• 1
  • 2
2014-07-25, 09:54
Medlem
Om man öppna ett konto utan att berätta för någon och sen dö, vad händer med pengarna? Om man har pengar på internetbank och ingen annan vet lösenord? Kommer släktingar att få reda på att det finns pengar att ärva eller bli pengarna bortglömt och efter många år gå pengarna tillbaka till banken?
Citera
2014-07-25, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Om man öppna ett konto utan att berätta för någon och sen dö, vad händer med pengarna? Om man har pengar på internetbank och ingen annan vet lösenord? Kommer släktingar att få reda på att det finns pengar att ärva eller bli pengarna bortglömt och efter många år gå pengarna tillbaka till banken?

om inte jag minns fel så åker pengarna till dina närmaste släktingar men har du inga släktingar eller barn så blir det ju att regeringen lägger sina smutsiga händer på dom......

finns ju sådana som snålar hela sitt liv och plockar burkar och sådan skit och vissa av dom har inte ens haft ungar eller släkt och då har regeringen lagt sina smutsiga händer på dom
Citera
2014-07-25, 10:02
Medlem
che3s avatar
Saknas arvingar går pengarna till den allmänna arvsfonden http://www.arvsfonden.se/
Citera
2014-07-25, 10:10
Medlem
FrankBucks avatar
Detta är anledningen till att man ska skriva testamente oavsett familjesituation, hur frisk man är osv.
Citera
2014-07-25, 10:17
Medlem
Regina.Spektors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Saknas arvingar går pengarna till den allmänna arvsfonden http://www.arvsfonden.se/

...eller i händerna på sådana här människor

P3 Dokumentär, "Storsvindeln mot Allmänna arvsfonden"
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=2519
Citera
2014-07-25, 10:31
Medlem
EvilGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exztran
om inte jag minns fel så åker pengarna till dina närmaste släktingar men har du inga släktingar eller barn så blir det ju att regeringen lägger sina smutsiga händer på dom......

finns ju sådana som snålar hela sitt liv och plockar burkar och sådan skit och vissa av dom har inte ens haft ungar eller släkt och då har regeringen lagt sina smutsiga händer på dom

Vad tycker du att banken ska göra med pengarna om man inte har några arvingar eller skrivit någon form av testamente? Ta pengarna själva? Själv tycker jag att det är ett ganska bra system att folk utan arvingar och testamente bidrar till arvsfonden. Det är inte precis så att de pengarna betalar för invandringen eller vårt bristande utbildningsväsende..
Citera
2014-07-25, 11:13
Medlem
Fopolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma

Alla dina tillgångar kommer att ingå i dödsboet. Där kvittas tillgångar mot skulder och vad som blir kvar delas ut till arvingarna och/eller enligt testamente.

Exakt hur den praktiska kartläggningen går till av tillgångar och skulder kan säkert någon familjejurist här svara på.

Som sagt, det är staten som får pengarna i sista hand, aldrig banken.
Citera
2014-07-25, 23:17
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regina.Spektor

Jo tyvärr samhällsparasiterna drabbar de flesta.
Citera
2014-07-26, 08:41
Medlem
Benziinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regina.Spektor

Tack för länken! Det var intressant och skrämmande samtidigt. Jag känner en mytoman som låter skrämmande lik 'juristen'
Citera
2014-07-26, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exztran

Nu har du förvisso delvis fel, men kan du utveckla vad det är som gör att regeringens händer är "smutsiga"? Eller ville du bara låta cool?
Citera
2014-07-26, 23:12
Medlem
Beeenjamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmal
Nu har du förvisso delvis fel, men kan du utveckla vad det är som gör att regeringens händer är "smutsiga"? Eller ville du bara låta cool?

H*n menar Alliansens smutsiga händer.

Ang. pengarna så behöver du inte oroa dig, du är död ändå.
Citera
2014-07-27, 08:47
Medlem
Benziinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beeenjamin

Ang. pengarna så behöver du inte oroa dig, du är död ändå.

Visst är det så och tur med det. Vore ju skit om man behövde oroa sig över pengarna från 'den andra sidan'. Det vore nog värsta helvetet det.

Sedan ska man nog inte glömma att det är ju inte sällan släktingar och arvtagarna börjar bråka om arvet och pengar efter dödsfall. Det finns ytterst giriga individer bland människosläktet och det riktiga jag verkar komma fram just när arvet ska delas. Då ser man vilka som är normala och vilka är giriga djur.

Jag har sett det så många gånger att jag vill hindra giriga människor att dregla efter mitt arv. Dör jag innan mina föräldrar så ärver de allt. Dör mina föräldrar innan mig så landar alla mina pengar i välgörenhet efter min död och mina giriga släktingar får inte ett öre. Ha ha hah hah!

Man ska inte dyrka pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in