.la
Citat:
Det dröjer i medeltal 7 år innan en nyanländ får något slags jobb. Under dessa 7 år kostar den nye svensken kanske 1 miljon i olika former av bidrag. Multiplicerat med flera hundra tusen så blir det hundratals miljarder kronor. Och det är alltså bara för årets asylsökare med anhöriga. Nästa år kommer ännu flera och året därpå ännu flera ....

Redan där faller du bort.
Man inser att du är en person som brinner för frågan från en viss vinkel.
Det spelar ingen roll om det stämmer. Du faller bort. Det märks direkt att du talar för egen sak.

Jag ger er råd, och jag brukar vara en av era fiender på flashback, men den här rapporten har fått mig att bli skogstokig!
Jag får ge er rätt, till viss del. Invandringen är definitivt ett problem.
Det tar emot ska du veta.

Min kritik är dock ärlig och riktigt. Jag kan de facto sånt här.
Citera
2014-07-28, 00:48
Medlem
Kanske dags att ni visar er i verkligheten istället? Tror ni verkligen det hjälper att droppa ord som floskler, etablissemanget, sjuklövern osv på ett anonymt forum där bara samma skribenter läser dag efter dag? Våga stå för vad ni tycker istället och skapa ett seriöst parti så kanske ni kommer någonstans.

I nuläget så sitter ni och gråter på ett anonymt forum och skriver hur mycket ni hatar Sverige där det seriösaste parti ni har är SD som vi svenskar tycker är ett kalle-anka parti. Kanske dags att rycka upp sig och bli lite seriösa? Många vill minska invandringen men inte fan går man så långt att man röstar på ett parti som SD?
Citera
2014-07-28, 02:14
Bannlyst
Slänger in denna länk
http://www.nwt.se/sverige-varlden/article1607346.ece
Citera
2014-07-28, 11:25
Medlem
Jag tackar för alla inlägg i tråden. Kul om det blir många som gör en insats och skickar mejl, skickar brev, sätter upp anslag och allt annat som kan hjälpa att sprida kunskap om asylbomben och dess allvarliga konsekvenser för Sveriges ekonomi.

Jag ser en strimma av hopp. Igår var det en nyhet på SVT Text-TV om den skenande kostnaden för tillfälliga asylboenden, att det blir upp mot 2,5 miljarder kronor inom kort. Jag hoppas och tror att bollen är i rullning nu. Jag uppmanar alla att göra sitt till för att få ordentlig fart på bollen, så att problemet blir uppmärksammat i våra vanligaste medier.

Men jag hoppas att ni slutar debattera SD. Detta är inget som gäller enbart SD. Det gäller alla partier, och alla som bor i Sverige. Att överhuvudtaget nämna SD blir ofta som en röd stoppskylt för många, de slutar att läsa om det kopplas till SD.

Låt istället var och en tänka själv, hur man ska göra för att motverka asylbombens skadeverkningar. Kommunalpolitiker t.ex. bör överväga att genom detaljplaneändringar etc. motverka att det kommer för många bidragsberoende till den egna kommunen. Privatpersoner bör tänka ut hur man ska rösta för att motverka asylbomben, och hur man ska påverka sitt eget partis politik.
Citera
2014-07-28, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo

Man inser att du är en person som brinner för frågan från en viss vinkel.
Det spelar ingen roll om det stämmer. Du faller bort. Det märks direkt att du talar för egen sak.

Du har rätt i detta. Jag är verkligen oroad av situationen. Det borde alla vara, det är KRIS nu. Men jag tycker man måste försöka få fram budskapet att nu är det KRIS på riktigt! Situationen har förvärrats betydligt under de senaste månaderna. Och det blir bara värre. Någon hade i en annan tråd gjort ett diagram över kostnader, och på diagrammet såg det ut som en "explosion", en exponentiell ökning!

Läget är verkligen det rätta precis nu att göra en insats. Medelsvensson måste bli medveten om asylbomben nu!
Citera
2014-07-28, 12:52
Medlem
Citat:
Du har rätt i detta. Jag är verkligen oroad av situationen. Det borde alla vara, det är KRIS nu. Men jag tycker man måste försöka få fram budskapet att nu är det KRIS på riktigt! Situationen har förvärrats betydligt under de senaste månaderna. Och det blir bara värre. Någon hade i en annan tråd gjort ett diagram över kostnader, och på diagrammet såg det ut som en "explosion", en exponentiell ökning!

Läget är verkligen det rätta precis nu att göra en insats. Medelsvensson måste bli medveten om asylbomben nu!

Jag står i givakt för ditt patos att rädda Sverige från undergången, men jag tror inte alls på att mailbomba och brevbomba politiker och media med en massa siffror och frågor. Det kan närmast få motsatt effekt. Om man inte möts med tystnad så kommer bara en massa PK-klyschor till svar. Risken är att du bara blir besviken och hatisk.

Sprid inlägg från vettiga röster i olika diskussionsforum, t ex följande:

http://meritwager.wordpress.com/2014/07/24/migrationsverkets-prognos-for-2014-uppemot-90-000-asylsokande/

Jag tror det ger mer effekt.

Situationen är katastrofal. Jag gjorde mig ett ärende i min stads centrum en måndag förmiddag så här i semestertider. Helt ärligt var majoriteten av människor negrer och tiggare, uppblandat med några svenska pensionärer skjutsandes sina rollatorer.

Jag förstår att många svenskar antingen är på semester eller på jobbet, men synen var för mig en chock.
Citera
2014-07-28, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag står i givakt för ditt patos att rädda Sverige från undergången, men jag tror inte alls på att mailbomba och brevbomba politiker och media med en massa siffror och frågor. Det kan närmast få motsatt effekt. Om man inte möts med tystnad så kommer bara en massa PK-klyschor till svar. Risken är att du bara blir besviken och hatisk.

Sprid inlägg från vettiga röster i olika diskussionsforum, t ex följande:

http://meritwager.wordpress.com/2014/07/24/migrationsverkets-prognos-for-2014-uppemot-90-000-asylsokande/

Jag tror det ger mer effekt.

Situationen är katastrofal. Jag gjorde mig ett ärende i min stads centrum en måndag förmiddag så här i semestertider. Helt ärligt var majoriteten av människor negrer och tiggare, uppblandat med några svenska pensionärer skjutsandes sina rollatorer.

Jag förstår att många svenskar antingen är på semester eller på jobbet, men synen var för mig en chock.

Jag blir inte besviken. Jag har skickat drygt 100 mejl varav 80 till privatpersoner. En enda privatperson har svarat, hon vill INTE ha dylika utskick. En enda politiker har svarat, med bara floskler.

Jag tolkar det som en strimma av hopp. Kanske blir mina mejl lästa och undrade över.

Jag tycker inte att jag gör något märkvärdigt på något sätt. Jag lägger antagligen mindre tid på detta än de flesta som är aktiva skribenter här på FB. Jag hoppas att fler använder sin tid till att mejla och skriva på andra ställen än Flasback. På Flashback blir det som att predika för de redan frälsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in